-
18 октомври 2018 17:49
- 4121
- 2
Въпреки шеговитата нотка в заглавието, японците едва ли се чувстват победители от този титаничен сблъсък на културите. Но пък ние, със сигурност, се чувстваме загубили.
Първата „спортна“ изява на опера БГ завърши с два автогола. Да, точно така – два. Един на чужд терен и един – на свой.
Първият, мисля, че е ясен. Чутовната изцепка с драскането на нещо, което незнайно защо мнозина наричат „графити“, а графити-артистите наричат л**но.
Но в „добавеното време“, което се пренесе на родна земя, директорът на Софийската опера академик Пламен Карталов заби още един гол в собствената си врата.
Академикът се опита да замаже нещата по много типичен начин, но типичен за хванат в крачка търговец, ударил в кантара или депутат, купил общински имот за жълти стотинки. Омаловажавайки случилото се и измествайки фокуса.
Карталов обясни пред медиите, че всъщност надписът не бил на стената на мемориала баш, а на някаква стена ДО мемориала. И не е поругаване, а само хулиганство.
От гледна точка на публичния имидж и PR, това си беше автогол.
От посолството на Япония у нас се опитаха да направят услуга на ръководството на операта и отказаха да коментират случая, но, за сметка на това самото ръководство се метна, като един Матросов да защитава… всъщност кого и какво защитава? Виновните са наказани и уволнени, глобени. Имиджа на страната ли защитава? На операта ли? Не е ясно, като цяло.
Както е добре известно у нас – нападението е най-добрата защита. Следователно академикът трябваше да обвини обществото и най-вече медиите (дежурните виновни), че са раздухали нещата и те не били баш така.
Добре, но ако е толкова маловажно, защо японските медии му отделиха толкова внимание? Репортажи, репортажи…
Надписът бил на стена ДО мемориала, а не НА мемориала. Е, да – мемориалът сигурно е по-добре охраняван. Но е факт, че драскотенето не е на спирка на автобуса например, а си е ДО мемориала на загиналите в Хирошима. Посланието е ясно – „творбата“ цели да се плесне до мемориала. На такова място „творецът“ знае, че „творбата“ му ще получи повече внимание, отколкото, ако е плесната на спирка или на стената на супермаркет.
Все едно да издраскаш някаква щуротия в Аушвиц, но да обясняваш после, че не било баш на стената на газовата камера, а на една стена до входа. На всички е ясно, че мишената е паметникът. Било е просто въпрос на логистика.
И още нещо – другата драсканица е на камък в парковия комплекс. Близо до указателните табели на сградите-паметници. Не сме идиоти – вижда се на снимките.
Академик Карталов обясни, че това е скандал, който е самовъзпроизвеждащ се (каквото и да означава това). Че раздухването го е превърнало в нещо по-голямо от това, което е.
Академик Карталов, появата Ви пред медиите по случката също Е „раздухване“. Може би трябваше да се поучите от японците, които усещат кога се говори и кога се мълчи. Ако не се бяхте появили, сега драгият читател нямаше да чете това и хората лека-полека щяха да се пренастройват към други изцепки, на други хора. Но пък нали няма лоша реклама… или има?
Добре, дори всичко да е така, както академикът го описва и наистина, ама наистина да не е нищо особено и да не сме се изложили така, ами онака и да е хулиганство, а не оскверняване, всичко да е така… хм… „невинно“, е, да се юрнеш да обясняваш всичко това, е много лош ход и създава подозрения. Както казахме – автогол.
Най-малкото защото не е ясно кого и какво се защитава в случая. Така самото говорене в посока без смисъл е странно и само подклажда фантазиите и подозренията на хората.
Всичко трябваше да свърши с извинението – на операта, на МВнР. И толкова. След това трябваше всички замесени да замълчат. Те – като преки участници, ние – като общество възпитател на талантливи драскачи.
Защото това появяване пред медиите, за да се омаловажи случилото се и да се размаха пръст на хората и медиите, че те били създали скандал, който е (как беше думата…) самовъзпроизвеждащ се и че има раздухване, звучи като онази мисъл, която обяснява, че когато кажеш: „Аз не съм расист по принцип, но…“, всичко, което ще последва след това „но“ обяснява всъщност защо първата част на изречението е лъжа.
Последвайте канала на
Свързани новини
В България е открит предшественик на Twitter
17 октомври 201815:29
Надпис “Локо София” се появи на Мемориала на мира в Хирошима (видео)
16 октомври 201819:34
Япония почете с минута мълчание паметта на жертвите на атомната бомбардировка в Нагасаки
09 август 201807:17
Япония почете с минута мълчание жертвите от атомната бомба над Хирошима
06 август 201807:04
Японец сключи брак с холограма (видео)
12 ноември 201821:09
Преизбраха Пламен Карталов за директор на Софийската опера и балет
26 октомври 201814:53
Усик постигна нещо невиждано от 25 години в бокса с успех над Фюри
Бърз обрат зарадва Левски на "Лаута"
И ЦСКА - София не успя да спре серията на непобедимите от Крумовград след зрелище на "Васил Левски"
Костов: Онези, които танцуваха, бяха критикувани от тези, които не чуват музиката
Генчев идва в Левски, ето какво каза треньорът след хикса с ЦСКА - София
„Биковете“ „стъпкаха“ разочароващ Милан
Коментари 2
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Гаджев (ГЕРБ-СДС): Ако службите са политически подчинени на управлението, няма да го разследват
18 май 202418:49
Стоян Михалев (ПП-ДБ) за катастрофата с Кирил Петков: Устремът да се прави кампания от този случай е изключително циничен
18 май 202418:31
Сашко от Перник изчезна отново
18 май 202419:01
Проверяват сигнал за полицейско насилие при акция срещу контрабанда на горива в Бургас
18 май 202420:25
Средната заплата в София надхвърли 3000 лева
18 май 202420:52
Зрелостници са получили тестове с липсваща диаграма на матурата по БЕЛ
18 май 202421:05
Силяновска присъства на премиера на Софийската опера в Скопие
18 май 202420:59
От днес в Украйна влезе в сила законът за мобилизацията
18 май 202421:17
Руски съд запорира активи на "Дойче банк"
18 май 202418:09
2018.10.18 | 18:56
2018.10.18 | 20:31