Шефът на АПИ за срутищата: Тези процеси не могат да бъдат предвидени

  • 02 февруари 2021 07:54

  • 792
  • 13
Шефът на АПИ за срутищата: Тези процеси не могат да бъдат предвидени
© Кадър БНТ

Парите за ремонти не са достатъчни особено за третокласната пътна мрежа. Тол системата и в момента генерира приходи. Кризата промени обема на превозите. Превозите намаляха с 30%, което се отрази на приходите. Това каза директорът на АПИ Георги Терзийски в сутрешния блок на БНТ.

По темата за тол системата той каза: Бюджетът на агенцията за 2020 е в пъти по-голям от този на 2019. Оперативните разходи не надвишават 20 милиона лева, а приходите от тол и винетка за над 400 лв.

Терзийски коментира и срутищата в страната като каза, че се дължат на резките промени в температурите. Той увери, че експертите извършват денонощни прегледи. Участъците се обезопасяват по необходимост дори само при възможност от риск. Директорът на АПИ заяви, че тези процеси не могат да бъдат предвидени.

По темата за проблемите по магистралите ( АМ „Люлин“ и АМ „Струма“) той обясни, че е имало пропуски в укрепването на откосите, защото някои участъци не са били предвидени за укрепване и обмрежване.

Пак свлачище на АМ "Струма"

Директорът на АПИ коментира, че усложняването на пътуването на хората се налага от подобряване на определени участъци. По отношение на гаранциите се е взело решение да бъдат увеличени сроковете като са достигнали до 7 години.

Относно сумите за ремонти и изграждане на магистрали той каза, че не е коректно да се вземе общата сума на проекта и да се раздели на отсечки.

По темата за тунел "Витиня" Терзийски коментира, че е установено компрометиране на конструкцията. Ремонтът е почти готов като остава да се монтира осветлението. Изградени са три напречни галерии, за да се отговаря на директивата за безопасност на тунелите, с което ремонтът приключва.

Последвайте канала на

Novini.bg
792 13

Свързани новини

Коментари 13

Добави коментар
Драган

2021.02.02 | 11:07

10
Всички възможни бъдещи и настоящи свлачища, са описани. А когато в тяхната зона се строи, се прави гладък откос 25-30 градуса и след това 100 години нямаш ядове. Не ти трябват мрежи. Ако не вярвате питайте австрийците.
Народа

2021.02.02 | 11:15

13
А ако има построени до свлачища се проверяват всяка година,предвижданията да ги прави алена другите се проверяват.

2021.02.02 | 11:12

12
Е как да не могат, като погледнеш скатовете на родните пътища и магистрали, е ясно че ще паднат! Е от офиса няма как да видиш, камо ли да кажеш.
Напротив

2021.02.02 | 11:08

11
Предвидили са го и са взели парите за него. Само дето защитни мрежи така и не сложили. Вчера се разруши метрото, днес тунела. Дано да остане нещо до изборите.

2021.02.02 | 09:54

7
Когато се строи качествено от грамотни хора и не се мисли само колко повече да се открадне, няма нужда от предвиждане
Ами

2021.02.02 | 10:41

9
Ани! Няколко държави пращаха хора за обмяна на опит за голямото чудо на България-Строителни войски,които бяха главната ковачница на строителни кадри.
Ани

2021.02.02 | 10:20

8
Къде има вече училище за строители? Къде да се научат кое как се прави? Всички искат в офис и да не се цапат. Хващат се няколко общи работника и им се казва какво да направят набързо, че срокът тече. Майсторлъка го няма. Старите работници вече са немощни старци, които гледат и се чудят как им се е обезценил труда.
Ани

2021.02.02 | 09:47

6
Аз не визирам управляващите, а тези специалистите, които приемат проектите и си затварят очите само и само да цената да е ниска. После и контрола е важен, а май инспекторите нямат техника за контрол и се доверяват само на изготвените документи. Който и да е на власт, докато съществува понятието минимална цена и точни документи ще бъде така. КОНТРОЛ със средства за контрол е необходим!!
Ами

2021.02.02 | 09:46

5
Господин Хаджийски! Свлачищата и срутищата се предвиждат още при проектирането на пътищата.От голямо значение е инвеститорския контрол при проектирането и изпълнението на обектите.Борбата е: Обрушване. дълбоко фундиране на подпорните стени , дрениране , торкретиране и изграждане на изкуствени тунели. За целта обаче основното изискване е хора като вас на ръководна длъжност да имат солидна подготовка особено по земна механика.
не

2021.02.02 | 09:42

4
не могат да, особено от празноглави и крадливи тикви.
димо

2021.02.02 | 09:20

3
Тези процеси не могът да бъдат предвидени от неграмотни калинки, заели позиции само да пълнят чекмеджета.
Ани

2021.02.02 | 08:43

2
Свлачищата не могат да се предвидят, но могат да се наблюдават и обезопасяват. Преди години такива мерки бяха задължителни. Припомнете си колко екипа алпинисти имаше, които проверяваха надвисналите скали и склонове. Припомнете си колко обезопасителни високоякостни мрежи имаше, а дали сега се слагат такива? къде са подпорните стени? Къде са гибионите? Нали всекидневно минавате по Витиня и си припомнете как беше укрепено преди години и в какво състояние е сега. Просто пари се дават само за асвалта, а не и за укрепването. А за третокласните пътища да не говорим. Срамота е да няма комуникация между градовете. Разходете се по Северозападна България. Преди 2 месеца запълниха малко дупки, със студен асфалт, сега зейнаха ями до тях. Ами вече по цяла България пътуват тежкотоварни камиони по и над 20т., а настилките са проектирани за каруци! Срамота е до връзката с Европа пътищата ни да бъдат толкова зле! България не е само няколко магистрали, София и Южна България!!!
чичо

2021.02.02 | 08:29

1
Не е вярно, нас съветската власт ни учеше, че човека е по силен от природата и комунизЪма предвижда всичко. Ако другарката Нинова ни управлява, пак ще станем "велики" повелители на природата.

Добави коментар

Водещи новини