Омбудсманът призова мобилните оператори да не вдигат цените

  • 22 декември 2021 14:20

  • 3630
  • 7
Омбудсманът призова мобилните оператори да не вдигат цените
© Пресцентър Омбудсман

Омбудсманът Диана КовачеваДиана Ковачева Диана Ковачева е родена в София през 1975 г. Завършила е право в Софийския университет "Св. Климент изпрати писмо до главните изпълнителни директори на трите мобилни оператора - Александър Димитров на „А1 България” ЕАД, Джейсън Кинг на „Теленор България“ ЕАД и Атанас Добрев на „БТК“ ЕАД, в което апелира да не променят цените на телекомуникационните услуги в ситуацията на извънредна епидемична обстановка, защото това ще се отрази сериозно върху джоба на гражданите, съобщиха от пресцентъра на омбудсмана.

„На фона на предприетите от Народното събрание и правителството мерки за овладяване на екстремното повишаване на цените на горивата, за да не изпитат българските домакинства във време на струпване на кризи ценови шок, дойде новината за увеличението на цените на мобилните оператори. Това за омбудсмана е необяснимо, обезпокоително и несправедливо“, категорична е Диана КовачеваДиана Ковачева Диана Ковачева е родена в София през 1975 г. Завършила е право в Софийския университет "Св. Климент.

Повод за написване на писмото й бе новината, публикувана на Интернет страниците на „А1 България” и „Теленор България“, че от месец февруари догодина цените на месечните абонаментни планове ще бъдат индексирани със средногодишния индекс на потребителските цени за 2020 г. и 2021 г., публикуван от Националния статистически институт. „Теленор България“ ще индексира само цената на месечните абонаментни планове за мобилни услуги, докато индексацията при „А1 България“ ще засегне и фиксираните услуги, като до момента единствено от „Виваком“ (БТК ЕАД) няма такава информация.

Омбудсманът недоумява как така решението за индексацията се взима по едно и също време заради нарастващата инфлация и ще се прилага не за една, а за две години.

„Позовавайки се на предвидените клаузи в договорите и Общите условия за индексиране на цените, разяснявате последиците от предсрочно прекратяване на договор, а именно -  начисляване на неустойки. Въпросът, който възниква от изложеното е по какъв начин нарастващата инфлация, основно от цените на суровините на енергията, влияе на цените на телекомуникационните услуги“, пита проф. Ковачева.

Два мобилни оператора вдигат цените от Нова година

Тя поставя акцент върху факта, че по времето на пандемията онлайн работата и онлайн обучението са немислими без услугите на мобилните оператори и че телекомуникационният сектор е един от печелившите у нас, доказва го и приходът от пренос на данни, който за първи път надхвърля този от гласови услуги.

„В Годишния доклад 2020 на Комисия за регулиране на съобщенията е отбелязано, че: „Българският пазар на електронни съобщения демонстрира устойчивост на фона на кризата с COVID-19, продължавайки своето възходящо развитие и през изминалата 2020 г.“ Едни от тенденциите, които се очаква да се запазят и през следващата година са увеличение на броя на абонатите на мобилен интернет, увеличение в броя на абонатите и приходите от пакетни услуги“, аргументира тезата си омбудсманът.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
3630 7

Свързани новини

Коментари 7

Добави коментар
Пенсионер

2021.12.22 | 18:09

7
А защо и банките вдигат цени
kadravata su

2021.12.22 | 17:56

6
za6to da gi digat v cql svqt se govori super evtino samo v balgaria li se vdiga vsi4ko tova go pravat biv6ite upravlqva6ti za6toto umreha ot iad 4e ve4e ne sa na vlast
Ние

2021.12.22 | 17:40

5
А канадеца защо мълчи по въпроса, или прави анализ.
гкк

2021.12.22 | 16:33

4
и за пореден път тука държавата си не е намястото ако това се случи

2021.12.22 | 16:26

3
и те я послушаха :)

2021.12.22 | 16:12

2
Аз дали мога да им изпратя sms, че намалявам цената с 5%?
рибета

2021.12.22 | 15:48

1
се ловят в мътна вода.Всички виждат колко е слаба държавата в момента и започват да мишкуват.Нали това беше целта.Слаба държава и разпищолени олигарси.

Добави коментар

Водещи новини