Служебният кабинет обяви задачите си

  • 07 август 2014 11:47

  • 2841
  • 7
Служебният кабинет обяви задачите си
© Булфото

Служебното правителство ще даде импулс на неотложните за страната реформи. Ще задълбочи диалога с европейските ни партньори относно управлението на оперативните програми в страната в изтичащия и предстоящия програмен период. България ще работи активно за изпълнение на своите съюзнически ангажименти в НАТО. Това са част от приоритетите и задачите на служебното правителство, публикувани на сайта на Министерски съвет.

Ето и цялото съдържание на документа със задачите, които си поставя служебният кабинет:

I. ОРГАНИЗИРАНЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА ИЗБОРИТЕ ЗА 43-то НАРОДНО СЪБРАНИЕ

• Активно взаимодействие между държавните институции в партньорство с гражданското общество за свободни и честни избори за осигуряване на прозрачност на административната и логистичната подготовка на изборите, като за целта ще работи изборен борд към Министерския съвет.

• Планиране и организиране на дейности за предотвратяване на престъпления, свързани с изборния процес.

• Организиране и провеждане на разяснителна кампания сред българските общности зад граница за условията и реда, по които гражданите могат да участват в изборите.

• Създаване на условия за гласуване на българските граждани в чужбина.

• Създаване на оперативен щаб, осъществяващ връзка между задграничните представителства и ЦИК.

• Създаване на условия на военнослужещите, изпълняващи мисии зад граница и носещи бойни дежурства на територията на страната, да гласуват.

II. ИКОНОМИЧЕСКИ МЕРКИ

· Изготвяне на анализ на изпълнението на бюджета за 2014 г. към 31 юли и на факторите, определящи неизпълнението на приходната част и анализ на необходимостта от допълнителни средства за провеждане на определени разходни политики, в това число за усвояване на европейските фондове. Предприемане на мерки за подобряване на събираемостта на приходите и ограничаване на разходите за неефективни политики.

· Извършване на одит на първостепенните разпоредители с бюджетни средства за извършените от тях разходи и поети финансови задължения и ангажименти. Анализ на съответствието им със Закона за бюджета и последващото влияние върху бюджетните параметри, включително върху дефицита на начислена основа.

· Продължаване на работата по бюджетната процедура за 2015 г., като се изготви анализ за необходимостта от актуализация на макроикономическата рамка и средносрочната бюджетна прогноза за 2015-2017 г.

· Изготвяне на законопроект за актуализация на държавния бюджет за 2014 година.

· Стартиране на процедура за присъединяване на България към Единния банков надзорен механизъм на Европейския съюз.

· Отправяне на искане от министъра на финансите за провеждане на регулярна оценка на българския финансов сектор от Международния валутен фонд (МВФ) и редовен преглед на българската икономика съгласно ангажимента на страната ни по член IV от договора за МВФ.

· Осигуряване на яснота за реалното състояние на сектор енергетика.

· Продължаване на работата по реформите в сектор енергетика чрез създаване на Енергиен борд съвместно с ГД „Енергетика“ в Европейската комисия, Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие и всички заинтересовани страни, с цел повишаване на прозрачността, конкуренцията и пазарната ефективност.

· Подготвяне на промени в Закона за енергетиката с цел създаване на независим, експертен и ефективен енергиен и воден регулатор.

· Ускоряване на работата по газовите интерконектори със съседни държави с най-голям потенциал за диверсификация с цел повишаване на енергийната сигурност.

· Провеждане на проактивни действия за формиране на общата енергийна политика на Европейския съюз, в това число стартиране на преговори за изграждане на регионален енергиен пазар.

· Създаване на междуинституционална работна група с цел ускоряване на реформата във ВиК-сектора като условие за предоставяне на европейско финансиране за програмния период 2014-2020.

· Подобряване на работа по всички оперативни програми с цел ефективно управление на средствата в подкрепа на българската икономика, в това число търсене на резерви от бюджета за плащания към бенефициентите по спрените Оперативни програми „Околна среда“ и „Регионално развитие“.

· Предприемане на мерки за подобряване на средата за малки и средни предприятия, включително финализиране на Стратегията за интелигентна специализация и фокус върху гъвкави форми за финансиране при усвояване на европейските програми.

· Установяване напредъка на изпълнение на големите инфраструктурни проекти и предприемане на мерки за тяхното своевременно финализиране.

· Предприемане на мерки по актуализация на Генералния план за транспорта до 2022 г.

