Зеленчуците ни прекодират

• 23 септември 2011 10:01

Зеленчуците ни прекодират

Китайски биолози установиха, че  храната, която консумираме, дава информация за това какво да прави организмът ни с нея.

Те открили, че между висшите растения и млекопитаещите се обменят генетически кодове.

Хоризонталният обмен на гени - когато генетическата информация се предава между организми, които нямат роднинство, е открит отдавна - именно благодарение на него бактерии от различни видове обменят "опит" например в съпротивата с антибиотиците.

От друга страна, наследствеността може да се предава не само като генетична информация чрез ДНК, но и направо чрез белтъците. Изследването на белтъчната наследственост може да промени света, а откритието на китайските учени е още една стъпка в тази поска. Конкретно са открити растителни гени, преминали през топлинно разрушаване и молекулярно разлагане в сложния процес на метаболизма, които след известно време могат да препрограмират определени човешки гени и така да изменят самата физиология на човека - на онзи, който ги е изял.

Новината представлява интерес особено за любителите на конспиративните теории, които лесно рисуват картината на чудовищни експерименти с генномодифициран ориз, ежедневна храна за милиони китайци. Гледната точка на учените обаче е друга: по-нататъшните усилия в изследванията им могат да помогнат, кодирайки храната, да се борим срещу тежки заболявания и най-сериозните здравни заплахи като лошия холестерол.

Хоризонталният пренос на генетична информация преобръща също представата ни за взаимодействието между растителните и животинските царства и хранителните вериги.

Десислава Станева

Koga, kade, kak i ot kogo sa napraveni izsledvania

2011.10.03 | 03:57

Mnogo jaltee statiata Vi bez nujnite nauchni podrobnosti, g-jo Десислава Станева !