-
18 май 2017 09:29
- 2228
- 0
„Дали не се спекулира с темата за социалните права, за да се наложи преразпределение на пазарен дял по отношение на шосейния транспорт?“ Този въпрос зададе Петър Курумбашев, член на Европейския парламент от Групата на социалистите и демократите, по време на пленарната сесия в Страсбург.
Евродепутатите обсъждаха резолюцията на Европарламента за пакета за автомобилен транспорт.
Според Курумбашев, който е заместник-член на Комисията по транспорт и туризъм в ЕП (TRAN), съществува вероятност зад забраната за либерализация на каботажа (извършването на транспортни услуги на територията на държава членка от превозвач, чието седалище се намира в друга държава членка) да стоят мотиви като чист протекционизъм от държави членки, които не искат новите страни членки да увеличават своя пазарен дял, макар и замаскирани като мерки за защита на социалните права.
Пакетът за шосейния транспорт ще бъде представен от Европейската комисия на 31 май и ще обхваща следните области: европейски винетки, международен транспорт, регламент относно периодите за шофиране и почивка, командироването на шофьори, използването на тахографи.
Включването в обхвата на Директивата на въпроси във връзка с командироването на международните водачи би довело до нарастване на административната и финансовата тежест върху транспортните предприятия, намаляване ефективността и качеството на превозите, с всички очаквани негативни последици за цялата икономика на Европа.
В рамките на дебата Курумбашев попита още защо Комисията не движи наказателни процедури срещу държави, намиращи се в географския център на Европейския съюз, които правят промени в своите национални законодателства и вървят срещу либерализирането на единния европейски транспортен пазар.
Евродепутатът обърна внимание и на някои съществуващи предложения в тази област – камиони, регистрирани в държави със съответната регистрация, да извършват услуги предимно в своите държави – германски камиони да извършват услуги в Германия, френски – във Франция. „Аз бих ви помолил дори да разширите предложението си – например берлинските камиони да работят само в радиус 50 км. около Берлин или камионите от Будапеща да се движат само в радиус 50 км. от Будапеща. Така ще се върнем от XXI не във XX, а в XVII в. Това ли е бъдещето на Европейския съюз?“
Новият регламент ще се отрази на транспортния сектор през следващите години. Наскоро Съюзът на международните превозвачи у нас се обърна към българските евродепутати със сигнала, че европейският транспортен сектор е под жесток натиск заради нови правила, установени в Германия, Австрия и Франция, които налагат изключително голяма административна тежест върху чуждестранните фирми. По този начин се създават предпоставки за сериозно нарушаване на свободното движение на стоки и услуги.
Последвайте канала на
Свързани новини
Зам.-социален министър: Имаме визия и се движим в правилната посока
17 май 201718:38
Таско Ерменков: 10 млрд. лв. се крадат всяка година от българския народ (видео+галерия)
01 май 201715:39
1700 лв. заплата поиска КНСБ (видео)
01 май 201714:30
Курумбашев: Не съм си представял, че ЕС може да се управлява толкова зле
26 април 201708:53
България се нареди на последно място в социалната сфера след приемането ни в ЕС
19 април 201720:54
Каролев: Проблемите във Великобритания идват от ромите
30 март 201707:55
Социалисти в Европа се възмутиха от нацисти в управлението
02 юни 201716:51
Евродепутат: Ирина Бокова беше лично прекарана от премиера
28 май 201710:48
Генчев: Мечтата ми е да стана шампион с Левски, крайно време е някой да бутне Лудогорец
България взе гейм и поизпоти здраво шампиона на VNL Полша
Мачът на големите възможности: Григор Димитров - Яник Синер
Сериозен тест за България в Букурещ
Русев: Срещу Румъния ще дадем 100%! Трябва да се докажа в чужбина
България ще брани първото място в групата си на Европейското по мини футбол
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Калин Стоянов разкри: Спецакциите срещу купувачите на гласове продължават
04 юни 202410:23
Полицията се сдоби с мощни „баварци“, с които да бори джигитите на пътя
04 юни 202410:27
Христо Иванов: Радев да спре да плаши хората и да налива гласове на „Възраждане”
04 юни 202412:08
Българската икономика в контекста на глобалните предизвикателства
04 юни 202412:59
Реалният хоризонт за приемане на еврото е средата на 2025 г. според зам.-финансовия министър
04 юни 202411:38
Маню Моравенов, БФБ: Премахването на лева означава премахване на валутния риск
04 юни 202411:57
Ирландският или унгарският пример – накъде трябва да тръгне България?
04 юни 202411:05
Българин декларира годишен доход от над 70 млн. лева
04 юни 202411:37
Първа спасителна мисия на въздушната линейка: Транспортираха жена в тежко състояние от Шумен
04 юни 202411:51