-
10 юни 2014 13:46
- 864
- 0
Тревожният момент в тази кампания не беше вътре в медиите, а от усещането, че извън тях се влияе върху вота. Това коментира председателят на Съвета за електронни медии Георги Лозанов при представянето на наблюдението на регулатора върху предизборната кампания, което отчита като цяло балансирано и безпристрастно отразяване в електронните медии и не толкова активна кампания в тях.
Медиите като че ли изпускат влиянието върху вота, което е голям проблем, защото това влияние, което не минава през медиите е скрито - там са купуването на гласове, корпоративният и контролираният вот, заяви Лозанов и определи сегашната роля на медиите върху формирането на вота като слаба. Според него за следващата предизборна кампания трябва да се извършат ходове, включително и на нормативно ниво, които да върнат тази роля на медиите. Колкото по-голямо е медийното влияние, толкова по-малко контролиран е вотът, смята медийният експерт.
Антоанета Лозенска от специализираната дирекция на СЕМ представи изводите от наблюдението, посочвайки, че Изборният кодекс въведе за първи път изискване за идентифициране на платените и безплатните форми на политическа изява. Според данните при телевизионните програми има тенденция да се разграничава по-ясно платено агитационно съдържание от безплатното, предаде БТА. В по-голямата си част предизборните материали се отделят от останалите програмни елементи с аудио-визуални сигнали и има изрично обозначение за платено съобщение. При радиопрограмите обаче наблюдението отчита, че слушателят е затруднен да прецени кое предизборно съдържание е платено и кое не е.
Като положителна тенденция е отбелязано, че при някои от телевизиите ефирното време, предвидено за безплатно участие на кандидатите за евродепутати и представители на политически формации, има превес над платеното. Изчислено не като времетраене, а по брой, платените агитационни материали са повече от безплатните.
Според друг от изводите кампанията за Европейски парламент е фокусирана не толкова върху послания и теми с европейски контекст, колкото върху вътрешнополитически спорове и тези.
Проблемът с купуването на гласове е тема на журналистическите разследвания, отчита още изследването.
Последвайте канала на
Свързани новини
Бербатов отново тренира с ЦСКА - София
Италия ще брани върха срещу Франция, а Англия трябва да направи последната крачка към завръщането в елита
Силни думи от Христо Стоичков
Джон Джоунс сломи Стипе Миочич и остана непобеден
Лацио с интерес към халф на ЦСКА - София
Днес ще разберем кой ще е новият господар на MotoGP
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Байрям Байрям от ДПС - Ново начало: Изключихме един почетен деребей от партията
17 ноември 202409:25
Журналисти: „Санитарният кордон” всъщност няма да изолира Пеевски
17 ноември 202410:03
Първан Симеонов: Пеевски сам по себе си е изолиран, няма нужда от „санитарен кордон“ около него
17 ноември 202410:31
Соломон Паси: Проблемът у нас е, че не се мисли за бъдещето, а до следващите избори
17 ноември 202409:47
Борислав Гуцанов: Бойко Борисов за пореден път излъга
17 ноември 202411:46
Атанаска Дишева: Нов ВСС трябва да избере главния прокурор и председател на ВАС
17 ноември 202411:07
Жива ли е Ружа Игнатова? Криптокралицата получила 50 млн. долара през август
17 ноември 202410:12
4 щама на грипа тази година върлуват у нас
17 ноември 202408:10
Референдум в Казанлък за бъдещето на паметника на Бузлуджа
17 ноември 202410:36