-
01 юни 2018 11:39
- 1180
- 0
В света има над 224 млн. деца с наднормено тегло. Същевременно в Европа, едно на три деца са с наднормено тегло или със затлъстяване. Над 22 милиона деца под 5-годишна възраст в ЕС са с наднормено тегло, а около 5 милиона са със затлъстяване. България е на пето място по детско затлъстяване в ЕС, като над 200 000 деца в училищна възраст са с наднормено тегло, напомнят от Асоциация"Активни потребители".
Изследване на Световната здравна организация (СЗО) на тази епидемия показва директна връзка с рекламата на нездравословни храни и напитки. Ползването на анимационни герои, с цел да се привлече вниманието на децата е несправедливо, тъй като те, както и родителите им, нямат осъзната защита срещу психологическите похвати, използвани в рекламата.
За да опазим здравето на децата, регулацията на рекламното таргетиране на деца следва да включи:
-Прилагане на централизирани регулации, вместо саморегулация, като доброволните инициативи, които са доказано неефективни.
-Етикетиране на база хранителни профили, разработени от СЗО, като измерител за здравословност на рекламираните храни на деца.
-Забраняване на рекламата на нездравословни храни в пиковите часове, когато се излъчват детски предавания.
Затова Потребителският интернационал, чийто член е Асоциация Активни потребители, води кампания, която има няколко основни цели:
-Опазване на децата от маркетинга на нездравословни храни - в т.ч. забрана за спонсорство на събития насочени или с участието на деца, реклама в социалните мрежи, използване на анимационни герои на опаковките на продуктите;
-Подаване на по-добра хранителна информация на потребителите, за храните, които купуват;
-Намаляване на нивата на мазнини, захар и сол в обработените храни;
-Провеждане на активни информационни кампании в подкрепа на здравословното хранене;
-Фискални мерки като данък върху захарта;
-Подобряване на предоставяната храна в училищата и другите публични институции.
Да припомним
Преди 8 години, когато в ЕП се гласува предложението на ЕК за трицветно кодиране (светофарна система) на количеството на солта, мазнините и захарта в етикета на храните, Асоциация Активни потребители активно подкрепи международната кампания, водена от Европейската асоциация на потребителите. Целта на системата за етикетиране бе улесняване на здравословния потребителски избор. Ако съответната съставка е с приемливо количество, спрямо дневните нужди на човешкия организъм, на етикета, тя щеше да е оцветена в зелено, умереното съдържание - в жълто, а високото – в червено. За съжаление тогава, депутатите в ЕП не приеха разумното предложение.
Последвайте канала на
Свързани новини
Отново е време за дерби!
Ботев излиза пределно мотивиран срещу Славия
Григор Димитров открива кампанията си в Мадрид в късния следобед
Ливърпул и Фейенорд се разбраха за "трансферната сума" на Арне Слот
Младок поведе Реал към победа в Сан Себастиан, мадридчани вече са на 4 точки от титлата
Борбен Ботев (Враца) изстрада успеха срещу Пирин в Благоевград
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Fitch потвърди рейтинга на България ‘BBB’ с положителна перспектива
27 април 202409:08
Колко ще ни струва Великден тази година?
27 април 202409:35
Какви са цените на цветята по празниците?
27 април 202406:46
Какво се случва на пазарите?
27 април 202406:25
Настимир Ананиев: Росен Желязков наруши много правила
27 април 202410:03
Доктор: Голям процент от болните с поленова алергия имат кръстосана алергия
27 април 202408:06
Недоносеното момиченце, спасено от утробата на мъртвата си майка, 5 дни по-късно почина
27 април 202406:14
Забраниха фойерверки в Кипър заради пожари
27 април 202406:42
Защо най-често посягаме към чашката?
27 април 202408:55