Игрите на 21 век ще дават контрол върху сюжета

  • 06 юли 2011 10:23

  • 4892
  • 1
Игрите на 21 век ще дават контрол върху сюжета
© Интернет

Героите в тях придобиват все по-голяма дълбочина на характера и могат еволюират на базата опита си, получен в следствие на дадено решение.

Така новите заглавия започват да приличат на смес от традиционните екшън игри от първо лице, комбинирани с преплетени филмови сюжетни линии, в които играчът взима различни решения, често с морален оттенък. Така според някои игралната индустрията постепенно започва да създава нов вид изкуство, което за разлика от традиционното, е интерактивно.

Една от практическите цели на новата стратегия е да се привлекат максимално количество нови играчи и по този начин да се обърне тенденцията за спад в продажбите на видео и компютърни игри, причинен най-вече от мобилни устройства за забавление като смартфоните и таблетите.

Новата тенденцията на игрите с история не могат да дойдат в по-добро време. Според компанията за маркетингови проучвания NPD Group популярността на игровите конзоли и видеоигри достига своя връх в САЩ през 2008 г. с общи продажби от 21,4 млрд. долара. Оттогава годишните продажби са спаднали с 13 процента до 18,6 млрд. през 2010 г., като за първите месеци на 2011 г. продажбите са сходни с тези от миналата година, информира АП.

Новото поколение игри ще предизвиква играчите да правят избори, които отиват отвъд простия избор на оръжие. Те ще трябва да взимат морални решения, които развиват образите на героите им и водят нишката на историята в играта по различни пътища. Бъдещите заглавия като Bioshock Infinite и Star Wars: The Old Republic залагат точно на тази стратегия.

В миналото игрите от този тип бяха най-вече комбинация между театрални кът сцени, които разказваха историята между различните нива. Върху тях играчът бе в ролята единствено на страничен наблюдател.

Постепенно обаче сцените без "екшън" започват да заемат все по-централно място в сюжета на игрите. Гангстерската сага Grand Theft Auto е един от първите примери в тази насока. Тя предлага на два различни края на историята, в зависимост от изборите, които играча прави в нея.

Новата Star Wars има много по-големи амбиции в това отношение. Играта ще предлага 20 различни финала и милиони комбинации от начини да се достигне до тях. В играта BioShock Infinite, която се очаква да излезе следващата година, главният герой пък ще бъде изправен пред морални дилеми, като спасяването на човек от екзекутиране.

С подобни заглавия индустрията се надява да привлече и хора, които традиционно не се приемат като геймъри. Мобилните игри като Angry Birds и социални заглавия като FarmVille например привличат много жени, които никога не биха седнали пред монитора "с пушка в ръка". Тази таргет група очевидно обаче привлича класическите създатели на игри. Те ще се опитат да я спечелят, като заложат по-малко на насилието и повече на социалните и морални елементи в играта.

Според експерти, игрите на 21 век ще заемат мястото, което има киното през 20 век. Големите игрални заглавия ще се превръщат в културен феномен, подобно на големите филми. Освен за забавление за цялото семейство, те може да имат дори възпитателна функция.

Неслучаен е фактът че днес все повече игрални персонажи се озвучават от известни и любими актьори, които с гласовете си придават повече дълбочина на образите и потопят играча по-дълбоко във виртуалната реалност.

Последвайте канала на

Борислава Борисова
4892 1

Коментари 1

Добави коментар
Потребител

2011.07.06 | 10:54

1
Според мен им трябва един психиатър... Че много взеха да симулират тези нагли същества... Те не са "Килърите", те са "Симулиращите", или "Вечно болните" ...

Добави коментар

Водещи новини