-
10 юни 2014 13:46
- 864
- 0
Тревожният момент в тази кампания не беше вътре в медиите, а от усещането, че извън тях се влияе върху вота. Това коментира председателят на Съвета за електронни медии Георги Лозанов при представянето на наблюдението на регулатора върху предизборната кампания, което отчита като цяло балансирано и безпристрастно отразяване в електронните медии и не толкова активна кампания в тях.
Медиите като че ли изпускат влиянието върху вота, което е голям проблем, защото това влияние, което не минава през медиите е скрито - там са купуването на гласове, корпоративният и контролираният вот, заяви Лозанов и определи сегашната роля на медиите върху формирането на вота като слаба. Според него за следващата предизборна кампания трябва да се извършат ходове, включително и на нормативно ниво, които да върнат тази роля на медиите. Колкото по-голямо е медийното влияние, толкова по-малко контролиран е вотът, смята медийният експерт.
Антоанета Лозенска от специализираната дирекция на СЕМ представи изводите от наблюдението, посочвайки, че Изборният кодекс въведе за първи път изискване за идентифициране на платените и безплатните форми на политическа изява. Според данните при телевизионните програми има тенденция да се разграничава по-ясно платено агитационно съдържание от безплатното, предаде БТА. В по-голямата си част предизборните материали се отделят от останалите програмни елементи с аудио-визуални сигнали и има изрично обозначение за платено съобщение. При радиопрограмите обаче наблюдението отчита, че слушателят е затруднен да прецени кое предизборно съдържание е платено и кое не е.
Като положителна тенденция е отбелязано, че при някои от телевизиите ефирното време, предвидено за безплатно участие на кандидатите за евродепутати и представители на политически формации, има превес над платеното. Изчислено не като времетраене, а по брой, платените агитационни материали са повече от безплатните.
Според друг от изводите кампанията за Европейски парламент е фокусирана не толкова върху послания и теми с европейски контекст, колкото върху вътрешнополитически спорове и тези.
Проблемът с купуването на гласове е тема на журналистическите разследвания, отчита още изследването.
Последвайте канала на
Свързани новини
Ван Перси купи национал от ЦСКА-София
Салах отговори на поредните критики на Карагър: Започвам да мисля, че си обсебен от мен
Почина легендарната българска спринтьорка Петя Пендарева
ЦСКА - София създава нещо невиждано досега в България
Юноша на ЦСКА ще играе в САЩ - заминава за Лос Анджелис
Хулио Веласкес с първа тренировка начело на Левски - очаквайте на живо!
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
НА ЖИВО: Депутатите се събраха да обсъждат държавния бюджет: директно "изтриха" 6 от 10-те точки от дневния ред
07 януари 202513:19
Асен Василев: Бюджетът на държавата не може да е заложник на преговори за правителство
07 януари 202513:01
Правната комисия промени дневния си ред, започва с промените в ИК вместо ЗСВ
07 януари 202513:38
ГЕРБ и ДБ отказаха коментари в НС
07 януари 202513:02
Кирил Петков ще получи обвинението си за ареста на Борисов в петък
07 януари 202512:01
Адвокат Мария Петрова: Близките на бебетата от видеото в сливенската болница приемат случилото се за гавра, нарушени са права
07 януари 202511:25
Шофьор без книжка предизвика тежка катастрофа със загинал
07 януари 202511:19
Водещите новини! Недействителните бюлетини са толкова много, че съставят „първа политическа сила“. Тръмп с присъда преди встъпването на власт
07 януари 202513:14
Някога тя беше най-успешният и богат супермодел, днес е неузнаваема и живее на улицата
07 януари 202511:19