Новаков за приетото решение на ЕП камионите да се обработват за 60 секунди на границите: Инициативата е 100% българска

  • 11 април 2024 13:56

  • 1593
  • 2
Новаков за приетото решение на ЕП камионите да се обработват за 60 секунди на границите: Инициативата е 100% българска
© Фейсбук

Европейският парламент прие предложението на евродепутата от ЕНП-ГЕРБГЕРБГЕРБ е дясноцентристка популистка, консервативна и проевропейска политическа партия в Андрей Новаков камионите да се обработват за 60 секунди на границите. Резолюцията идва като мярка за премахване на километричните опашки по границите.

"Пробив е. Важно е за всички, които са пътували и виждат какво се случва по границите. Шанс за България е да се чуе с нещо хубаво, тъй като това е проблем в много държави. Инициативата е 100% българска. 100% от тези 45 000 подписа, които събрахме, са дошли от България", заяви Новаков в "България сутрин".

Остава Съдът на Европейския съюз да се произнесе и да отмени част от Пакет "Мобилност", посочи той.

ЕП прие резолюция камионите по границите да се обработват за 60 секунди

"Това трябва да е първата задача на новия комисар по транспорта, който ще дойде веднага след изборите. До края на годината трябва да имаме повече яснота. Текстът, който прие ЕП, е много категоричен - настоява за незабавно законодателна инициатива на ЕК, правно обвързваща, която да въведе една минута средно за преминаване на европейска граница в целия ЕС", конкретизира Новаков пред Bulgaria ON AIR.

"Всеки ден напускат шофьори заради опашките по границите. На тях им се плаща да управляват камион, а не да прекарват по 3 дни на граници, без тоалетна, без легло, без храна, вода. Ето защо това е добре и за тях", каза още евродепутатът.

"Тези, които управляват камион, регистриран в ЕС, и пресичат европейски граници, вече трябва да минават по-облекчени процедури. Има много институции, на които мястото им не е на границата. Трябва да има едно гише само за европейски камиони и едно за всички останали", коментира той. 

Зелени регулации и "невидими граници": Какви са проблемите пред българската транспортна индустрия

Европейският парламент призова България и Румъния да бъдат приети и в сухопътния Шенген до края на годината. Проверките по морските и въздушни граници паднаха от 31 март. Евродепутатите подчертават, че стотици товарни превозни средства се задържат всеки ден по вътрешните граници на Евросъюза, а това води до отражения за здравето и условията на труд на водачите, за пътната безопасност и дейността на превозвачите.

Новаков изрази песимизъм относно влизането ни в Шенген до края на годината.

"Да получим дата през 2025 г. е нещо по-възможно. Политическите трусове от последните дни стигнаха и до Брюксел, това не ни помага. В тях са замесени службите за сигурност, МВР. Трябва да се справяме с щети върху имиджа на България, който е накърнен", обобщи евродепутатът.

Според него е загубено много време за пренаписване и предоговаряне на Плана за възстановяване и устойчивост.

Новаков обяви дали ще участва в изборите: "Това ще реши г-н Борисов и Изпълнителната комисия на ГЕРБГЕРБГЕРБ е дясноцентристка популистка, консервативна и проевропейска политическа партия в, както и организациите по места". 

Припомняме, преди седмица Николай Рашков Николай Рашков Николай Рашков е български делегат в Експертната група за международен транспорт към , член на Съюза на международните превозвачи, алармира, че след приемането ни в частичния Шенген пред икономиката ни има 5 стопа. "През България минават 4 от транспортните коридора на Европа, тези 5 стопа са граничните пунктове на които има изчакване. За мен като професионалист - България има право да е на транспортанта европейска сцена и тя трябва да заеме мястото си там.  

Последвайте канала на

Радина Лазарова
1593 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
ОФ член

2024.04.11 | 14:26

1
Контрабандата ще тече бързо и необезпокоявано .

2024.05.25 | 05:36

2
❤️ Г­­о­­р­­­е­­­щ­и­­ ­м­­о­м­­и­ч­­е­­т­­а­­ ­­в­­и­­ ­­­о­ч­­­а­­­к­в­­а­­т ­­-­­ X­­1­8­­­.­F­U­­­N

Добави коментар

Водещи новини