За първите 4 месеца на годината са постъпили 116 обаждания за проблеми в семейството на Националната телефонна линия за деца

  • 03 юни 2022 15:59

  • 355
  • 0
За първите 4 месеца на годината са постъпили 116 обаждания за проблеми в семейството на Националната телефонна линия за деца
© Pixabay
Слушай новината Слушай новината

За първите четири месеца на годината на Националната телефонна линия за деца 116 111 са постъпили116 обаждания за проблеми в семейството. Най-често децата се обаждат, за да споделят ситуацията, в която се намират и да потърсят съвет за излизане от нея. Децата срещат различни затруднения -  от липса на внимание до поемане на грижата за по-малки деца в семейството и домакинството, съобщиха от пресцентъра на Държавната агенция за закрила на детето.

Подкрепа от консултантите на Националната телефонна линия за деца 116 111 потърси непълнолетно момиче, на което му се налага да поеме изцяло грижите за лежащо болната си майка и по-малките си братя и сестри. Бащата работи в друг голям град и успява само с финансова подкрепа. Момичето споделя, че ситуацията й тежи и не може да се справи, което е довело и до отпадането й от образователната система. Детето своевременно е насочено към отдел „Закрила на детето“ към Дирекция „Социално подпомагане”, за да може момичето и близките му да получат необходимата подкрепа и да бъдат включени в използването на социални услуги в общността. 

Д-р Елеонора Лилова: Обичта и грижата за децата трябва да основна мисия всеки ден

От началото на 2022 г. до месец април на Националната телефонна линия за деца 116 111 има 70 обаждания с информация и сигнали за риск от неглижиране и пренебрегване на дете. Консултантите са потърсени по тази тема от четири майки и десет бащи. Съседи и роднини също са сигнализирали за случаи на неглижиране. Информация на Националната телефонна линия е подадена и от медицински специалисти, учители, служители в социални услуги и в полицията.

В едно от тези обаждания възрастен съобщава за деца, чиито родители са разделени, а майката системно употребява психоактивни вещества. Тревожната информацията, която е подадена е, че майката има занижен родителски потенциал и децата системно са неглижирани, като често са оставяни гладни и не се отглеждат в адекватен режим за спане и хранене. Случаят е предаден за проверка към компетентните органи. Държавната агенция за закрила на детето проследява резултатите и взетите мерки за подкрепа на децата и близките им. 

„За Държавната агенция за закрила на детето e от първостепенно значение Националната телефонна линия за деца 116 111 да бъде разпознаваема и да се ползва с доверието, както на децата, така и на възрастните. С удовлетворение отчитаме, че постигаме значителни успехи в тази насока. Номерът 116 111 с всеки изминал месец става предпочитан начин да се подаде сигнал или да се потърси съдействие за дете в риск. Това е една голяма крачка към осъзнаването на цялото общество, че само заедно може да направим живота по-добър и безопасен за всяко дете. Обаждането на 116 111 е безплатно, който желае, може да остане със сигурност анонимен. Насреща са изключително добре подготвени психолози, които ще окажат подкрепа и съдействие на всеки“, заяви д-р Елеонора Лилова, председател на Държавната агенция за закрила на детето.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
355 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини