Полагат първите асфалтови пластове по трасето между Боаза и п. в. „Дерманци“ на АМ „Хемус”

  • 10 декември 2020 10:46

  • 1006
  • 3
Полагат първите асфалтови пластове по трасето между Боаза и п. в. „Дерманци“ на АМ „Хемус”
© АПИ

Започна полагането на първите асфалтови пластове по трасето на АМ „Хемус” в участъка от Боаза до пътен възел „Дерманци“, при пресичането с третокласния път ІІІ-307 Луковит – Угърчин. Това е участък 1, с дължина 15,2 км, от поетапното изграждане на 134 км от автомагистралата между пътен възел „Боаза“ и връзката с път I-5 Русе – Велико Търново, което стартира през април м. г.

В момента в участъка между Боаза и пресичането с пътя Плевен - Ловеч, което е обособено в три участъка, се извършват изкопи и насипи, работи се по големите съоръжения. В 51,5-километровата отсечка ще има различни по вид големи транспортни съоръжения - виадукти, мостове, надлези и подлези.

 

Снимка: АПИ

Държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД, на което е възложено изграждането на магистралата, работи с пълна мобилизация.

"Автомагистрали": Не се притесняваме от одит на Сметната палата

На много места в участък 1 е подготвена основата за стартиране на асфалтови работи, а където е възможно и в зависимост от метеорологичните условия се полагат и първите асфалтови пластове от бъдещото пътно платно на автомагистралата.

В участък 2, с дължина 19,2 км, който е от края на п. в. „Дерманци“ до връзката с път ІІІ-3005 Радювене – Катунец, включително и п. в. „Каленик“, и в участък 3, с дължина 17,08 км - от п. в. „Каленик“ до връзката с път ІІ-35 Плевен - Ловеч, и п. в. „Плевен“, се изпълняват земни и пътни работи. Изпълняват се и дейности по изграждане на големите съоръжения. 

В участъците 4, 5 и 6 – от п. в. „Плевен“ до пресичането с път I-5 Русе – Велико Търново, се извършват подготвителни дейности по почистване на терена и изграждане на временни пътища. За последните три участъка от АМ „Хемус“ – 7, 8 и 9, които са от пресичането с пътя Русе – Велико Търново до пътен възел „Буховци“, продължават проучвателните дейности за изготвяне на технически проекти, съобразно договорените срокове.

Напредва строителството и в 16,3 км участък между пътните възли „Буховци“ и „Белокопитово“ на територията на областите Шумен и Търговище. Очаква се отсечката да бъде завършена през първото шестмесечие на 2021 г. Цялостното изграждане на АМ „Хемус“ до 2024 г. е основен приоритет в Управленската програма на правителството, тъй като бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация. Автомагистралата ще свързва София с Варна и ще дублира първокласните пътища Е70 от Варна до Шумен, Е772 от Шумен до Ябланица и Е83 от Ябланица до София.

Снимка: АПИ

Последвайте канала на

Novini.bg
1006 3

Свързани новини

Коментари 3

Добави коментар
какво

2020.12.10 | 11:12

1
какво е това полагане посред зима??? то сняг и лед тия педали асвалт полагат. и другата година асвалта вече разбит. тия са пълни профани. само гледат едни пари да откраднат. асвалт се полага в топло и сухо време. има си технологични изисквания. гербераска работа. по качеството ще ги познаете.
Ruslan

2020.12.10 | 11:32

3
viarno. za tova se nalaga da prepraviat patishtata izgradeni ot troynata koalitsia. a za parvia plast niam znachenia. toy vinagi se polaga varhu zemna nastilka. taka che chrvenite boklutsi da ne davat alal che ne im stiga da si varjat obuvkite.
До ,,какво"

2020.12.10 | 11:30

2
Казва се -,,асФалт",а Не- ,,асВалт"...!Освен това какво е това безкрайно изречение...?!Марш в първи клас да учиш българска граматика и чак тогава се върни да ни раздаваш акъл...

Добави коментар

Водещи новини