-
14 февруари 2019 07:56
- 1252
- 1
Никога не сме казвали, че не е имало извънреден труд. Той е описан в Кодекса на труда и в колективния трудов договор, където има клауза как той се заплаща, заяви в сутрешния блок на Нова телевизия председателят на транспортната комисия в Столичния общински съвет Екетарина Йорданова по повод казуса с извънредния труд на шофьорите и ватманите в градския транспорт.
В последната справка се казва, че извънредният труд е 30 часа месечно. В случай, че проверката покаже нарушения, ще поискаме да бъде потърсена отговорност на лицата, които са извършили тези нарушения, заяви Йорданова.
Тя посочи, че въпреки 10-процентното увеличение на заплатите в столичния градски транспорт, ще бъдат търсени резерви за ново повишение.
Председателят на транспортната комисия в Столичния общински съвет отрече информациите, че шофьорите в градския транспорт са карани да уринират в шише, за да се пести време. Това е недопустимо, това е търсен пиар ефект, няма такова нещо. Във всички крайни станции има изградени тоалетни, увери Екатерина Йорданова.
Застанахме на страната на гражданите и на ползвателите на градския транспорт, които искат сигурен транспорт, който зависи от водачите, каза лидерът на БСП - София и председател на групата на социалистите в Столичния общински съвет Калоян Паргов т. Въпросът за условията на труда се дискутираше в последните няколко години. Имаше подобно заседание, в което участваха синдикатите. Очевидно от тогава досега няма решение. По данни на тези шофьори между 30 и 100 часа месечно и между 300 и 500-годишно е извънредният труд, който се дължи и на недостига на шофьори и на желанието им да заработят по-висока заплата, посочи още председателят на групата на социалистите в Столичния общински съвет.
Последвайте канала на
Свързани новини
Автобусните превозвачи ще се срещнат с министрите на транспорта и финансите
13 февруари 201915:34
Калоян Паргов: Шофьорите в градския транспорт роби ли са?
13 февруари 201911:22
Изслушват шефовете на градския транспорт в София
13 февруари 201906:47
Баба пострада при рязко спиране на автобус от градския транспорт
12 февруари 201914:29
Шофьори от Столичния градски транспорт се оплакват, че полагат робски труд
12 февруари 201908:37
БСП - София иска пълна проверка и отчет на работата на транспортните дружества
10 февруари 201912:31
ЕК информира предприятията за митническите правила, предвидени в случай на Брекзит без сделка
18 февруари 201913:54
Синдикатите недоволни от опитите да се създава напрежение в четирите дружества на столичния градски транспорт
15 февруари 201915:44
БСП и ГЕРБ не успяха да постигнат разбиране по проблемите в градски транспорт в столицата
14 февруари 201915:40
България не надскочи Беларус, останахме втори
Хърватия взе ценната точка от необичайна селекция на Португалия и ще играе на 1/4-финалите
Илиан Илиев: С тази игра ще ни е трудно на баража
Ще играем бараж за влизане в Лига "Б" - част от съперниците са ясни
Вълнуваща вечер в Лигата на нациите
Нов удар по България преди квалификациите за ЕвроБаскет 2025
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Втори опит за избор на председател на ВАС
19 ноември 202406:39
Първи разпити по делото срещу бившата полицайка Симона Радева
19 ноември 202406:48
Зеленски с обръщение към ЕП за първите 1000 дни от войната в Украйна
19 ноември 202406:31
Нетаняху: Израел ще провежда операции срещу "Хизбула" и в случай на примирие
19 ноември 202406:23
Съветът за сигурност на ООН: Ситуацията в Газа се влошава
19 ноември 202406:53
Три жертви при експлозия в склад край Неапол
19 ноември 202406:12
Ученици са ранени при врязване на автомобил пред начално училище в Китай
19 ноември 202406:33
Днес: Ограничават движението по АМ „Тракия“
19 ноември 202406:28
Какво ще бъде времето днес?
19 ноември 202406:05
2019.02.14 | 08:35
На всички в Столична община е известен проблема и най-вече на хората свързани с транспорта, но е неглижиран, докато не стане белята. Сега се започват словесните еквилибристики с КТ и търсене на оправдание. Проблема е ясен - малко са шофьорите, за да покрият всички линии и така се ърупа нерегламентиран извънреден труд, а са малко защото при сегашните условия на труд , той е непривлекателен.