Директорът на "Български пощи": Всички сили са впрегнати във възстановяване на услугите

  • 07 май 2022 18:44

  • 1058
  • 2
Директорът на "Български пощи": Всички сили са впрегнати във възстановяване на услугите
© Булфото (архив)

Вицепремиерът Калина Константинова е заръчала пълен набор от възможни проверки на държавни институции към "Български пощи" още с встъпването си като принципал. Това заяви в студиото на "Говори сега" новият изпълнителен директор на пощите Богдан Теофанидис.

От встъпването в длъжност на новото ръководство, по всевъзможни канали постъпва информация около кибератаката срещу дружеството, като всяко нещо ще се провери и ще се вземат съответните мерки, увери Теофанидис. Той изказа благодарност към служителите на пощите, които продължиха работа въпреки проблемите.

"Припознах се в мисията да реанимираме "Български пощи". Искам да благодаря на тези хора, които работят, въпреки това изключително ниско заплащане, с каузата за "Български пощи". Това не е просто един пазарен оператор, това е един безценен държавен капитал и институция", подчерта Богдан Теофанидис.

Основна цел на новото ръководство е финансовата стабилност на "Български пощи".

"Първото плащане, което аз ще разпоредя, е да възстановим онези 30%, които дължим на служителите си. Оттам насетне при първа възможност, когато идват приходи, те ще бъдат насочени към кредиторите и служителите", каза изпълнителният директор.

Заплатите на служителите в "Български пощи" са изплатени на 70%

Той обясни защо през следващия месец пенсиите ще се изплащат на хартия.

"Първият ден на ръководството не приключи, докато не се уверихме, че няма никакъв друг вариант. Не е възможен смесен вариант - или за цялата страна трябва да бъде на хартия, или за цялата страна трябва да бъде електронно".

Теофанидис призова клиентите да не се струпват сутринта в първия ден от изплащането на пенсиите и да разпределят времето си, за да не се получава излишно напрежение.

Дружеството от години е недофинансирано, заяви още Богдан Теофанидис. Между 2011 и 2020 г. правителството се е разплащало за универсалната пощенска услуга с две години закъснение. Едва от началото на 2020 г започва да работи механизъм, по който се плаща авансово на пощите. Всичко дължимо до този момент обаче е разсрочено за плащане в продължение на 5 години - до 2025 г.

Всички сили в са впрегнати в това да се установи фактологията около кибератаката срещу "Български пощи" и да се възстановят услугите за обществото, заяви изпълнителният директор. Той не се ангажира с мнение относно това кой стои зад атаката, но уточни, че се доверява на експертите ни.

"Мисля, че тази хакерска атака като време е избрана да внесе максимално напрежение в обществото - точно покрай великденските добавки, при една от най-уязвимите групи - пенсионерите. Достигна до мен и че самата реакция в "Български пощи" може би не е била най-добрата, имало е някакво забавяне", каза Теофанидис.

Планът за възстановяване предвижда 10 млн. лв за основна дигитализация на "Български пощи" - ремонт на станции, енергийна ефективност, оборудване, сървърни системи, нов софтуер, допълни изпълнителният директор.

 

Последвайте канала на

Валери Зайцев
1058 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
ЕПМ Киро и Кокорчо

2022.05.07 | 20:39

1
В момента се бият с Медузите. Чакат Нео да възкръсне, че да освободи пенсиите на старците от ИИ. Номер едно.
Петров

2022.05.08 | 10:32

2
Безумно обслужване от дълго време насам предлага нещото, наричано Български пощи. И без външни пречки са твърде изостанали и некадърни, за да бъдат в сферата на услугите.

Добави коментар

Водещи новини