-
03 юни 2024 15:35
- 1118
- 3
„Метрополитен“ стартира обществена поръчка за доставка на 8 влака, които да обслужват първа, втора и четвърта линии на метрото в София. Прогнозната стойност е 140 млн. лв. без ДДС, а оферти се подават до 22 юли. Въпросният подвижен състав, предвиден по търга, ще е допълнение към вече поръчаните 8 метровлака от чешката компания Skoda.
Миналата година „Метрополитен“ сключи договори със Skoda и Siemens Mobility за доставка на общо 16 метровлака, като половината от тях са предвидени да возят пътници именно по първа, втора и четвърта линии. Най-вероятно обаче те няма да са достатъчни, след като бъдат завършени разширенията на подземната железница към кварталите „Люлин“ и „Обеля“.
В документацията към стартиралия търг е посочено, че при откриване на процедурата не е осигурено финансиране. Договорът ще се сключи при условията на чл. 114 от ЗОП.
Разпоредбата в Закона за обществените поръчка предвижда, че реалното изпълнение на поръчката може да започне след осигурено финансиране от възложителя и гаранция за изпълнение от изпълнителя. Ако обаче след изтичане на тримесечен срок от сключване на договора не е осигурено финансиране, всяка от страните може да поиска прекратяването му без предизвестие. Договорът се счита за прекратен и ако е бил сключен, но в продължение на 10 месеца не е осигурено финансирането.
16-те метровлака по договорите със Skoda и Siemens Mobility се финансират по линия на две оперативни програми. Критерият за възлагане е „оптимално съотношение качество/цена“, а срокът за изпълнение - 36 месеца.
В документацията към търга е посочено, че влаковете трябва да бъдат с по 4 вагона, с обща дължина 81 метра, асинхронни двигатели и рекуперация при движение в спирачен режим. Захранването да е изпълнено чрез долно токоснемане с токоприемници разположени под трета релса. Захранващо напрежение 750 V DC. Предлаганият влак трябва да е съвместим и функционално годен за експлоатация с АЛС/АРС и останалото пътно оборудване, монтирани на първа, втора и четвърта метролинии. Влаковете трябва да могат да работят без да се изисква монтиране на допълнително стационарно оборудване по линиите и в диспечерските пунктове, информира Economic.bg.
Последвайте канала на
Свързани новини
Кирякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
ЦСКА - София спря победната серия на Лудогорец с гол в 91-ата минута
Руснаци напират за защитник на Левски
Крумовград ще пробва да открадне точки и от "Овча купел"
Георги Дерменджиев застава начело на Локомотив (Пловдив)?
България трябва да покаже различно лице срещу черногорците в Ботевград
Коментари 3
Добави2024.06.03 | 17:13
2024.06.03 | 17:37
Добави коментар
Водещи новини
Радомир Чолаков: Аз станах курбан на Христо Иванов, той е персонално виновен за Сарафов и Пеевски
25 ноември 202407:48
Пеевски: Някой се опитва да плаши общините с орязване на бюджетите им. Няма да го позволим
25 ноември 202407:49
Нидал Алгафари за размяната на писма между ГЕРБ и ПП-ДБ: За да излезе тази информация, ни подготвят, че ще се договорят
25 ноември 202408:38
Милен Керемедчиев: Дори България да бъде приета в Шенген, проверки ще има
25 ноември 202407:55
Главчев изиска от министър Глушков решение в спешен порядък относно неизплатените премии на щангистите
25 ноември 202408:51
Тагарев сигурен, че Путин няма да прибегне до употребата на ядрено оръжие
25 ноември 202408:19
Д-р Гергана Николова: Не е късно за противогрипна ваксина
25 ноември 202408:15
Психично болен уби баща си и нападна майка си
25 ноември 202408:54
Баща и син се качили на Ауди А3 и потънали вдън земя във Видинско
25 ноември 202408:29
2024.06.03 | 20:09