Тодор Тагарев: Не виждам защо черната кутия на L-39 няма да бъде разчетена тук

  • 18 септември 2024 20:52

  • 917
  • 11
Тодор Тагарев: Не виждам защо черната кутия на L-39 няма да бъде разчетена тук
© Bulphoto (архив)

Черната кутия на самолета, който катастрофира край авиобаза "Граф Игнатиево", няма да бъде разчетена в България.

"Записите от черната кутия се свалят след всеки полет и се анализират практически веднага след него, или поне след приключването на летателната смяна. С такива средства разполага всяка една наша авиобаза. След като беше първоначално обявено, че тя е открита и е в добро техническо състояние, не виждам никакъв проблем тук да бъдат свалени и тук да бъдат анализирани тези данни", заяви бившият министърът на отбраната проф. Тодор ТагаревТодор ТагаревТодор Тагарев е служебен министър на отбраната от 12 март до 29 май 2013 г. На 6 юни 2023 г. е избран за в студиото на "Денят ON AIR".

Той подчерта, че записите от черната кутия и други данни трябва да бъдат изцяло анализирани, за да се установят причините за инцидента. Въпреки това, има съмнения относно навременността и качеството на разследването, като Тагарев отбеляза, че често подобни разследвания се забавят и в крайна сметка не довеждат до установяване на отговорността или предизвикват адекватни мерки за предотвратяване на бъдещи инциденти.

"За мен най-притеснителното е, че в нашите Военновъздушните сили се е наложила една култура, при която първо се поощрява по такъв начин предприемане на полети с риск по-висок от полагаемия, поради невисоката подготовка и в последствие, когато се случи инцидент, не се търси отговорност от никого", каза проф. Тагарев за Bulgaria ON AIR.

Черната кутия на катастрофиралия край "Граф Игнатиево" самолет няма да бъде разчетена в България

Според него Военновъздушните сили трябва да се фокусират на подобряване на организационната култура, включително на обучение и подготовка на пилотите, за да се предотвратят бъдещи инциденти. Тагарев акцентира, че плановете за демонстрационни полети трябва да бъдат внимателно планирани и осъществявани със специално внимание към безопасността.

"Трябва да се изключи вариантът за техническа повреда и оттам да се търсят проблемите в организацията на подготовката, в планирането на този демонстрационен полет, в ръководството на този полет и в крайна сметка в изпълнението", коментира проф. Тагарев.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
917 11

Свързани новини

Коментари 11

Добави коментар

2024.09.18 | 21:21

1
кой си ти, продажнико?

2024.09.18 | 21:25

2
ЗА ДА ПИТАТ ГЛУПАВИТЕ

2024.09.18 | 21:26

4
идиот

2024.09.18 | 21:26

3
свинскоглаз маймун.
Станимир

2024.09.18 | 21:28

5
Не ръси мозък. Видях ме те.

2024.09.18 | 21:31

6
АЗ ПЪК НЕ ВИЖДАМ ЗАЩО ДА НЕ БЪДЕ РАЗЧЕТЕНА В ЧЕХИЯ ЗА ДА СЕ РАЗБЕРЕ ИСТИНАТА И ЗА ДА НЕ МОЖЕТЕ ДА Я СКРИЕТЕ.
????

2024.09.18 | 21:40

7
Г-н Тагарев, а ЗАЩО ПРЕВЕЖДАХМЕ 400 страници от испански и накрая НИЩО????!!!
Тото

2024.09.18 | 22:06

8
И ти си същия боклук

2024.09.18 | 22:18

9
Болки в ставите или гърба?! тогава е важно да прочетете това-----> shout.to/fortu
Магарев ...

2024.09.19 | 02:13

10
пак нададе магарешки ревове!
темерута

2024.09.19 | 08:15

11
най гадния плужек

Добави коментар

Водещи новини