-
08 август 2019 10:02
- 877
- 0
„Трябва ли да се ограничи разрастването на метрото в София? Този въпрос се повдигна наскоро. Според мен - не. По няколко причини”. Това коментира в социалната мрежа бившият министър на МОСВ в служебното правителство на Марин Райков Марин Райков е министър-председател и министър на външните работи на България от 12 март до 29 май Юлиан Попов, преди това зам.-министър на същото ведомство, писател и журналист. Дискусията бе повдигната от един от претендентите за кметския стол в София - Борис Бонев от НПО-то "Спаси София". Според него разрастването на метрото трябвало да се ограничи.
1. Софийското метро е безспорен успех. Без него София щеше да е непоносимо задръстена, мръсна, бавна и изнервена.
2. Метрото не само замества съществуващи транспортни маршрути, то поема негативните ефекти на разрастването и забогатяването на града.
3. Метрото е дългосрочна инвестиция, на него не бива да се гледа като на проект, който трябва да си оправдае разхода си за две-три години. Тунелът под Ламаша дълго време се смяташе за скъпо и финансово необосновано съоръжение заради недобрия му финансов резултат. Приносът му към свързаността на Лондон с Париж и Брюксел е трудно да бъде изчислен, но е огромен.
4. Ако София иска да се развие като по-зелен, разтоварен, пешеходен град, по-голяма част от придвижването на хората трябва да се вкара под земята.
5. Метрото може да превърне някои крайни квартали в централни квартали, благодарение на бързината на метрото. Така се смегчава един основен проблем на града - социалното неравенство. Метрото също вдига цената на имотите в по-отдалечени квартали. Общото увеличение на стойността на имотите компенсира капиталовите вложения в метрото.
6. За да избере човек обществен вместо личен транспорт, общественият трябва да има безспорно и очевидно предимство. Бързината и удобството на метрото е точно такова предимство.
Метрото има и ред други предимства като масов, чист, безшумен, бърз и необременяващ земните площи на града транспорт, но тези според мен стигат, за да бъде метрото защитено. Как точно да се изгражда, какви да са бъдещите му маршрути, каква да е допълващата инфраструктура - това са все въпроси, които трябва активно да се дебатират и проучват.
Последвайте канала на
Свързани новини
Ливърпул разпердушини Тотнъм със суперфутбол и дръпна на върха в Премиър лийг преди Коледа
Реал Мадрид изпрати триумфалната година с много красиви попадения и задмина Барселона
Борнемут прекърши Ман Юнайтед на "Олд Трафорд", "червените дяволи" с пореден исторически провал
Ювентус най-после спря серията от равенства и се поздрави с юбилеен успех
ЦСКА - София увеличи драстично капитала, за да реши сериозен проблем - собствениците наливат нови 20 млн. лева в клуба
Победната серия на Челси приключи на негостоприемния "Гудисън Парк"
Водещи новини
Откриха кучето на изчезналия 13-годишен Ники от Конаре
23 декември 202407:23
Как биха гласували българите, ако отново отидем на избори?
23 декември 202408:12
От ПП очакват "Обнови Европа" да изключи ДПС
23 декември 202407:33
СОС избира временен кмет на район "Искър"
23 декември 202408:54
Как да подготвим колата си за сняг, поледици и минусови температури?
23 декември 202408:14
БДЖ съобщи за отменени и закъснели влакове поради технически причини
23 декември 202408:43
Собственици на имот на бул. "Тодор Каблешков" блокираха пускането на най-новата част на булеварда
23 декември 202408:49
Мъж получи фиш за нарушение в София, без колата да е напускала Пловдив
23 декември 202407:53
Продължава да е критично състоянието на около 40 души, ранени при атаката на коледния базар в Магдебург
23 декември 202407:50