Ето кой за какво звъни най - често в НОИ

  • 11 януари 2019 12:38

  • 4388
  • 1
Ето кой за какво звъни най - често в НОИ
©

От създаването си в средата на 2012 г. досега Контактният център на Националния осигурителен институт (НОИ) е обработил над 1,1 млн. обаждания, показва изготвената статистика на института за структурата на телефонните запитвания. Най-голямата част от обажданията на единния телефонен номер 0700 14 802 – общо 36 %, са по въпроси, свързани с паричните обезщетения за временна неработоспособност и майчинство.

Данните сочат още, че информация за пенсиите търсят една пета от потребителите, а 8% се интересуват от паричните обезщетения за безработица. Други 5% пък задават въпроси относно предлаганите от НОИ електронни услуги. Останалите 31% звънят по различни други теми, сред които въпроси за програмата „Профилактика, рехабилитация и отдих“, фонд “Гарантирани вземания на работниците и служителите”, осигуряване на самоосигуряващи се лица, трудови злополуки и професионални заболявания. Поне една трета обаче от запитванията, групирани по различни други теми, са от компетенцията на други институции.

Наред с постоянно разширяващия се набор от електронни услуги на института, Контактният център е важна част от реалните действия за намаляване на административната тежест за осигурителите и осигурените лице. Пример в такава посока е гъвкавата реакция на НОИ с откриването на временна телефонна линия за информация във връзка с прекратяване на социалните пенсии за инвалидност и трансформацията им в нов вид финансова подкрепа, изплащана от Агенцията за социално подпомагане.

Последвайте канала на

Десислава Станева
4388 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар
Мария

2019.01.13 | 06:56

1

разочарован а съм ! пита х за нещо и бях подведена нарочно или от некомпетентност не знам! но от техния отговор загубих за 9 месеца пенсията си защото съм получавала обезщетение за бе зработица! НЕКАДЪРНИЦИ КРАДЛИВИ И КОРУМПИРАНИ !!!

Добави коментар

Водещи новини