Ресторантьорите подготвят сигнал до прокуратурата срещу министър Динкова

  • 14 февруари 2024 14:03

  • 662
  • 2
Ресторантьорите подготвят сигнал до прокуратурата срещу министър Динкова
© Булфото (архив)

Председателят на Българската асоциация на заведенията и председател Конфедерацията на българския туристически бизнес (КБТБ) Ричард Алибегов заяви пред TravelNews, че подготвят сигнал до прокуратурата срещу министъра на туризма Зарица ДинковаЗарица ДинковаЗарица Динкова е заместник-министър на външните работи на Република България с ресор. „Министерството на туризма раздава страшно много пари и ние сме започнали наши проучвания. Събираме информация как и на кои асоциации се дават пари, къде отиват средствата за реклама и как се изразходват“, каза Алибегов. Всичко, което съберем, ще бъде предадено на прокуратурата, подчерта той.

„Има изключително много сигнали за нередности, дори ни търсят хора вътре от самото министерство. Нека съберем достатъчно информация и ще съобщим на медиите и ще подадем сигнал“, коментира още Ричард Алибегов.

Министър Динкова: Потенциалът на турския пазар е огромен, трябва да намерим начин да го реализираме

Няколко големи сдружения в туризма вече обявиха, че не подкрепят оставането на Зарица ДинковаЗарица ДинковаЗарица Динкова е заместник-министър на външните работи на Република България с ресор като министър на туризма при ротацията. „В последните 9 месеца от наша гледна точка абсолютно нищо не се промени. Тя продължава да разделя бранша и продължава да кани на срещи удобни на нея организации. Ако наблюдавате пътуванията на министър Динкова, можете да видите, че навсякъде по изложенията ходят с нея едни и същи хора, с което малко или много тя си купува тази неистова подкрепа от последните 3 месеца. До момента можем да кажем, че нямаме никакъв министър на туризма“, каза Ричард Алибегов.

В момента големите сдружения на хотелиерите, туроператорите и ресторантьорите събират мнения и са изпратили писмо за срещи с премиера акад. Николай Денков и бъдещият такъв след ротацията – Мария Габриел. „Категорично Зарица ДинковаЗарица ДинковаЗарица Динкова е заместник-министър на външните работи на Република България с ресор не трябва да остава на поста министър на туризма. До момента за 9 месеца тя показа, че нищо не прави, освен някакви безмислени срещи, които остават без резултат. По никакъв начин не откликва на проблемите на бизнеса“, заяви пред TravelNews проф. Георги Рачев, който има туроператорска фирма и е зам.-председател на Българската асоциация на туристическите агенции. „Виждаме в лицето на Динкова детска радост - бенгалски огън“, коментира той. Според Рачев тя е далече от бизнеса и не разбира нищо от туризъм. Освен това секторът продължава да не е приоритет на държавата и това си личи от действията на министъра и въобще на цялото правителство. Единствено България в Европа не е възвърнала нивата на туристите и приходите от туризъм на нивата от преди пандемията.

Подобна позиция изрази и Павлина Илиева, председател на Сдружението на туроператорите и туристическите агенти „Обединение Бъдеще за туризма“ (ОБТ). „И със Зарица ДинковаЗарица ДинковаЗарица Динкова е заместник-министър на външните работи на Република България с ресор, и без нея, нищо не се прави и случва. Искаме човек, който да дойде и да иска да работи, за да решава проблемите на бранша“, обяви тя. Илиева подчерта, че все още няма гаранционен фонд за туроператорите, а въобще пък не се работи по нов закон за туризма.

Председателят на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) Димитрина Горанова коментира, че мнението на бранша никога не е искано при определянето на министрите на туризма. Управляващите взимат политическо решение. „За бизнеса е пагубно, че през последните години няма министър на туризма повече от 6 месеца. Така се работи без хоризонт и в краткосрочен план. Затова смятаме, че в момента една поредна смяна на министъра на туризма не е добра за никой“, каза Горанова.

От Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) все още нямат позиция по ротацията. „Изпълнителното ни бюро ще се събере след 10 дни и ще вземе решение дали да подкрепи оставането на Зарица ДинковаЗарица ДинковаЗарица Динкова е заместник-министър на външните работи на Република България с ресор или ще поиска нейната смяна“, каза Георги Щерев, председател на организацията.

Ресторантьорите обаче са категорично против тя да продължи да изпълнява функциите на министър на туризма и събират подкрепа за обща позиция на целия сектор. Емил Коларов, председател на Сдружението на заведенията в България, подчерта, че дори не е излязла да защити ресторантския бизнес за оставането на по-ниското ДДС, а е трябвало сами да водят битка с политическите сили. „От ден първи казахме, че не искаме парашутисти. През останалите месеци няколко пъти искахме оставката на Зарица ДинковаЗарица ДинковаЗарица Динкова е заместник-министър на външните работи на Република България с ресор, защото имаше много поводи. Тя не реши никакви проблеми на туризма освен да пътува в чужбина“, смята Коларов. По думите му България не е добре рекламирана през последните месеци и липсва отчетност, каквото са искали и не им е предоставена. Сдружението категорично настоява за смяната на Зарица ДинковаЗарица ДинковаЗарица Динкова е заместник-министър на външните работи на Република България с ресор.

Председателят на Българската асоциация за туризъм Ивелин Кичуков също коментира, че общуването на бизнеса с министъра е много трудно и не се вниква в проблематиката.

„Никакво желание за подкрепа на бизнеса и вникване в неговата проблематика. Няма никакво общуване с бранша, а само с определени сдружения, които не критикуват министъра“, посочи той.

„Реално за целия период до момента не свърши нищо съществено, с което да се похвали, с изключение на раздадените 5 млн. лв. по програмата за партньорство между министерството, общините и големите туроператори. Резултът обаче ще го видим по-късно през тази година и дали програмата е ефективна“, обясни Кичуков.

Според него през миналия летен сезон Динкова не е защитила адекватно българския туризъм по време на хибридните атаки срещу Българското Черноморие вследствие на взривяването на язовир „Нова Каховка“ в Украйна. Намасета е била закъсняла и се е появила чак след изявлението на Министерството на околната среда и водите. По рекламата и бранда на България не е направено нищо ново и конкретно. По щандовете на България по време на международните туристически изложения в чужбина се рекламират общини, което като реклама има стойност, но като краен резултат е кръгла нула, подчерта Кичуков.

Последвайте канала на

Радина Лазарова
662 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар

2024.02.14 | 14:20

2
А узбекистанската маймуна алибека кога ще бъде депортирана към родния Ташкент?
Анонимен

2024.02.14 | 14:16

1
Трябва сигнал срещу склонявате на млади жени във фолкзаведения към сексуарни услуги, може да ползвате този аспект...

Добави коментар

Водещи новини