-
18 май 2017 09:29
- 2238
- 0
„Дали не се спекулира с темата за социалните права, за да се наложи преразпределение на пазарен дял по отношение на шосейния транспорт?“ Този въпрос зададе Петър Курумбашев, член на Европейския парламент от Групата на социалистите и демократите, по време на пленарната сесия в Страсбург.
Евродепутатите обсъждаха резолюцията на Европарламента за пакета за автомобилен транспорт.
Според Курумбашев, който е заместник-член на Комисията по транспорт и туризъм в ЕП (TRAN), съществува вероятност зад забраната за либерализация на каботажа (извършването на транспортни услуги на територията на държава членка от превозвач, чието седалище се намира в друга държава членка) да стоят мотиви като чист протекционизъм от държави членки, които не искат новите страни членки да увеличават своя пазарен дял, макар и замаскирани като мерки за защита на социалните права.
Пакетът за шосейния транспорт ще бъде представен от Европейската комисия на 31 май и ще обхваща следните области: европейски винетки, международен транспорт, регламент относно периодите за шофиране и почивка, командироването на шофьори, използването на тахографи.
Включването в обхвата на Директивата на въпроси във връзка с командироването на международните водачи би довело до нарастване на административната и финансовата тежест върху транспортните предприятия, намаляване ефективността и качеството на превозите, с всички очаквани негативни последици за цялата икономика на Европа.
В рамките на дебата Курумбашев попита още защо Комисията не движи наказателни процедури срещу държави, намиращи се в географския център на Европейския съюз, които правят промени в своите национални законодателства и вървят срещу либерализирането на единния европейски транспортен пазар.
Евродепутатът обърна внимание и на някои съществуващи предложения в тази област – камиони, регистрирани в държави със съответната регистрация, да извършват услуги предимно в своите държави – германски камиони да извършват услуги в Германия, френски – във Франция. „Аз бих ви помолил дори да разширите предложението си – например берлинските камиони да работят само в радиус 50 км. около Берлин или камионите от Будапеща да се движат само в радиус 50 км. от Будапеща. Така ще се върнем от XXI не във XX, а в XVII в. Това ли е бъдещето на Европейския съюз?“
Новият регламент ще се отрази на транспортния сектор през следващите години. Наскоро Съюзът на международните превозвачи у нас се обърна към българските евродепутати със сигнала, че европейският транспортен сектор е под жесток натиск заради нови правила, установени в Германия, Австрия и Франция, които налагат изключително голяма административна тежест върху чуждестранните фирми. По този начин се създават предпоставки за сериозно нарушаване на свободното движение на стоки и услуги.
Последвайте канала на
Свързани новини
Зам.-социален министър: Имаме визия и се движим в правилната посока
17 май 201718:38
Таско Ерменков: 10 млрд. лв. се крадат всяка година от българския народ (видео+галерия)
01 май 201715:39
1700 лв. заплата поиска КНСБ (видео)
01 май 201714:30
Курумбашев: Не съм си представял, че ЕС може да се управлява толкова зле
26 април 201708:53
България се нареди на последно място в социалната сфера след приемането ни в ЕС
19 април 201720:54
Каролев: Проблемите във Великобритания идват от ромите
30 март 201707:55
Социалисти в Европа се възмутиха от нацисти в управлението
02 юни 201716:51
Евродепутат: Ирина Бокова беше лично прекарана от премиера
28 май 201710:48
Амос Юга се сбогува с ЦСКА - София
Гледай на живо: Александър Томаш ще говори за двубоя с Хебър
Стабилен Лудогорец отмъкна точка от Лацио на "Олимпико"
Ман Юнайтед с труден успех след два пълни обрата в първия домакински мач на Аморим
Ще продължи ли победният ход на Черно море и срещу коварния тим на Септември?
Интересен сблъсък във Варна
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
На живо: Депутатите с осми опит да изберат председател на НС
29 ноември 202411:03
ГЕРБ оттеглят Рая Назарян, ще подкрепят Киселова, но с условия
29 ноември 202410:54
Минчев: Ако неспазването на партийната линия при важно гласуване е основание за изключване, то отдавна трябваше да сме разредили редиците
29 ноември 202410:44
Кирил Петков категоричен: Ще подкрепим Силви Кирилов, защото Пеевски се изнервя от това
29 ноември 202410:34
Божанков: Дълбоко убеден съм в мотивите си и в начина, по който гласувам
29 ноември 202410:49
Борислав Гуцанов, БСП: Инатът продължава
29 ноември 202410:36
Станислав Балабанов: Днес се надявам вече да има избран председател на парламента
29 ноември 202410:43
Йотова: Изборът на председател на НС ще отпуши поне две много съществени процедури
29 ноември 202410:42
Сарафов свиква съвещание на прокуратурата и МВР заради случаите на насилие
29 ноември 202409:39