Борис Бонев: Зеленият билет в София трябва да бъде безплатен

  • 03 януари 2020 09:36

  • 700
  • 6
Борис Бонев: Зеленият билет в София трябва да бъде безплатен
© Novini.bg

Експертите отдавна са се съгласили, че в летните месеци предоминантно автомобилите замърсяват въздуха в София, а през зимата - битовото отопление. Това каза пред БНР общинският съветник от "Спаси София" Борис Бонев и добави, че през зимните месеци и географските особености влияят. Затова, според него, трябва да се вземат мерки, които да отговарят на всички особености на нашата столица, а не мерки, които се прилагат в Париж или във Виена.

"Преди няколко дни установих, че каченият на сайта на Столичната община Механизъм с оперативни мерки за справяне със замърсяването на въздуха не е действащият механизъм, а е стар - от 2018 година, който е бил променен през 2019-а. Новата версия обаче не е качена на сайта, а е достъпна само за общинските съветници", обясни Бонев.

НИМХ: От вчера вечерта два пъти е спаднало замърсяването на въздуха в София

Той уточни, че в публикувания Механизъм липсва широко огласяваната мерки за подмяна на отоплителните уреди на твърдо гориво с други, които са с пелети.

"Грешка е да се мисли, че само в ромските махали има отопление с твърдо гориво - и в "Лозенец", и в кварталите от витошката яка - също се използва твърдо гориво", коментира Борис Бонев.

Общинският съветник обясни тезата на "Спаси София" за въвеждането на "зелен билет" в дните с високо замърсяване на въздуха в столицата: "Целта на тази мярка е да бъде превантивна. Когато знаеш, че ще има високо замърсяване, обявяваш, че ще пуснеш "зелен билет", за да може преди да се стигне до замърсяването, хората да слязат от автомобилите си и да влязат в градския транспорт". Той даде пример с Париж, където в дните със силно замърсяване има повече превозни средства на градския транспорт и ползването им е безплатно. 

Трябва да бъдат намалени критериите за въвеждане на мерки за справяне със замърсяването на въздуха в София чрез безплатен "зелен билет" за градския транспорт, категорично заяви Бонев.

Според него повечето хора са принудени да използват личните си автомобили, защото нямат алтернатива - нямат удобен и бърз градски транспорт.

Общински съветник: Само със зелен билет или миене на улици въздухът няма да стане чист

По думите му информацията, че с подмяната на градските автобуси се цели екологичен ефект, е фалшива: "Никой в Столичната община не е направил изчисления каква част от замърсяването в София се генерира от градския транспорт. За да може после, когато се подменят всички автобуси, да се каже - вече софийският въздух е по-чист. Защото 700-те автобуса в София са пренебрежим фактор в замърсяването на града, където всеки ден се регистрират 500 нови автомобила, а през зимата има 50 000 кюмбета, а замърсяващият ефект на едно кюмбе е колкото 16 автомобила".

Последвайте канала на

Novini.bg
700 6

Свързани новини

Коментари 6

Добави коментар

2020.01.03 | 11:48

6

Дървен философ

2020.01.03 | 11:40

5

Ако ще е безплатно, защо трябва да е с билет!

2020.01.03 | 11:17

4

Безплатно няма винаги някой плаща "безплатното".

2020.01.03 | 10:11

3

Ej tija ot BSP i tehnite izcadija kato vidjat malko pari i ,ajdee, da harcim parite na danakoplatcite za populistki idei!

Ami platete gi vie tija zeleni bileti mama vi da e.ba kradliva nagla beseparska!

Ajde vsicko pak da e obshto i vie da upravljavate!

Siktir mrasni marzelivi komuneta!

Георги Чобанов

2020.01.03 | 09:51

2

Аман от простотиите на тоя.1 лв са много пари и много софиянци не могат да си го позволят и затова си карат колите.

2020.01.03 | 09:46

1

НЯМА ПРИЧИНА ДА Е БЕЗПЛАТЕН

Добави коментар

Водещи новини