-
10 юни 2014 13:46
- 854
- 0
Тревожният момент в тази кампания не беше вътре в медиите, а от усещането, че извън тях се влияе върху вота. Това коментира председателят на Съвета за електронни медии Георги Лозанов при представянето на наблюдението на регулатора върху предизборната кампания, което отчита като цяло балансирано и безпристрастно отразяване в електронните медии и не толкова активна кампания в тях.
Медиите като че ли изпускат влиянието върху вота, което е голям проблем, защото това влияние, което не минава през медиите е скрито - там са купуването на гласове, корпоративният и контролираният вот, заяви Лозанов и определи сегашната роля на медиите върху формирането на вота като слаба. Според него за следващата предизборна кампания трябва да се извършат ходове, включително и на нормативно ниво, които да върнат тази роля на медиите. Колкото по-голямо е медийното влияние, толкова по-малко контролиран е вотът, смята медийният експерт.
Антоанета Лозенска от специализираната дирекция на СЕМ представи изводите от наблюдението, посочвайки, че Изборният кодекс въведе за първи път изискване за идентифициране на платените и безплатните форми на политическа изява. Според данните при телевизионните програми има тенденция да се разграничава по-ясно платено агитационно съдържание от безплатното, предаде БТА. В по-голямата си част предизборните материали се отделят от останалите програмни елементи с аудио-визуални сигнали и има изрично обозначение за платено съобщение. При радиопрограмите обаче наблюдението отчита, че слушателят е затруднен да прецени кое предизборно съдържание е платено и кое не е.
Като положителна тенденция е отбелязано, че при някои от телевизиите ефирното време, предвидено за безплатно участие на кандидатите за евродепутати и представители на политически формации, има превес над платеното. Изчислено не като времетраене, а по брой, платените агитационни материали са повече от безплатните.
Според друг от изводите кампанията за Европейски парламент е фокусирана не толкова върху послания и теми с европейски контекст, колкото върху вътрешнополитически спорове и тези.
Проблемът с купуването на гласове е тема на журналистическите разследвания, отчита още изследването.
Последвайте канала на
Свързани новини
Орманджиев: Искам да успокоя цялата армейска общност, че стадионът ще бъде построен
Внасят 28 милиона за строежа на "Армията" другата седмица
ЦСКА - София изгражда чисто нова база за школата - вече е избрано мястото
Ето как вече ще се прави селекцията в ЦСКА - София
Ще класира ли Мбапе ПСЖ на финала, или Борусия ще се завърне на "Уембли"
Ето какво се случва с акциите на Стоичков в ЦСКА - София
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
ГЕРБ се регистрира за евровота на 9 юни, Росен Желязков: Чака ни много работа
07 май 202412:18
Кирил Петков повежда депутатската листа на ПП-ДБ в Перник
07 май 202410:24
ГЕРБ регистрира листата за 25 МИР: Бойко Борисов е водач, Йорданка Фандъкова – втора
07 май 202411:14
Брюксел ни е важен, стига само “крякахме от кьошето”
07 май 202410:54
Намериха мъж с прободни рани в безпомощно състояние край Плевен
07 май 202411:43
Русия: Самолетите F-16, които ще получи Украйна, биха могли да са с ядрени бойни глави
07 май 202410:36
Тежка катастрофа с много загинали в Турция
07 май 202410:46
ЕС отне разрешителното за ваксината на „АстраЗенека“ срещу COVID-19
07 май 202411:18
Изненада: Слави се оженил тайно
07 май 202411:10