-
18 октомври 2018 17:49
- 4133
- 2
Въпреки шеговитата нотка в заглавието, японците едва ли се чувстват победители от този титаничен сблъсък на културите. Но пък ние, със сигурност, се чувстваме загубили.
Първата „спортна“ изява на опера БГ завърши с два автогола. Да, точно така – два. Един на чужд терен и един – на свой.
Първият, мисля, че е ясен. Чутовната изцепка с драскането на нещо, което незнайно защо мнозина наричат „графити“, а графити-артистите наричат л**но.
Но в „добавеното време“, което се пренесе на родна земя, директорът на Софийската опера академик Пламен Карталов заби още един гол в собствената си врата.
Академикът се опита да замаже нещата по много типичен начин, но типичен за хванат в крачка търговец, ударил в кантара или депутат, купил общински имот за жълти стотинки. Омаловажавайки случилото се и измествайки фокуса.
Карталов обясни пред медиите, че всъщност надписът не бил на стената на мемориала баш, а на някаква стена ДО мемориала. И не е поругаване, а само хулиганство.
От гледна точка на публичния имидж и PR, това си беше автогол.
От посолството на Япония у нас се опитаха да направят услуга на ръководството на операта и отказаха да коментират случая, но, за сметка на това самото ръководство се метна, като един Матросов да защитава… всъщност кого и какво защитава? Виновните са наказани и уволнени, глобени. Имиджа на страната ли защитава? На операта ли? Не е ясно, като цяло.
Както е добре известно у нас – нападението е най-добрата защита. Следователно академикът трябваше да обвини обществото и най-вече медиите (дежурните виновни), че са раздухали нещата и те не били баш така.
Добре, но ако е толкова маловажно, защо японските медии му отделиха толкова внимание? Репортажи, репортажи…
Надписът бил на стена ДО мемориала, а не НА мемориала. Е, да – мемориалът сигурно е по-добре охраняван. Но е факт, че драскотенето не е на спирка на автобуса например, а си е ДО мемориала на загиналите в Хирошима. Посланието е ясно – „творбата“ цели да се плесне до мемориала. На такова място „творецът“ знае, че „творбата“ му ще получи повече внимание, отколкото, ако е плесната на спирка или на стената на супермаркет.
Все едно да издраскаш някаква щуротия в Аушвиц, но да обясняваш после, че не било баш на стената на газовата камера, а на една стена до входа. На всички е ясно, че мишената е паметникът. Било е просто въпрос на логистика.
И още нещо – другата драсканица е на камък в парковия комплекс. Близо до указателните табели на сградите-паметници. Не сме идиоти – вижда се на снимките.
Академик Карталов обясни, че това е скандал, който е самовъзпроизвеждащ се (каквото и да означава това). Че раздухването го е превърнало в нещо по-голямо от това, което е.
Академик Карталов, появата Ви пред медиите по случката също Е „раздухване“. Може би трябваше да се поучите от японците, които усещат кога се говори и кога се мълчи. Ако не се бяхте появили, сега драгият читател нямаше да чете това и хората лека-полека щяха да се пренастройват към други изцепки, на други хора. Но пък нали няма лоша реклама… или има?
Добре, дори всичко да е така, както академикът го описва и наистина, ама наистина да не е нищо особено и да не сме се изложили така, ами онака и да е хулиганство, а не оскверняване, всичко да е така… хм… „невинно“, е, да се юрнеш да обясняваш всичко това, е много лош ход и създава подозрения. Както казахме – автогол.
Най-малкото защото не е ясно кого и какво се защитава в случая. Така самото говорене в посока без смисъл е странно и само подклажда фантазиите и подозренията на хората.
Всичко трябваше да свърши с извинението – на операта, на МВнР. И толкова. След това трябваше всички замесени да замълчат. Те – като преки участници, ние – като общество възпитател на талантливи драскачи.
Защото това появяване пред медиите, за да се омаловажи случилото се и да се размаха пръст на хората и медиите, че те били създали скандал, който е (как беше думата…) самовъзпроизвеждащ се и че има раздухване, звучи като онази мисъл, която обяснява, че когато кажеш: „Аз не съм расист по принцип, но…“, всичко, което ще последва след това „но“ обяснява всъщност защо първата част на изречението е лъжа.
Последвайте канала на
Свързани новини
В България е открит предшественик на Twitter
17 октомври 201815:29
Надпис “Локо София” се появи на Мемориала на мира в Хирошима (видео)
16 октомври 201819:34
Япония почете с минута мълчание паметта на жертвите на атомната бомбардировка в Нагасаки
09 август 201807:17
Япония почете с минута мълчание жертвите от атомната бомба над Хирошима
06 август 201807:04
Японец сключи брак с холограма (видео)
12 ноември 201821:09
Преизбраха Пламен Карталов за директор на Софийската опера и балет
26 октомври 201814:53
Основен футболист на Левски аут до края на полусезона, а друг - за следващите два мача
Официално: Амос Юга вече не е футболист на ЦСКА - София
Генчев: Надявам се условията да позволят мачът да се изиграе
Етър и Монтана не намериха начин да си вкарат
Александър Томаш: Излизаме за победи в четирите мача до края на годината
11-те на Спартак (Варна) и ЦСКА 1948
Коментари 2
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Блокажът в НС продължава, следващата седмица ще има девети опит за избор на председател
29 ноември 202413:43
От ГЕРБ оттеглят Рая Назарян, ще подкрепят Киселова, но с условия
29 ноември 202410:54
Пеевски: Няма да гласуваме на балотажа, Кирил Петков и компания искат на всяка цена да останат в НС
29 ноември 202411:49
Кирил Петков категоричен: Ще подкрепим Силви Кирилов, защото Пеевски се изнервя от това
29 ноември 202410:34
Зафиров: Оптимист съм, че до края на деня ще имаме председател на НС
29 ноември 202411:18
Божанков: Дълбоко убеден съм в мотивите си и в начина, по който гласувам
29 ноември 202410:49
Минчев: Ако неспазването на партийната линия при важно гласуване е основание за изключване, то отдавна трябваше да сме разредили редиците
29 ноември 202410:44
Русия към гражданите си: Стягайте куфарчета за оцеляване
29 ноември 202412:14
Водещите новини! Осма серия от сагата „Избор на председател на НС“. В Европа подготвят бункери заради заплахите от Русия (и още…)
29 ноември 202413:01
2018.10.18 | 18:56
2018.10.18 | 20:31