-
07 ноември 2023 13:56
- 2165
- 3
Столичният автотранспорт върви към колапс поради задълбочаващата се криза с осигуряване на изправни автобуси.
За това алармира в официалната си страница в социалната мрежа Марио Евстатиев, експерт в Комисията по транспорт към Столичен общински съвет в мандат 2019 - 2023.
"Кризата с осигуряването на изправни автобуси става все по-голяма, както още през лятото предупредих. По неофициална информация, един от гаражите в София, който експлоатира голям брой стари автобуси е в сериозно неизпълнение на транспортната задача поради липса на подвижен състав. В същото време, освен голямата аварийност, старите и грохнали "19-ки"(автобусите Mercedes O345S-C) капят като есенни листа и вече са образували своеобразен "полк на смъртниците" в задния двор на гараж Земляне. Нещо, за което също предупреждавах от началото на лятото, когато изобщо се заех с риск да бъда публично тричан, да търся вариант, зимата да не се возим в разпадащи се и опасни автобуси, ако същите изобщо излязат от гаражите." пише Евстатиев.
Той припомня, че през лятото, с неговият екип са предложили спасителен план за автотранспорта чрез закупуване на ограничен брой употребявани автобуси с висок екологичен стандарт, базиран на технически и пазарни анализи. Припомняме, че през юли, чрез общинският съветник Карлос Контрера беше внесен доклад за закупуване на общо 40 употребявани автобуси, от които 10 двуетажни, 14 соло и 16 съчленени превозни средства, с които трябваше спешно да се подменят 21-23 годишни стари и недостъпни автобуси, обслужващи линиите 78, 79, 107, 260, както и да се подобри обслужването по линия 3. Докладът беше отложен с гласовете на ГЕРБ и Демократична България, а въпреки изнесената притеснителна информация, през септември той бе отхвърлен окончателно.
"Подготвям ново експертно становище с ясно представени аналитични данни, както и нов спасителен план, който ще включва пакет от употребявани и нови автобуси, като основната цел е, употребяваните автобуси да бъдат спасително и краткосрочно решение, с което освен обновяване на автопарка и осигуряване на достъпност за хора с увреждания, ще даде достатъчен хоризонт за написване на качествени технически изисквания към процедури за доставка на чисто нови дизелови и CNG автобуси." завършва публикацията си Евстатиев.
Потърсен за коментар, той заяви, че очаква, разумът и експертното говорене по темата да вземат превес, тъй като темата е изключително деликатна. "От една страна следваме еко политика, от друга обаче, 23 годишни морги се движат в идеалния център на града. Да не говорим за това, че нямат никаква достъпност за инвалиди. Проблемът е, че в момента, изчакването за нови автобуси е средно около 1.5 години след направена поръчка, което означава, че с темповете, с които се провеждат процедурите за нов подвижен състав, ще чакаме минимум 2 години. Колкото и политиците да говорят, че светлото бъдеще е ей там зад вратата, това е демагогия и откровена лъжа. Ние сме в хипотезата в средата на зимата да имаме над 30% непокриване на линиите поради липса на изправни автобуси, а те се занимават да ни хвърлят прах в очите. Колкото и да им е неприятно, общинските съветници ще имат една много трудна първа задача. Да преглътнат егото си и да седнем да говорим експертно - колко и какви употребявани автобуси ще ни трябват, за да може да гарантираме изпълнението на транспортната задача, а след това, всички заедно, с външни експерти да направим едни хубави технически условия за покупка на чисто нов подвижен състав." обясни за NOVINI.bg Марио Евстатиев.
Последвайте канала на
Свързани новини
Докато не каже новата власт в София: Оставаме без двуетажни автобуси?
01 ноември 202309:04
С двуетажен автобус: И през ноември до парк "Врана"
18 октомври 202308:40
Марио Евстатиев, който върна двуетажните автобуси в София, е кандидат за общински съветник от ВМРО
29 септември 202314:54
София ще има двуетажни автобуси, реши СОС
14 септември 202317:10
Днес решават съдбата на двуетажните автобуси в София
11 септември 202308:29
За да продължи атрактивната услуга: Поне четири двуетажни автобуса за София
09 септември 202308:45
Експертът Марио Евстатиев сигнализира за неправилно поставени знаци в района на пл. "Св. Александър Невски"
10 декември 202316:42
Ахмед Ахмедов "скъса" мрежата на Хебър
България се натресе на тим с куп играчи от Висшата лига за влизане в дивизия "В" на Лигата на нациите
Жребият в Лигата на нациите определи: ще има повторение на последните два изцяло европейски финала на световни първенства
България не успя да преодолее Черна гора, следва челен сблъсък в Ботевград
Станислав Генчев: Бяха тежки дни!
Илиан Илиев: Ирландците не бяха моят най-предпочитан противник
Коментари 3
Добави2023.11.07 | 14:28
2023.11.07 | 14:23
Добави коментар
Водещи новини
Борисов би 6 часа път, за да почерпи на банкет в Дулово: говори за Шенген и се самопромотира като евентуален премиер
22 ноември 202419:17
Божидар Божанов (ДБ): С ПП имаме различни оценки на рисковете
22 ноември 202421:26
Калин Стоянов: Определени хора могат да бъдат определени като политически лицемери - това лъсна
22 ноември 202421:31
Тошко Йорданов: Кандидатурата на Силви Кирилов е спасителен пояс не само за българското общество, но и за парламентаризма
22 ноември 202421:47
Елена Поптодорова не вярва нещо да се обърка по пътя ни към Шенген
22 ноември 202420:25
Водещите новини! От март 2025 г. България ще влезе в Шенген? Кремъл: Изстрелването на хиперзвукова ракета е предупреждение към Запада (и още…)
22 ноември 202419:08
Путин разпореди серийно производство на ракетите „Орешник“
22 ноември 202419:38
Зеленски: Светът трябва да даде сериозен отговор на Путин
22 ноември 202422:50
Директорът на ЦЕРН д-р Фабиола Джаноти: Без науката - не можем да спасим света
22 ноември 202422:05
2023.11.07 | 19:59