Таксито ни дере на светофара

„Умни“ помпи инсталират таксиджии в колите си, за да не могат да бъдат хванати при проверка. Те надуват цената на превоза по време на престой на светофар или задръстване, обясниха източници от таксиметровия бранш, цитирани от „Телеграф“.

Макар и не така епидемични, както преди десетилетие, устройствата, с които таксиметровите водачи надуват незаконно цената на превоза над реалната по тарифа, продължават активно да се ползват. Употребата на помпите остава дори и след като в повечето общини, включително и в София, в сила влезе минимална тарифа за превоз. Сред мотивите за въвеждането ѝ беше именно, че тарифите са нереално ниски и заради нелоялна конкуренция единственият начин шофьорите да оцеляват е да „помпят“ клиентите си.

Помпите продължават да се ползват и след въвеждането на минималната тарифа, каза управителят на една от най-големите такси компании в София Емил Игнатов.

„Просто е. Човешката алчност няма граници и ако вземате 1000 лв., винаги ви се иска да са 1200 лв. Ако са 1500, искате 2000 лв., и т.н.“, добави той. Според Игнатов всяка компания има вътрешни правила за справяне с този проблем, който отблъсква клиенти и носи репутационни щети на марката.

Единственият начин да се започне разследване срещу шофьор е, ако клиентът подаде оплакване и представи касов бон от превоза. „Тогава с контролен автомобил замерваме разстоянието и ако се окаже, че това на касовия бон е над 200 метра по-голямо от реалното, водачът веднага губи правото си да работи на нашата честота“, обясни Игнатов.

Факт е обаче, че сигналите са рядкост най-вече защото шофьорите внимателно подбират как и какви клиенти да „напомпят“. За цялата 2018 г. в компанията е имало само един сигнал от клиент. След като се доказало, че курсът е манипулиран, шофьорът бил изгонен.

Такава е практиката и в другите големи компании и именно на този ред шофьорите са намерили цаката., Помпата е прост генератор на електромагнитни импулси, които изпраща към таксиметровия фискален апарат и така увеличава сметката. Тя „лъже“ апарата, че автомобилът е изминал по-голямо разстояние от действителното, обясниха експерти от Българския институт за метрология (БИМ).

При сигнал от клиент обаче шашмата с разстоянието е много лесно да бъде засечена и затова на пазара вече се търсят т.нар. умни помпи. Те надуват курса чрез времето за престой. Такова особено в пиковите часове в големите градове има в изобилие заради задръстванията. Шофьорите ползват помпата и така, че да няма фрапиращо надуване. Ако все пак клиентът заподозре и подаде сигнал, проверката колко точно време е отнел превозът и колко време се е висяло в задръстване е реално невъзможна, В една от столичните компании обаче вече разработват GPS базирана система, която да следи колите по часовник. Така в бъдеще може да лъсне разликата между времето от качване до слизане по касов бон и реалното такова.

Коментари

  1. 2019.03.14 | 19:53

    КОСТАДИН КОСТАДИНОВ И ПАРТИЯ 
    " ВЪЗРАЖДАНЕ " 
    ГЛЕДАЙТЕ ГО В " Ю ТЮБ "

  2. 2019.03.14 | 20:10

    а даржавата ако е има ги дере тях

  3. 2019.03.14 | 22:51

    само иелоу не ме лъжат,всеки ден се возя с различни

  4. 2019.03.14 | 23:51

    Монтьорите помпат, такситата помпат, помпат по ресторантите, помпат и катаджиите, помпат ни в общината, помпат ни мобилните оператори и още кой ли не - как да имаш доверие някому после? Докато не изпомпам някого с една цепеница в кратуната няма да се оправим! По личен пример нямам и един човек който да съм напомпал с пари за нещо - всичко е честно и почтенно. Но изглежда такива като мен са в червената книга за изчезващи видове! Е за това няма да се оправиме от комунизма и прехода след него вече повече от 65 години - все помпане и то отзадзе!

  5. 2019.03.15 | 01:35

    Глупости, повечето таксита вече са с таблети, таблетите са с джи пи ес и връзка с апарата и фирмата в реално време

  6. 2019.03.15 | 10:02

    Тъпотия.От таксиметрова дейност печели само оня гъз, управителя на фирмата.Той е наясно,че ако се направят реалните цени много ще паднат поръчките,защото цървулите,дето се возят за да спестят от автобуса ще отпаднат и ще стане безпредметно да му се плаща ефир.

    1. 2019.03.15 | 15:00

      да се возиш в такси , за да спестиш от автобус е най-голямата тъпотия, която съм чувал.

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Общество

още

Анкета

Знаете ли как да подготвите автомобила си за дълъг път?

Знаете ли как да подготвите автомобила си за дълъг път?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.