-
24 юли 2023 07:49
- 4160
- 1
Есенно-зимната експлоатация на автотранспорта може да се окаже сериозно предизвикателство. За това предупреждават транспортни експерти в столицата, разказа пред Novini.bg Марио Евстатиев - експерт в Комисията по транспорт и пътна безопасност.
"Предстои днес да се гледа предложение за спасителен план, който предвижда закупуване на употребявани автобуси в няколко различни категории - съчленени, соло, двуетажни и туристически. Към употребяваните автобуси гледат дори и богати европейски градове в последните години, след като глобалната криза с пандемията доведе и до проблеми с доставките на нова техника. На пазара на автобуси се забелязва тенденция, която трябва да ни даде да разберем, че нова техника не може да се придобие за по-кратък срок от 12-24 месеца дори и при най-добрия сценарий." обяснява още експерта.
"В момента, Столичен автотранспорт ЕАД, който оперира основния процент от автобусните линии в София, разполага с над 80 автобуса, чиято подмяна е спешно необходима. Това са главно модели, произведени през 2000 - 2001 година, нямат климатик, нямат достъп за хора с увреждания, нямат гласово оповестяване за незрящи и са с изключително висока степен на аварийност. Тези автобуси, освен, че се прибират всеки ден за различни повреди, са и една от причините, поради която напускат автобусни шофьори. Само в последните месеци, няколко водачи демонстративно хвърлиха своите оставки с мотива, че не могат да рискуват своя и на пътниците живот с тези превозни средства. Въпреки, че гаражите полагат максимални усилия, старите автобуси да излизат изправни и безопасни, това с всеки изминал ден коства все повече средства и все по-дълъг престой на каналите. В същото време, дружеството има и проблеми с доставките на части, отново породени от кризите, които една след друга връхлетяха Европа и страната", обясни още Евстатиев.
"С внесеното становище в Комисията по транспорт, аз подкрепям доклада на Карлос Контрера и давам ясна представа за техническото състояние, предизвикателствата, които ни очакват когато дойде есенно-зимната експлоатация и вярвам, че политиците няма да бламират предложението, с което реално ще реанимираме изпадналия в клинична смърт автобусен транспорт. Ако докладът бъхе отхвърлен, това е равносилно на спиране на кислорода на пациент в кома!", коментира още експертът.
Припомняме, че с предложението на Председателя на комисията по транспорт и пътна безопасност Карлос Контрера, се предлага, Столичен общински съвет да одобри закупуването на употребявани автобуси в добро техническо състояние по следните типове:
-До 30 броя употребявани соло и съчленени автобуси с екологичен стандарт Евро 5 или по-висок;
-До 10 броя употребявани двуетажни автобуси с екологичен стандарт Евро 4 или по-висок;
-До 10 броя употребявани тупистически автобуси с ръчни скорости с екологичен стандарт Евро 6;
-Придобиване на тестовия двуетажен автобус "Неоплан", с който Столичен автотранспорт ЕАД оперира излетната линия Х50 от 24 юни тази година;
Евстатиев разясни още, че придобиването на общо 11 двуетажни автобуси ще позволи реорганизация на парка в гараж МАлашевци и с това, 11 много амортизирани автобуси да бъдат изведени от експлоатация.
С 16 броя съчленени 18 метрови автобуси например пък ще се сложи край на експлоатацията на 23 годишните оранжеви "МАН"-ове, които вече са на ръба на своя ресурс. 14 соло автобуси пък ще автоматично биха подсигурили нископодови, климатизирани и с гласово оповестяване автобуси по линии 77, 107 и 260. Той изрази своята позиция и на фейсбук страницата си, където емоционално призова политиците да загърбят различия и днес в зала да дадат "зелена светлина" за спасителния план за автотранспорта.
Последвайте канала на
Свързани новини
Проблем със заплащането на годишните карти за градски транспорт в София
12 април 202308:50
Протест срещу разбит път: Село остана без градски транспорт
10 април 202308:56
Връщат парите на закупилите по-скъпа ученическа карта за градски транспорт
15 март 202313:50
Връщат картата за една линия в столичния градски транспорт
21 февруари 202310:56
Столична община осигурява допълнителен градски транспорт за Задушница
18 февруари 202307:29
Допълнителен градски транспорт в София за Задушница
17 февруари 202310:02
Пълна промяна: София инвестира 1 млрд. лева в модернизацията на градския транспорт
12 юни 202412:13
Няма промяна в състоянието на жената, блъсната от автобус
18 януари 202409:59
25-ма пили водачи установи МВР за ден
23 септември 202316:16
Левски се прицели в халф на ЦСКА 1948
България допусна обрат от Черна гора и се отдалечи от ЕвроБаскет 2025
Два отменени гола в добавеното време донесоха радост на Крумовград срещу Славия
Кириякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
ПФК Ботев: Ситуацията около Антон Зингаревич става все по-странна и лишена от прозрачност
Областна администрация София-град и Столична община подписаха договора за прехвърляне на собствеността на "Герена"
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Петър Чобанов: Минималната заплата крие повече рискове, отколкото решения на проблеми
25 ноември 202420:50
От прокуратурата искат постоянен арест за трима от биячите в мола
25 ноември 202418:09
Шофьор на тролей е със счупени нос и ръка след побой от пътник в София
25 ноември 202418:11
Юлиян Попов: Цената на водата в България е ниска, трябва да се инвестира в напояване
25 ноември 202418:46
Общини напират да вдигнат цената за паркиране
25 ноември 202422:30
Водещите новини! Бабикян: Борисов води разговора с Пеевски, а не с ПП-ДБ. Войната в Украйна доведе до нова ескалация между Запада и Москва (и още…)
25 ноември 202419:18
Нетаняху може да бъде арестуван, ако пътува до Германия
25 ноември 202419:28
Белият дом: Преговорите за спиране на огъня между Ливан и Израел вървят към споразумение
25 ноември 202422:53
Осло не откри доказателства за връзка между норвежеца, собственик на българска фирма, и взривените пейджъри на "Хизбула"
25 ноември 202420:41
2023.09.09 | 09:49