30% от жалбите до омбудсмана са срещу доставчиците на обществени услуги

  • 12 януари 2016 14:14

  • 1220
  • 1
30% от жалбите до омбудсмана са срещу доставчиците на обществени услуги
© Булфото

Близо 30 процента от жалбите до националния омбудсман са срещу дружествата-доставчици на обществени услуги, съобщи омбудсманът Мая МаноловаМая МаноловаМая Божидарова Манолова е български политик, народен представител от парламентарната група на, цитирана от БНР.

Тя уточни, че помирителното производство между потребители и търговци е неефективно поради доброволния му характер. Най-големият брой от жалбите е свързан с топло и електроснабдяването, мобилните и ВиК операторите.

През 2014-а година 36 % от помирителните производства са прекратени поради неявяване на търговеца, а само при 14 на сто е постигнато споразумение, посочи Мая МаноловаМая МаноловаМая Божидарова Манолова е български политик, народен представител от парламентарната група на.

Според нея, новият регламент на помирителното производство, чрез секторни помирителни комисии на Комисията за защита на потребителите, е по-добър, тъй като страните са улеснени чрез онлайн подаването на документи и чрез отпадане на задължението страните да присъстват на заседанието, както и чрез намаляване на сроковете за разрешаване на спорове.

Тя призова за отказ от лошите практики, промени в общите условия и правила на търговците, които са нечестни спрямо потребителите и за иницииране на законодателни промени.

Последвайте канала на

Нора Виткова
1220 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар

2016.02.21 | 23:18

1
Точно тая пача ще направи нещо срещу изедниците, от които няма отървия. Като, че ли комунягите не са на хранилката им....

Добави коментар

Водещи новини