-
18 май 2017 09:29
- 2238
- 0
„Дали не се спекулира с темата за социалните права, за да се наложи преразпределение на пазарен дял по отношение на шосейния транспорт?“ Този въпрос зададе Петър Курумбашев, член на Европейския парламент от Групата на социалистите и демократите, по време на пленарната сесия в Страсбург.
Евродепутатите обсъждаха резолюцията на Европарламента за пакета за автомобилен транспорт.
Според Курумбашев, който е заместник-член на Комисията по транспорт и туризъм в ЕП (TRAN), съществува вероятност зад забраната за либерализация на каботажа (извършването на транспортни услуги на територията на държава членка от превозвач, чието седалище се намира в друга държава членка) да стоят мотиви като чист протекционизъм от държави членки, които не искат новите страни членки да увеличават своя пазарен дял, макар и замаскирани като мерки за защита на социалните права.
Пакетът за шосейния транспорт ще бъде представен от Европейската комисия на 31 май и ще обхваща следните области: европейски винетки, международен транспорт, регламент относно периодите за шофиране и почивка, командироването на шофьори, използването на тахографи.
Включването в обхвата на Директивата на въпроси във връзка с командироването на международните водачи би довело до нарастване на административната и финансовата тежест върху транспортните предприятия, намаляване ефективността и качеството на превозите, с всички очаквани негативни последици за цялата икономика на Европа.
В рамките на дебата Курумбашев попита още защо Комисията не движи наказателни процедури срещу държави, намиращи се в географския център на Европейския съюз, които правят промени в своите национални законодателства и вървят срещу либерализирането на единния европейски транспортен пазар.
Евродепутатът обърна внимание и на някои съществуващи предложения в тази област – камиони, регистрирани в държави със съответната регистрация, да извършват услуги предимно в своите държави – германски камиони да извършват услуги в Германия, френски – във Франция. „Аз бих ви помолил дори да разширите предложението си – например берлинските камиони да работят само в радиус 50 км. около Берлин или камионите от Будапеща да се движат само в радиус 50 км. от Будапеща. Така ще се върнем от XXI не във XX, а в XVII в. Това ли е бъдещето на Европейския съюз?“
Новият регламент ще се отрази на транспортния сектор през следващите години. Наскоро Съюзът на международните превозвачи у нас се обърна към българските евродепутати със сигнала, че европейският транспортен сектор е под жесток натиск заради нови правила, установени в Германия, Австрия и Франция, които налагат изключително голяма административна тежест върху чуждестранните фирми. По този начин се създават предпоставки за сериозно нарушаване на свободното движение на стоки и услуги.
Последвайте канала на
Свързани новини
Зам.-социален министър: Имаме визия и се движим в правилната посока
17 май 201718:38
Таско Ерменков: 10 млрд. лв. се крадат всяка година от българския народ (видео+галерия)
01 май 201715:39
1700 лв. заплата поиска КНСБ (видео)
01 май 201714:30
Курумбашев: Не съм си представял, че ЕС може да се управлява толкова зле
26 април 201708:53
България се нареди на последно място в социалната сфера след приемането ни в ЕС
19 април 201720:54
Каролев: Проблемите във Великобритания идват от ромите
30 март 201707:55
Социалисти в Европа се възмутиха от нацисти в управлението
02 юни 201716:51
Евродепутат: Ирина Бокова беше лично прекарана от премиера
28 май 201710:48
Два отменени гола в добавеното време донесоха радост на Крумовград срещу Славия
България допусна обрат от Черна гора и се отдалечи от ЕвроБаскет 2025
Кириякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
ПФК Ботев: Ситуацията около Антон Зингаревич става все по-странна и лишена от прозрачност
Салах: Разочарован съм, по-скоро съм вън от Ливърпул, отколкото вътре
Областна администрация София-град и Столична община подписаха договора за прехвърляне на собствеността на "Герена"
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
ПП-ДБ: Борисов за премиер е неприемливо, няма да участваме в търговия за постове
25 ноември 202417:19
Кузман Илиев: Радев е добър политик, бих работил и с Пеевски, и с Борисов, и с Петков
25 ноември 202417:47
Димитър Ганев: Ако ПП-ДБ и ГЕРБ направят истиски разговор за кабинет, той няма да бъде пред медиите
25 ноември 202417:41
Ваня Григорова: За да няма сива икономика, трябва да премахнем тавана на осигурителния доход
25 ноември 202417:55
От прокуратурата искат постоянен арест за трима от биячите в мола
25 ноември 202418:09
Шофьор на тролей е със счупени нос и ръка след побой от пътник в София
25 ноември 202418:11
Очаква се скок в цената на водата
25 ноември 202417:07
Водещите новини! Бабикян: Борисов води разговора с Пеевски, а не с ПП-ДБ. Войната в Украйна доведе до нова ескалация между Запада и Москва (и още…)
25 ноември 202419:18
Осло не откри доказателства за връзка между норвежеца, собственик на българска фирма, и взривените пейджъри на "Хизбула"
25 ноември 202420:41