· Изготвяне на промени в Закона за електронното управление, в диалог с всички заинтересовани организации от сферата на информационните и комуникационните технологии с цел ускоряване въвеждането на електронното управление.

· Подготвяне на годишни планове за развитие на електронното управление в държавната и общинската администрация.

· Предприемане на конкретни действия за внедряване на разработените и изготвяне на нови електронни услуги за гражданите и бизнеса.

III. СОЦИАЛНА И ЗДРАВНА ЗАКРИЛА, ОБРАЗОВАНИЕ, КУЛТУРА И СПОРТ

· Извършване на всички социални плащания в нормативно установените срокове и коректно консултиране и обслужване на гражданите.

· Смекчаване на проблема с високата безработица чрез активна политика на пазара на труда и надграждане на мерките за заетост на младежите, дългосрочно безработните и хората с увреждания.

· Упражняване на ефективен контрол по спазване на трудовото и осигурителното законодателство.

· Продължаване на реформата за деинституционализация и плавно и внимателно извеждане на децата от институциите.

· Продължаване на консултациите за реформи за реализиране на чл. 12 от Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания и в сферата на младежкото правосъдие.

· Продължаване на консултациите и преговорите по пенсионната реформа и подготовка на варианти за промени в осигурителното законодателство.

· Предприемане на мерки за нормализация на функционирането на системите в областта на здравеопазването и спешната помощ. Продължаване на работата по изграждането на единна електронна система в здравеопазването.

· Усъвършенстване на Националната здравна стратегия за периода 2014-2020 г.

· Подготовка за стартиране на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ и актуализация на проекта на Стратегия за висшето образование.

· Осигуряване на качеството и достъпа до образование чрез работа по учебните програми. Подготовка за въвеждане на системата на дуално обучение.

· Осигуряване на предпоставки за нормално започване на учебната 2014-2015 година.

· Продължаване на работата по изготвяне на националната стратегия за развитие на българската култура. Осигуряване на предпоставки за нормалното започване на театралния сезон.

· Извършване на анализ на взаимоотношенията със спортните федерации и клубовете и създаване на условия за подготовка и успешно участие на български спортисти в международния спортен календар.

· Преглед на процедурите за финансирането за младежките организации по националната програма за младежта за 2014 г.

IV. ВЪРХОВЕНСТВО НА ЗАКОНА, ВЪТРЕШЕН РЕД, СИГУРНОСТ И ОТБРАНА

· Последователна политика за въвеждане на върховенството на закона и гражданския контрол в сектор правосъдие, вътрешен ред, сигурност и отбрана и установяване на структурна гаранция за тях чрез извеждане на министъра на правосъдието в роля на вицепремиер, наблюдаващ Министерството на вътрешните работи и Министерството на отбраната.

· Активизиране на диалога с Европейската комисия в рамките на Механизма за сътрудничество и оценка, включително и чрез извеждане на министъра на правосъдието в ролята на вицепремиер, наблюдаващ и сектор правосъдие, вътрешен ред, сигурност и отбрана и чрез мерки за засилена подготовка за предстоящия доклад на Европейската комисия (януари-февруари 2015 г.).

· Актуализация на Стратегията за съдебна реформа като основа за конкретен план за интегрирани реформи в секторите правосъдие и сигурност в отговор на препоръките по Механизма за сътрудничество и оценка.

· Осигуряване на ресурс за набелязаните реформи в секторите правосъдие, вътрешен ред, сигурност и отбрана в рамките на новата Оперативна програма „Добро управление“.

· Експертна оценка за необходимостта от структурни, включително конституционни промени в институционалния модел на съдебната система и гаранциите за върховенство на закона.

· Взаимодействие с местните власти и гражданите във връзка с преодоляване на последствията, възникнали след природни бедствия и аварии.

· Осигуряване на прозрачност в действията на ръководството на МВР и регионалните му структури.

· Активни мерки за превенция по отношение на специфичните за периода рискове за сигурността на страната, включително престъпления против свободното упражняване на избирателни права и честните избори, заплаха от бедствия и засилване на миграционния поток.

· Подготовка на оценка на системата за отбрана и разработка на национална позиция по пакета от решения за срещата на върха в НАТО на 4-5 септември 2014 г. за максимално гарантиране интересите на България в усложнената среда за сигурност, включително въздушен и морски суверенитет, участие в инициативите за свързани сили, интелигентна отбрана и план на действие за готовност.

· Ускорена акредитация на Центъра на компетентност по управление на кризи и възстановяване в НАТО и дефиниране на специализацията ни в тази област в партньорство с бизнеса и академичния сектор.

· Приемане от Министерския съвет на Национална програма „България в НАТО 2020 и Европейска отбрана 2020“ на базата на решенията на Съвета по сигурност и отбрана на Европейски съюз от 2013 г. и срещата на върха на НАТО от 2014 г. за достигане на разходи за отбрана 2% от БВП, а от тях 15-20% за инвестиции в отбранителни способности и иновации при оптимално използване на национални и съюзни ресурси.

· Работа с Индустриалния форум за подпомагане на българския бизнес и академичен сектор за участие в проекти на НАТО и Европейския съюз в сигурността и отбраната в контекста на Националната програма „България в НАТО 2020 и Европейска отбрана 2020“.

V. ЕВРОПЕЙСКИ ДИАЛОГ И УПРАВЛЕНИЕ НА СРЕДСТВАТА ОТ ЕС

· Финализиране на диалога и сключване на Партньорското споразумение с Европейската комисия за периода 2014-2020 г.

· Номиниране на български еврокомисар за новата Европейска комисия.

· Работа по план за действие за българското председателство на Съвета на Европейския съюз през 2018 г.

· Действия за възстановяване на спрените плащания от Европейската комисия по Оперативна програма „Околна среда“ и Оперативна програма „Регионално развитие“.

· Анализ на риска от загуба на средства от Европейския съюз за 2014 г. и план за действие за тяхното минимизиране.

· Активен диалог с Европейската комисия по проектите на Оперативни програми за периода 2014-2020 г. с цел съгласуването на окончателните им варианти.

· Дефиниране на формите и управлението на инструментите за финансов инженеринг към оперативните програми.

· Стартиране на подготовката на проекти по „Инструмента за свързаност на Европа“.

· Полагане на основите на балансирано подпомагане на отделните отрасли в сектор земеделие в рамките на Общата селскостопанска политика на Европейския съюз.

· Стартиране на подготовка на вътрешната нормативна база, регламентираща прилагането на схемите и мерките за подпомагане на Общата селскостопанска политика на Европейския съюз в България.

VI. ПРОЗРАЧНО УПРАВЛЕНИЕ И ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ С ГРАЖДАНСКОТО ОБЩЕСТВО

• Редовно информиране на гражданското общество за текущото състояние в държавата.

• Обществено обсъждане на Закона за пряко участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление и на изборното законодателство.

• Задълбочаване на диалога със социалните партньори.

• Разработване и прилагане на пакет от мерки за прозрачност на основата на плана за действие по Партньорството за открито управление.

• Обществен дебат и подготовка на законодателни мерки за създаване на силни и независими регулаторни органи.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
2841 7

Свързани новини

Коментари 7

Добави коментар
гражданин

2014.08.12 | 17:29

7
Много домри на мерения и идеи има служебното правителствоно докато в секто р право съдие вътрешен сигурност и отбрана не се отстранят тези които са назначавани в несъответствие на професионалните и образователните качества на заеманата длъжност трудно ште реализират обештаното за тези няколко месеца до изборите.

2014.08.08 | 14:12

6
много задачи, много нещо нещо, но защо имам чувството, че отново са празни приказки, въздух и прах, и пак нищо за обикновените хора

2014.08.07 | 22:17

5
прогербаджийско правителство с основна задача подмяна на администрацията преди завръщането на ББ, т. е. свършване на черната работа; уреждане на изборите; обслужване на идващите след него!!!
KUR ZA BOIKO KRADECA

2014.08.07 | 19:12

4
boiko tur4ina e nalapal doganovia i ne smee da go i3pliye,da ne bi da go otreje napolovina---------kurvoooooo-boikoyglyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
onq s konq

2014.08.07 | 19:12

2
Не каталяса ли да раэдаваш ку.ове ве п.тко?:)
angel60+

2014.08.07 | 19:12

3
Mnogo smislen komentar ot cherven trol.Pokazatelen e kolko e umstveniya bagaj na edno drebno nedorazvito mekotelo.Kutev i zatova li plasta? Boje opazi !Vav forumite tryabva da se spodelyat idei,pozitivna kritika-no obosnavana s dovodi i fakti,a ne infantilni i prostashki gruhteniya.Primatite na darvetata,v estestvenata im sreda.

2014.08.07 | 19:12

1
xaxaxa-ti si bolen,tikvata da te prati na lekar,a po-dobre e dvamata da otidete,v3emete i bsp

Добави коментар

Водещи новини