-
03 юни 2024 15:35
- 1118
- 3
„Метрополитен“ стартира обществена поръчка за доставка на 8 влака, които да обслужват първа, втора и четвърта линии на метрото в София. Прогнозната стойност е 140 млн. лв. без ДДС, а оферти се подават до 22 юли. Въпросният подвижен състав, предвиден по търга, ще е допълнение към вече поръчаните 8 метровлака от чешката компания Skoda.
Миналата година „Метрополитен“ сключи договори със Skoda и Siemens Mobility за доставка на общо 16 метровлака, като половината от тях са предвидени да возят пътници именно по първа, втора и четвърта линии. Най-вероятно обаче те няма да са достатъчни, след като бъдат завършени разширенията на подземната железница към кварталите „Люлин“ и „Обеля“.
В документацията към стартиралия търг е посочено, че при откриване на процедурата не е осигурено финансиране. Договорът ще се сключи при условията на чл. 114 от ЗОП.
Разпоредбата в Закона за обществените поръчка предвижда, че реалното изпълнение на поръчката може да започне след осигурено финансиране от възложителя и гаранция за изпълнение от изпълнителя. Ако обаче след изтичане на тримесечен срок от сключване на договора не е осигурено финансиране, всяка от страните може да поиска прекратяването му без предизвестие. Договорът се счита за прекратен и ако е бил сключен, но в продължение на 10 месеца не е осигурено финансирането.
16-те метровлака по договорите със Skoda и Siemens Mobility се финансират по линия на две оперативни програми. Критерият за възлагане е „оптимално съотношение качество/цена“, а срокът за изпълнение - 36 месеца.
В документацията към търга е посочено, че влаковете трябва да бъдат с по 4 вагона, с обща дължина 81 метра, асинхронни двигатели и рекуперация при движение в спирачен режим. Захранването да е изпълнено чрез долно токоснемане с токоприемници разположени под трета релса. Захранващо напрежение 750 V DC. Предлаганият влак трябва да е съвместим и функционално годен за експлоатация с АЛС/АРС и останалото пътно оборудване, монтирани на първа, втора и четвърта метролинии. Влаковете трябва да могат да работят без да се изисква монтиране на допълнително стационарно оборудване по линиите и в диспечерските пунктове, информира Economic.bg.
Последвайте канала на
Свързани новини
Набелязаният от ЦСКА - София африканец не иска в България
Може ли Хебър да изненада Спартак (Варна)?
България с тежко изпитание в Подгорица
Официално: Ман Сити обяви новия договор на Гуардиола
ЦСКА - София се раздели със защитник
България в група с 4 отбора по пътя към Мондиал 2026, задачата пред "лъвовете" става още по-трудна
Коментари 3
Добави2024.06.03 | 20:09
Добави коментар
Водещи новини
Нейнски очаква положителен отговор за Шенген по суша днес, но свободното преминаване може да се забави
22 ноември 202407:49
Решаващ разговор за България в Шенген!
22 ноември 202406:20
Костадинов: Кирил Петков ми звъня 2022 година, за да ги подкрепим
22 ноември 202407:53
Екшън с преследване и арести: Задържаха контрабандни цигари за 2 милиона лева в Пловдивско
22 ноември 202408:10
Ким Чен Ун обвини САЩ, че нагнетяват напрежение и предупреди за риск от ядрена война
22 ноември 202406:40
Русия твърди, че е превзела село Далне в Източна Украйна
22 ноември 202407:04
Илон Мъск критикува планираната за деца забрана на социалните мрежи в Австралия
22 ноември 202407:01
Коронацията на крал Чарлз Трети е струвала 72 милиона британски лири
22 ноември 202406:57
Бурни ветрове в цялата страна и днес
22 ноември 202406:03
2024.06.03 | 17:13
2024.06.03 | 17:37