КЗП предупреждава потребителите да бъдат внимателни при покупки в социалните мрежи

  • 29 август 2024 13:32

  • 153
  • 0
КЗП предупреждава потребителите да бъдат внимателни при покупки в социалните мрежи
© pixabay

Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова призова в съобщение, публикувано на интернет страницата на Комисията, потребителите да бъдат внимателни, когато пазаруват в социалните мрежи и платформи заради рисковете, които съществуват при този вид търговия. 

Трудно, а в повечето случаи и невъзможно е да се установи кой е търговецът, затова е важно внимателно да се обмисля и проверява всяка онлайн покупка от социалните мрежи и платформи. Ако сте закупили продукт от социалните мрежи има вероятност да не получите стоката, да получите съвсем различни или некачествени продукти, да не можете да върнете покупката и да получите обратно парите си, както и да не можете да предявите рекламация при повреда или несъответствие на продукта, предупреждава КЗП.

В тази връзка КЗП настоятелно препоръчва на потребителите преди да пристъпят към покупка да проверят дали в публичното пространство има достатъчно информация за търговеца и най-вече за контакт с него. Ако търговецът продава единствено във Фейсбук, Инстаграм или други социални мрежи, съществува вероятност той да е недостъпен или труден за откриване от потребителите и контролните органи, алармират КЗП.

Проверете внимателно условията на продажбата - гаранциите, че ще получите стоката, която сте поръчали, че ще можете да я върнете и да получите обратно парите си, ако сте платили предварително, както и че имате право на рекламация при повреда или несъответствие на продукта. Поставяйте под съмнение съблазнителните оферти - няма причина една и съща стока да се продава в социалните мрежи на цена, значително по-ниска от обявената във фирмения сайт на търговеца. Рекламираните "маркови" стоки на нереално ниски цени най-вероятно не са истински, посочва КЗП.

МЗ и БАБХ с позиции за енергийната напитка, която се шмърка

От институцията съветват потребителите да подадат сигнал, ако са установили, или се съмняват за нелоялни търговски практики.

 

Последвайте канала на

Росица Валентинова
153 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини