-
29 януари 2019 10:28
- 404
- 0
Андрей Лилов е сред създателите на URBO - една от най-успешните и предпочитани апликации за платено паркиране в столицата. Платформата скоро ще стане първата цялостна апликация, позволяваща продажба, валидиране и контрол на билети - както за различни видове транспорт, така и за събития.
Лилов има над 16 години опит в травел индустрията. В 12 от тях е Мениджър Бизнес развитие във водеща компания, както и интегратор на софтуерни решения за управление на хотели и ресторанти. За предимствата на URBO и очакванията държавата да стимулира развитието на родни технологични продукти, Андрей Лилов говори пред topnovini.bg
Вие сте сред архитектите на едно от най-популярните в момента приложения за платено паркиране, тикетинг и други услуги, свързани с градската среда. Става ли масово обаче използването на подобен род програми в големите градове? Какво показва опитът на URBO, почти година след старта?
ЮПАСС е една от първите софтуерни компании на българския пазар, предлагаща лесни за ползване от потребителя технологични решения за умно управление на градове и първата компания, разработваща този вид технологии за смарт туризъм. Това е тема, която все повече назрява, като реален проблем за гостите и жителите на града, предвид пренаселването на големите градове и увеличаващия се ежегодно брой на туристите. В тази връзка ние имаме пуснати на пазара няколко мобилни платформи, подпомагащи разрешаването на различни проблеми.
URBO Parking предлага лесно и удобно заплащане на паркинг зона в градска среда чрез еднократно заплащане с банкова карта или предварително зареден ваучер през приложението. Почти година след стартирането на платформата, опитът ни показва, че гражданите на столицата, бизнесът и чужденците, които използват услугата, са готови за подобен вид технологични решения, които улесняват ежедневието им. Хората имат нужда от подобен тип иновативни решения за „умни градове“ и подобряване на качеството на живот в града по примера на развити европейски държави.
URBO Parking в София видимо работи. Къде другаде обаче можем да използваме услугите на апликацията?
За период от около една година, откакто работи апликацията в София и поради интереса, който срещаме в столицата, смело можем да заявим, че тя е необходимо улеснение за жителите на всички по-големи градове. Работим в тази посока, като следващият град, който от март ще се възползва от иновацията, е Бургас. От лятото ще ни има и в Слънчев бряг. Плановете ни за следващите шест до дванадесет месеца са да развием мрежата в нови осем до десет дестинации в България.
Платформите, които разработваме, са идеална възможност косвено да подобрим имиджа на страната, като атрактивна, модерна туристическа дестинация, която предлага технологични решения за гостите на българските градове.
Наскоро британска компания обяви, че започва да прави апликация в този сегмент като ще наема екип във Варна, а инвестицията ще надхвърли един милион лева. Притеснявате ли се от конкуренция?
Конкуренцията винаги поражда здравословна среда и подобрява качеството на предлаганите услуги.
Ние се гордеем, че сме българска компания, която вече е направила сериозна инвестиция в сектора и разполага с готово високо технологично решение за интегриран градски транспорт и междуградски превози. На пазара в България има и други компании работещи в същата сфера и за нас буди недоумение факта, че не се търсят първо решения на местния пазар.
Надяваме се, че България ще се превърне в една от страните в ЕС, където държавата стимулира развитието на родни технологични продукти.
На пазара вече има и апликации, с които може да се закупи електронен билет за градски транспорт; има и проект за споделено паркиране. Вярвате ли в подобни проекти и да очакваме ли аналогични функционалности и в URBO?
Правя уточнение, че някои от платформите, за които говорите, са интернет приложения, т.е. това не е мобилна апликация.
На практика, ние създадохме цялостна платформа за градска мобилност (в това число - създаване, продажба, валидиране, контрол на електронни документи ) – нещо без аналог в България и непознато на пазара досега. Вярвам, че такъв тип проекти са задължително условие за конкурентоспособност на българската икономика и имат смисъла на бизнес проекти, които създават стойност. Добавям, че ние развиваме нови продукти, което е нещо твърде различно от сървис център.
По темата със споделеното паркиране – прекрасна идея, реализирана на някои места по света, за която обаче, ние все още не сме узрели.
Какви са най-големите предизвикателства пред развитието на бизнес проект като URBO Parking у нас?
Винаги, когато стартираш нов бизнес или нов проект, срещаш предизвикателства и трудности, които са част от растежа и развитието на всеки бизнес модел. За нас са важни две неща – да предлагаме услуги, които добавят стойност и решават реални проблеми на гражданите и гостите на града. Когато си изпълнил и двете условия едновременно, всяко предизвикателство е преодолимо, защото клиентът се превръща в посланник на марката на пазара, ако е доволен от нея.
Последвайте канала на
Свързани новини
Измамници глобяват за неправилно паркиране в София
17 януари 201907:46
Задава се криза с паркирането в Пловдив
30 декември 201812:44
Нов паркинг ще облекчи паркирането в Пловдив
20 ноември 201813:25
Кой допуска злоупотребата с инвалидни стикери за паркиране?
09 ноември 201809:18
Полицаи и автоинструктори с инвалидни стикери за паркиране в Плевен
08 ноември 201808:46
Паркиране в зони - пари за „зелен хайвер”!
01 ноември 201812:32
Румяна Милова пое временно ръководството на Центъра за градска мобилност
02 декември 201910:54
Арестуват над 400 коли на ден в София
11 ноември 201920:43
Шампионската лига се завръща със сблъсък между Байерн и ПСЖ, Барса и Ман Сити ще тръгват нагоре
Божинов прие примамлива оферта от Италия
Гледайте на живо всички мачове и голове в Шампионската лига тук!
Левски се прицели в халф на ЦСКА 1948
Официално: ЦСКА - София ще гостува в Пазарджик
България допусна обрат от Черна гора и се отдалечи от ЕвроБаскет 2025
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Росен Желязков: Предлагаме Борисов за премиер, Атанасов от ПП-ДБ - за председател на НС
26 ноември 202408:18
Даниел Митов: ПП-ДБ вървят към сглобка с "Възраждане" под патронажа на президента
26 ноември 202408:31
Фандъкова: Подготвя се една не съвсем естествена коалиция, но без ГЕРБ
26 ноември 202408:21
Михаил Миков посочи къде е мястото на БСП
26 ноември 202408:14
Борислав Цеков обясни пречи ли блокажът в парламента на конституирането на парламентарните групи
26 ноември 202408:42
Проф. Светослав Малинов разкри най-лошия вариант, който взривява всяка възможност за разговор
26 ноември 202410:02
Голям пожар гори в района на надлез "Надежда" в София
26 ноември 202408:16
Олимпийският медалист Божидар Андреев прекратява спортната си кариера: Обиден съм от отношението
26 ноември 202409:06
Цяла нова армия от чуждестранни бойци стъпва на фронта в Украйна на страната на Путин
26 ноември 202409:14