-
14 февруари 2019 07:56
- 1249
- 1
Никога не сме казвали, че не е имало извънреден труд. Той е описан в Кодекса на труда и в колективния трудов договор, където има клауза как той се заплаща, заяви в сутрешния блок на Нова телевизия председателят на транспортната комисия в Столичния общински съвет Екетарина Йорданова по повод казуса с извънредния труд на шофьорите и ватманите в градския транспорт.
В последната справка се казва, че извънредният труд е 30 часа месечно. В случай, че проверката покаже нарушения, ще поискаме да бъде потърсена отговорност на лицата, които са извършили тези нарушения, заяви Йорданова.
Тя посочи, че въпреки 10-процентното увеличение на заплатите в столичния градски транспорт, ще бъдат търсени резерви за ново повишение.
Председателят на транспортната комисия в Столичния общински съвет отрече информациите, че шофьорите в градския транспорт са карани да уринират в шише, за да се пести време. Това е недопустимо, това е търсен пиар ефект, няма такова нещо. Във всички крайни станции има изградени тоалетни, увери Екатерина Йорданова.
Застанахме на страната на гражданите и на ползвателите на градския транспорт, които искат сигурен транспорт, който зависи от водачите, каза лидерът на БСП - София и председател на групата на социалистите в Столичния общински съвет Калоян Паргов т. Въпросът за условията на труда се дискутираше в последните няколко години. Имаше подобно заседание, в което участваха синдикатите. Очевидно от тогава досега няма решение. По данни на тези шофьори между 30 и 100 часа месечно и между 300 и 500-годишно е извънредният труд, който се дължи и на недостига на шофьори и на желанието им да заработят по-висока заплата, посочи още председателят на групата на социалистите в Столичния общински съвет.
Последвайте канала на
Свързани новини
Автобусните превозвачи ще се срещнат с министрите на транспорта и финансите
13 февруари 201915:34
Калоян Паргов: Шофьорите в градския транспорт роби ли са?
13 февруари 201911:22
Изслушват шефовете на градския транспорт в София
13 февруари 201906:47
Баба пострада при рязко спиране на автобус от градския транспорт
12 февруари 201914:29
Шофьори от Столичния градски транспорт се оплакват, че полагат робски труд
12 февруари 201908:37
БСП - София иска пълна проверка и отчет на работата на транспортните дружества
10 февруари 201912:31
ЕК информира предприятията за митническите правила, предвидени в случай на Брекзит без сделка
18 февруари 201913:54
Синдикатите недоволни от опитите да се създава напрежение в четирите дружества на столичния градски транспорт
15 февруари 201915:44
БСП и ГЕРБ не успяха да постигнат разбиране по проблемите в градски транспорт в столицата
14 февруари 201915:40
Красота, зрелище и 8 гола! Звездите на Етър и България като в най-добрите си дни в юбилейния мач на "болярите"
Гонзо: С Чеферин си казахме доста неща, трябва да решим проблема с хулиганството
Стоичков: Носталгия голяма! Краси първо ще ме пита от кой ще играе
Ман Сити направи важна крачка към титлата
Официално: Чави продължава като треньор на Барселона
Чешки талант е първият опонент на Григор в Мадрид
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Кирил Петков: Борисов е само комуникационен директор на Пеевски
25 април 202419:12
Румен Христов: Ако Борисов бъде излъчен и подкрепен за премиер, ще се справи
25 април 202418:43
ЦИК заличи регистрацията на партия „Атака“ за избори 2 в 1
25 април 202421:41
Четири нови случая на деца с коклюш в Пловдив, три от тях имат ваксини
25 април 202420:38
Водещите новини! Глобяват за отказ от ваксини у нас. Владимир Путин ще уволни Шойгу на 9 май? Макрон: Европа „може да умре“ (и още…)
25 април 202418:53
Брутална градушка удари Южна и Централна България, напълно унищожи реколта
25 април 202419:17
Катастрофа край Стара Загора, четирима са ранени, сред тях и дете
25 април 202419:12
НАТО: Китай трябва да спре да помага на Русия, ако се стреми към добри отношения със Запада
25 април 202422:45
Седем ранени при руска ракетна атака по украинска жп гара в Харковска област
25 април 202420:17
2019.02.14 | 08:35
На всички в Столична община е известен проблема и най-вече на хората свързани с транспорта, но е неглижиран, докато не стане белята. Сега се започват словесните еквилибристики с КТ и търсене на оправдание. Проблема е ясен - малко са шофьорите, за да покрият всички линии и така се ърупа нерегламентиран извънреден труд, а са малко защото при сегашните условия на труд , той е непривлекателен.