-
01 юни 2018 11:39
- 1185
- 0
В света има над 224 млн. деца с наднормено тегло. Същевременно в Европа, едно на три деца са с наднормено тегло или със затлъстяване. Над 22 милиона деца под 5-годишна възраст в ЕС са с наднормено тегло, а около 5 милиона са със затлъстяване. България е на пето място по детско затлъстяване в ЕС, като над 200 000 деца в училищна възраст са с наднормено тегло, напомнят от Асоциация"Активни потребители".
Изследване на Световната здравна организация (СЗО) на тази епидемия показва директна връзка с рекламата на нездравословни храни и напитки. Ползването на анимационни герои, с цел да се привлече вниманието на децата е несправедливо, тъй като те, както и родителите им, нямат осъзната защита срещу психологическите похвати, използвани в рекламата.
За да опазим здравето на децата, регулацията на рекламното таргетиране на деца следва да включи:
-Прилагане на централизирани регулации, вместо саморегулация, като доброволните инициативи, които са доказано неефективни.
-Етикетиране на база хранителни профили, разработени от СЗО, като измерител за здравословност на рекламираните храни на деца.
-Забраняване на рекламата на нездравословни храни в пиковите часове, когато се излъчват детски предавания.
Затова Потребителският интернационал, чийто член е Асоциация Активни потребители, води кампания, която има няколко основни цели:
-Опазване на децата от маркетинга на нездравословни храни - в т.ч. забрана за спонсорство на събития насочени или с участието на деца, реклама в социалните мрежи, използване на анимационни герои на опаковките на продуктите;
-Подаване на по-добра хранителна информация на потребителите, за храните, които купуват;
-Намаляване на нивата на мазнини, захар и сол в обработените храни;
-Провеждане на активни информационни кампании в подкрепа на здравословното хранене;
-Фискални мерки като данък върху захарта;
-Подобряване на предоставяната храна в училищата и другите публични институции.
Да припомним
Преди 8 години, когато в ЕП се гласува предложението на ЕК за трицветно кодиране (светофарна система) на количеството на солта, мазнините и захарта в етикета на храните, Асоциация Активни потребители активно подкрепи международната кампания, водена от Европейската асоциация на потребителите. Целта на системата за етикетиране бе улесняване на здравословния потребителски избор. Ако съответната съставка е с приемливо количество, спрямо дневните нужди на човешкия организъм, на етикета, тя щеше да е оцветена в зелено, умереното съдържание - в жълто, а високото – в червено. За съжаление тогава, депутатите в ЕП не приеха разумното предложение.
Последвайте канала на
Свързани новини
Кирякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
ЦСКА - София спря победната серия на Лудогорец с гол в 91-ата минута
Руснаци напират за защитник на Левски
Крумовград ще пробва да открадне точки и от "Овча купел"
Георги Дерменджиев застава начело на Локомотив (Пловдив)?
България трябва да покаже различно лице срещу черногорците в Ботевград
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Радомир Чолаков: Аз станах курбан на Христо Иванов, той е персонално виновен за Сарафов и Пеевски
25 ноември 202407:48
Пеевски: Някой се опитва да плаши общините с орязване на бюджетите им. Няма да го позволим
25 ноември 202407:49
Нидал Алгафари за размяната на писма между ГЕРБ и ПП-ДБ: За да излезе тази информация, ни подготвят, че ще се договорят
25 ноември 202408:38
Милен Керемедчиев: Дори България да бъде приета в Шенген, проверки ще има
25 ноември 202407:55
Главчев изиска от министър Глушков решение в спешен порядък относно неизплатените премии на щангистите
25 ноември 202408:51
Тагарев сигурен, че Путин няма да прибегне до употребата на ядрено оръжие
25 ноември 202408:19
Грипът започва рязко, а при COVID-19 симптомите са по-плавни
25 ноември 202409:47
Психично болен уби баща си и нападна майка си
25 ноември 202408:54
Баща и син се качили на Ауди А3 и потънали вдън земя във Видинско
25 ноември 202408:29