-
03 юни 2024 15:35
- 974
- 3
„Метрополитен“ стартира обществена поръчка за доставка на 8 влака, които да обслужват първа, втора и четвърта линии на метрото в София. Прогнозната стойност е 140 млн. лв. без ДДС, а оферти се подават до 22 юли. Въпросният подвижен състав, предвиден по търга, ще е допълнение към вече поръчаните 8 метровлака от чешката компания Skoda.
Миналата година „Метрополитен“ сключи договори със Skoda и Siemens Mobility за доставка на общо 16 метровлака, като половината от тях са предвидени да возят пътници именно по първа, втора и четвърта линии. Най-вероятно обаче те няма да са достатъчни, след като бъдат завършени разширенията на подземната железница към кварталите „Люлин“ и „Обеля“.
В документацията към стартиралия търг е посочено, че при откриване на процедурата не е осигурено финансиране. Договорът ще се сключи при условията на чл. 114 от ЗОП.
Разпоредбата в Закона за обществените поръчка предвижда, че реалното изпълнение на поръчката може да започне след осигурено финансиране от възложителя и гаранция за изпълнение от изпълнителя. Ако обаче след изтичане на тримесечен срок от сключване на договора не е осигурено финансиране, всяка от страните може да поиска прекратяването му без предизвестие. Договорът се счита за прекратен и ако е бил сключен, но в продължение на 10 месеца не е осигурено финансирането.
16-те метровлака по договорите със Skoda и Siemens Mobility се финансират по линия на две оперативни програми. Критерият за възлагане е „оптимално съотношение качество/цена“, а срокът за изпълнение - 36 месеца.
В документацията към търга е посочено, че влаковете трябва да бъдат с по 4 вагона, с обща дължина 81 метра, асинхронни двигатели и рекуперация при движение в спирачен режим. Захранването да е изпълнено чрез долно токоснемане с токоприемници разположени под трета релса. Захранващо напрежение 750 V DC. Предлаганият влак трябва да е съвместим и функционално годен за експлоатация с АЛС/АРС и останалото пътно оборудване, монтирани на първа, втора и четвърта метролинии. Влаковете трябва да могат да работят без да се изисква монтиране на допълнително стационарно оборудване по линиите и в диспечерските пунктове, информира Economic.bg.
Последвайте канала на
Свързани новини
Франция и Белгия в звезден сблъсък по съседски
Разколебаната Португалия ще иска да си върне самочувствието срещу непобедената дотук Словения
Испания не трепна от лошото начало и уверено стигна до мечтания четвъртфинал с Германия
Магически гол на Белингам спаси Англия на Саутгейт от шокиращо отпадане от Словакия
Франция се пребори с Япония и спечели Лигата на нациите
Евро 2024 - следете всичко най-интересно в Германия с екипа на Sportal.bg
Коментари 3
Добави2024.06.03 | 17:13
2024.06.03 | 17:37
Добави коментар
Водещи новини
Първият мандат: Росен Желязков е най-добрият вариант за ГЕРБ за министър-председател?
01 юли 202408:26
Влиза в сила увеличението на пенсиите, над 2 млн. души ще получават повече
01 юли 202406:20
Патриарх Даниил ще ослужи първата си литургия
01 юли 202406:47
Богословът доц. д-р Костадин Нушев: Важни са новите послания на патриарх Даниил, да не гледаме назад
01 юли 202407:20
Защо архимандрит Никанор иска да напусне БПЦ след избора на патриарх Даниил?
01 юли 202407:13
Доц. Кунчев категоричен: Замърсяване на морската вода у нас няма
01 юли 202408:02
Самолет падна на магистрала край Париж, има жертви
01 юли 202406:52
Унгария поема от днес председателството на Съвета на ЕС
01 юли 202406:57
Ето с какво време ще започне юли
01 юли 202406:15
2024.06.03 | 20:09