-
10 юни 2014 13:46
- 854
- 0
Тревожният момент в тази кампания не беше вътре в медиите, а от усещането, че извън тях се влияе върху вота. Това коментира председателят на Съвета за електронни медии Георги Лозанов при представянето на наблюдението на регулатора върху предизборната кампания, което отчита като цяло балансирано и безпристрастно отразяване в електронните медии и не толкова активна кампания в тях.
Медиите като че ли изпускат влиянието върху вота, което е голям проблем, защото това влияние, което не минава през медиите е скрито - там са купуването на гласове, корпоративният и контролираният вот, заяви Лозанов и определи сегашната роля на медиите върху формирането на вота като слаба. Според него за следващата предизборна кампания трябва да се извършат ходове, включително и на нормативно ниво, които да върнат тази роля на медиите. Колкото по-голямо е медийното влияние, толкова по-малко контролиран е вотът, смята медийният експерт.
Антоанета Лозенска от специализираната дирекция на СЕМ представи изводите от наблюдението, посочвайки, че Изборният кодекс въведе за първи път изискване за идентифициране на платените и безплатните форми на политическа изява. Според данните при телевизионните програми има тенденция да се разграничава по-ясно платено агитационно съдържание от безплатното, предаде БТА. В по-голямата си част предизборните материали се отделят от останалите програмни елементи с аудио-визуални сигнали и има изрично обозначение за платено съобщение. При радиопрограмите обаче наблюдението отчита, че слушателят е затруднен да прецени кое предизборно съдържание е платено и кое не е.
Като положителна тенденция е отбелязано, че при някои от телевизиите ефирното време, предвидено за безплатно участие на кандидатите за евродепутати и представители на политически формации, има превес над платеното. Изчислено не като времетраене, а по брой, платените агитационни материали са повече от безплатните.
Според друг от изводите кампанията за Европейски парламент е фокусирана не толкова върху послания и теми с европейски контекст, колкото върху вътрешнополитически спорове и тези.
Проблемът с купуването на гласове е тема на журналистическите разследвания, отчита още изследването.
Последвайте канала на
Свързани новини
Ботев (Пд) ликува, ЦСКА - София - тъгува! "Канарчетата" на финал след нов бой над "червените"
Данило Дончич почина на 54-годишна възраст
Борусия или ПСЖ ще вземе аванс след първия полуфинал?
Алекс Николов пропуска всички двубои на България във VNL 2024
Белчев каза защо ЦСКА - София отпадна от Купата и заяви: Паднахме в капана
Напрежение на "Герена": фенове се заканват на Костов, прекратиха тренировката на Левски
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
След позицията на Радев: Премиерът Главчев разпореди да бъде отменено решението за създаване на частна детска болница
01 май 202417:05
Инвеститорът на МБАЛ "Мама и аз": Отказваме се от създаването на педиатрично отделение и сменяме името на болницата
01 май 202419:00
Кирил Петков за "Корал": Не съм разпитван, не вярвам на ДАНС и на прокуратурата
01 май 202420:49
Ваня Григорова: Браво на Нинова за лявото обединение, но вече е късно за общи листи
01 май 202418:34
Напрежение сред социалистите в Пловдивско: Няма да работим на изборите, ако водач е Веска Ненчева
01 май 202420:16
Васил Велев, АИКБ: Ежегодно губим близо 50 000 души на пазара на труда
01 май 202417:58
Димитър Манолов: Статистически българинът живее по-добре
01 май 202420:59
Внимание! Жълт код за интензивни валежи
01 май 202418:16
Щастливите дни през месец май за всеки зодиакален знак
01 май 202417:00