Шофьори от Столичния градски транспорт се оплакват, че полагат робски труд

  • 12 февруари 2019 08:37

  • 3255
  • 4
Шофьори от Столичния градски транспорт се оплакват, че полагат робски труд
©

Шофьори и ватмани от Столичния градски транспорт да полагат извънреден труд в нарушение на Кодекса на труда, което води до инциденти. За това алармират от гражданската организация "Спаси София" в сигнал до Инспекцията по труда и омбудсмана като прилагат доказателства за това.

Последният инцидент е от 8 февруари. Шофьорът на автобус 98 губи управление над возилото малко преди село Железница, след като му прилошава. Удря се в дърво. За последните 39 дни, шофьорът е почивал само четири, а до деня на катастрофата е работил 14 без почивка, показват данни на гражданската организация "Спаси София".

Не са рядкост водачи с между 350 и 500 часа годишно, при допустими 150. Това създава изключително сериозни рискове за сигурността на градския транспорт. Допускането на преумора за хората, отговорни за живота на стотици хиляди пътници дневно е крайно безотговорно, отбелязват още от гражданската организация.

"Това е изключително опасно, особено за сектори като Градския транспорт, където от един човек, зависи живота на 200 души", коментира пред БТВ Андрей Зографски от "Спаси София".

От организацията настояват за оставките на директора на Столичния автотранспорт, на Столичен електротранспорт, както и на председателката на транспортните синдикати Екатерина Йорданова. Като шофьор на автобус Красимир прекарва зад волана между 7 и 9 часа.

"Графиците трябва да се покриват. Работил съм и с по три почивки на месец. Тази работа е тежка. От край време е така", коментира шофьорът на автобус Красимир Герчев.

Антон Баев твърди, че е бивш шофьор от Градския транспорт и причината за смяна на професията след 18 години служба са именно условията на труд. По думите му, който иска да почива, си взема болничен.

От организацията определят всичко това като нарушаване на човешки права. Това не бива да се допуска, категорични са от "Спаси София".

От Столичен автотранспорт обясняват, че понякога шофьорите работят извънредно заради липсата на кадри. Казват, че всичко се случва по правилата, а всеки извънреден час се заплаща.

"Градският транспорт в София предлага едни от най-добрите условия на труд", категоричен е Слав Монов, директор на Столичен автотранспорт. Инспекторите вече са започнали проверка. При нарушение на трудовите условия санкцията е от 1500 до 15 000 лева.

Последвайте канала на

Мая Йорданова
3255 4

Свързани новини

Коментари 4

Добави коментар
Тиква

2019.02.12 | 09:11

1

Що ревете бе? Не ви ли харесват европейските условия на труд, гарантирани от ГРОБ и Фандъкова? Нали масово слагахте в шофьорските кабини календарчета с мутрата на Борисов?

Иво

2019.02.12 | 09:48

2

Ако бяха слагали календарчета с мутрата на Нинова, сигурно щяха да са по-добре? Абе бачко, като плюеш, ще плюеш по всички! Защото все едно един баща ги е правил! Управляващи, опозиция, всички са ЕДНАКВИ!

iwan

2019.02.12 | 09:59

3

Сигурен съм че е по правилата. И гаранция се заплащат извънредните .. по 50-60 стотинки на час .. да, толквоа е в закона, неактуализиран от комунизма насам.. щото е по-важно да приемаме лобистки закончета позволяващи застрояването на дюни и други далавери .. или недомислено досъсипване на бизнеса със закон за касовите апарати, писан от минка петрова, безкрайно некадърна и некомпетентна но обслужваща прекрасно когото трябва

ЯЯ

2019.02.12 | 10:52

4

Преди 2-3 дни синдикалните лидери на КНСБ и Подкрепа се снимаха с Б.Б. и Вл. Гор. В момента синдикатите са на държавна хранилка и защитават работодателите - изчисляваха колко чужди работници са нужни на бизнеса , за да се поддържат ниски заплати в БГ . Също като при соца - ала-бала .

Добави коментар

Водещи новини