Държавна агенция "Електронно управление" с нова електронна услуга за нотариусите

  • 18 юни 2020 14:39

  • 328
  • 0
Държавна агенция "Електронно управление" с нова електронна услуга за нотариусите
© Pixabay

Държавна агенция "Електронно управление" /ДАЕУ/ предоставя достъп до нова електронна услуга за нотариуси, съобщиха от агенцията.

Тя се предоставя през Портала за достъп до електронни услуги на ДАЕУ.

С тази услуга се предоставя възможност нотариусите по електронен път да уведомят съответната община за прехвърлените вещни права върху недвижимите имоти и превозните средства. Те са задължени да направят това в 7-дневен срок от извършване на сделката, като предоставят информация за размера на заплатения данък по чл. 49, ал. 2 от Закона за местните данъци и такси и основата, върху която е определен. Правното основание за това е чл. 51, ал. 2 от същия закон, уточниха от ДАЕУ.

За да заявят услугата, нотариусите е необходимо да притежават профил в Системата за сигурно електронно връчване - https://edelivery.egov.bg/ . За удостоверяване на тяхната самоличност при регистрация в системата за електронно връчване е необходим квалифициран електронен подпис. Попълненото уведомление се подава към съответната община, се посочва в съобщението.

 

Facebook стартира нова услуга за онлайн търговия

Последвайте канала на

Novini.bg
328 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини