-
26 юли 2011 18:19
- 1163
- 0
В близко бъдеще ще има все по-сегментирани по-компетентност длъжности, насочени към социалните мрежи, това прогнозира блогърът и ПР специалист Бисер Вълов.
Вълов работи от 4 години в агенция APRA Porter Novelli, като настоящият му пост е "Мениджър нови медии". Отговаря за дигиталните услуги на агенцията, обединени в звеното APRA Digital.
Ако преди време не съм си и представял, че днес ще опростявам същността на отговорностите си с думите „работя фейсбук и социални медии”, то в бъдеще ще има все по-сегментирани по компетентност длъжности, насочени към отделните социални платформи в онлайн пространството, предполага блогърът.
Комуникациите сами по себе си не са се променили чак толкова. Промяната преди всичко е в бързината и по-личното общуване. Ако в еволюционния си процес маркетингът е преминал през етапите на размяна на послания един към един, един към няколко и един към милиони, то през двадесет и първи век сме свидетели и участници в относителен рестарт на процеса, обяснява експертът.
На компаниите им се налага да подновят личното общуване един към един, защото в противен случай се държат неадекватно спрямо средата. Хората са в социалните медии, за да споделят, да се забавляват и да водят диалог, а не за да слушат едностранна пропаганда, „изпъстрена” с рекламни послания, отбелязва Вълов.
Най-разумно е винаги да се отделя достатъчно време и внимание за определяне на целите и проучване кои методи на дигиталния маркетинг биха били най-релевантни в конкретната ситуация, съветва той. Ако тези етапи се пропуснат, почти сигурно е, че всички останали усилия ще са напразни и хаотични.
Днес в интернет разполагаме с достатъчно инструменти за измерване и откриване на необходимите ни данни, за да може всеки, който отдели време за търсене, да открие необходимите му отговори. След това е по-лесно – в България вече има достатъчно компетентни консултанти по дигитален маркетинг и комуникационни специалисти, които да измислят качествени кампании, обяснява Вълов.
На непрофесионалисти, които сега навлизат в работата със социални медии, той препоръчва да се заредят с търпение и да отделят достатъчно време, за да се учат от чуждия опит.
А когато изградят увереност, че могат да се справят с най-опасните страни на комуникацията в социалните медии, да имат смелостта да експериментират. Няма как да се отличим и да оставим следа, ако крачките ни винаги попадат във вече оформените стъпки на тези преди нас, смята експертът.
Вълов е един от лекторите, които ще говори на семинара Digitex 2011. Неговата тема е „маркетинг на харесването”.
Ще опитам да представя с практически примери и наблюдения от опита ми каква е разликата между компаниите, които са лидери в социалните медии и тези, които действат според традиционните разбирания за маркетинг и не успяват да постигнат завидни резултати. Сам по себе си „маркетингът на харесването” отново не е съставен от качествено нови инструменти или начини за общуване.
Той е по-скоро една добра „рецепта”, която трябва да се приспособява към различните вкусове. Има причини за превръщането на някои брандове в култ от феновете им и аз ще говоря именно затова, споделя ПР експертът.
Последвайте канала на
Свързани новини
Фейсбук остана без милиони потребители
15 юни 201115:01
Потребителите на Фейсбук са 6 вида, твърдят психолози
13 май 201118:28
Фризьорите в Индия са по-богати от програмистите
27 август 201409:26
Първият опит зад волана с фатален край
01 юли 201411:15
Компания ни трие компроматите в интернет
24 юни 201414:27
Шампионската лига се завръща със сблъсък между Байерн и ПСЖ, Барса и Ман Сити ще тръгват нагоре
Божинов прие примамлива оферта от Италия
Левски се прицели в халф на ЦСКА 1948
Официално: ЦСКА - София ще гостува в Пазарджик
България допусна обрат от Черна гора и се отдалечи от ЕвроБаскет 2025
ПФК Ботев: Ситуацията около Антон Зингаревич става все по-странна и лишена от прозрачност
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Росен Желязков: Предлагаме Борисов за премиер, Атанасов от ПП-ДБ - за председател на НС
26 ноември 202408:18
Фандъкова: ПП-ДБ показаха начало на предизборна кампания, подготвя се една не съвсем естествена коалиция, но без ГЕРБ
26 ноември 202408:21
Михаил Миков посочи къде е мястото на БСП
26 ноември 202408:14
Йордан Цалов: Има данни, че Ружа Игнатова е жива
26 ноември 202408:01
Защо се стигна до бой между шофьори на тролей и велосипедист в София?
26 ноември 202407:36
Говори психологът Иван Игов: Имат ли място лица под 16 години в мола?
26 ноември 202407:47
Безводието в Плевен: Ще бъде ли обявено бедствено положение?
26 ноември 202407:42
Голям пожар гори в района на надлез "Надежда" в София
26 ноември 202408:16
Жива верига срещу застрояването на градинка в столичния кв. "Изток"
26 ноември 202407:33