Мария Габриел: Важно е да инвестираме в цифровите умения на хората

Ако не инвестираме в цифровите умения на хората, никога не бихме могли да достигнем очакваните резултати за цифровата трансформация. Това заяви българският комисар по цифрова икономика и цифрово общество Мария ГабриелМария Габриел Мария Иванова Габриел е родена на 20 май 1979 г. в Гоце Делчев. През 1997 г. завършва Езикова на срещата си в УНСС на тема "Образованите млади хора - капитал за Европа".

Габриел посочи, че днес само 44 процента от европейските граждани имат основни цифрови умения, а след 2020 г. 90 процента от работните места ще изискват основни цифрови умения. Тя припомни, че през юни 2018 г. е стартирала пилотен проект "Цифрова възможност", който предвижда платени от ЕК стажове за до 6 хиляди студенти до края на 2020 г. Целта е да привлечем не само IT специалисти, искаме и студенти от други специалности, които да получат допълнителна възможност за реализация, обясни Габриел. До този момент са договорени над 1800 стажа.

Мария ГабриелМария Габриел Мария Иванова Габриел е родена на 20 май 1979 г. в Гоце Делчев. През 1997 г. завършва Езикова припомни и друга инициатива - Европейската седмица на програмирането, която се организира между 15 и 20 октомври всяка година. Цифровите умения ще бъдат темата и на следващите пет години, когато ще говорим за цифрова Европа, в центъра на която се намират хората с необходимите умения, отбеляза тя.

По думите ѝ днес в Европа липсват 350 хиляди IT специалисти, а през 2020 г. те ще бъдат 500 хиляди. Тя предлага в рамките на следващия бюджет на ЕС да има нова програма - "Цифрова Европа" с бюджет от 9 млрд. евро за пет области - изкуствен интелект, кибер сигурност, супер компютри, цифрови умения, дигитални иновационни хъбове. 

Еврокомисарят обърна внимание и на киберсигурността и отбеляза важността на това да имаме рефлекса на киберхигиената. Киберсигурността е приоритет за ЕК и в рамките на една година изминахме сериозен път, отбеляза Габриел. Тя припомни, че през септември тя и екипът са направили първото законодателно предложение в областта на киберсигурността, което влиза в сила през май тази година. То предвижда киберагенция с постоянен мандат, с над 50 процента увеличение на бюджета и на човешкия ресурс, с оперативни задачи, възможност за държавите членки да поискат да установи уязвимостите и да даде помощ, както и за първи път европейска рамка за сертифициране на продукти и услуги. 

Габриел информира, че има селектирани четири пилотни проекта във връзка със създаване на европейски киберцентър по компетентност в Брюксел, който да се базира на работата на европейска мрежа от национални центрове. В тези 4 проекта има и българско участие. 

Пред студентите Мария ГабриелМария Габриел Мария Иванова Габриел е родена на 20 май 1979 г. в Гоце Делчев. През 1997 г. завършва Езикова коментира и темата за фалшивите новини. Този феномен винаги е съществувал, но има две нови измерения - скорост на разпространение и мащаби, и оказва много негативно въздействие върху нас като общество, отбеляза еврокомисарят и допълни, че дезинформацията руши доверието. Тя отбеляза, че вече е изготвен кодекс за борба с дезинформацията, но подчерта и необходимостта от медийна грамотност. Габриел цитира данни, според което в Европа 75 процента от младите хора между 15 и 24 години признават, че не могат да отличат фалшивата от истинската новина.За първи път следващата седмица между 18 и 22 март ще организираме европейска седмица на медийната грамотност, каза тя.

Мария ГабриелМария Габриел Мария Иванова Габриел е родена на 20 май 1979 г. в Гоце Делчев. През 1997 г. завършва Езикова засегна и темата за Западните Балкани и изрази удовлетворение, че тя и екипът ѝ са предложили в стратегия за ЕС през февруари 2018 г. цифрова програма за Западните Балкани, а в София четири месеца по-късно е бил съгласуван и план за действие. От януари и Западните Балкани са включени в програмата "Цифрова възможност".

Голямата инициатива остава намаляването на цените на роуминга между Западните Балкани и ЕС.

Нашата цел е бързо да бъде приложена пътна карта, според която стартираме с намаляване на цените на данните и искаме след юли 2019 мегабайт да струва 70 евроцента, през 2020 г. да стигнат 45 цента, а 2021 г. - 20 евроцента.

Целта е на 4 април по време на дигиталната среща на върха за Западните Балкани в Белград да бъде подписано новото споразумението между 6-те страни, за да пристъпим към намаляване на цените, информира Габриел, цитирана от БТА.

Коментари

  1. 2019.03.15 | 14:04

    Ши сабира джилязу сифруву

  2. 2019.03.15 | 13:32

    Значи един пенсионер като се научи да чати във фейсбук и това ще развие европейската икономика.

  3. 2019.03.15 | 13:30

    Сега е 2019 година "и само 44 процента от европейските граждани имат основни цифрови умения", "а след 2020 г." ТОЕСТ ОТ ДОГОДИНА "90 процента от работните места ще изискват основни цифрови умения" КАКТО И ДО ГО ПОГЛЕДНЕШ ТОВА Е ЕДНА ГОЛЯМА ГЛУПОСТ КАЗАНА ПУБЛИЧНО, НЕВЪЗМОЖНО Е И НЯМА КАК ДА СТАНЕ

  4. 2019.03.15 | 13:27

    ИНВЕСТИЦИИТЕ В ЕЛЕМЕНТАРНИ КОМПЮТЪРНИ УМЕНИЯ НЯМА ДА ДОНЕСАТ ИКОНОМИЧЕСКО РАЗВИТИЕ

  5. 2019.03.15 | 13:08

    цифрова патка живееща и тя в паралелен свят

  6. 2019.03.15 | 13:07

    Това може да върви като разговор в развитите икономики, но тук става само за смях! Нека се огледа по улиците, особено в малките населени места и ще й секна мерака за такива приказки и стойки!

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Политика

още

Анкета

Какво трябва да се направи, за да намалеят престъпленията, свързани с наркотици и извършени от деца?

Какво трябва да се направи, за да намалеят престъпленията, свързани с наркотици и извършени от деца?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.