Сексът бил тема табу за учителите

  • 29 юли 2012 08:27

  • 1862
  • 0
Сексът бил тема табу за учителите
©

Сексът е тема табу в школата, а учителите масово прескачат тези уроци, защото ги смятат за маловажни, пише "Монитор".

Във възрастта, в която децата изпитват внезапен и неудържим интерес към говоренето за сексуалността, училището запазва абсолютна пасивност по този въпрос и така залага  поведенчески капани. Такива са изводите от национално проучване за „Стереотипите и предразсъдъците в училище”, поръчано от Комисия за защита от дискриминация.

Около 70% от учителите нямат нито положителни, нито отрицателни нагласи към темата за секса, за различната сексуална ориентация в учебния материал. Всеки пети български учител пък смята, че половото възпитание е работа на родителите. „Тези резултати показват, че по темата за сексуалността изобщо не се говори в училище”, коментира авторът на проучването Иван Игов. Той допълни, че дори някои от анкетираните ученици споделяли, че някои даскали прескачали уроците от учебниците по психология, в които темата е засегната, защото се срамували да говорят за това. “В изследването няма индикации, че учителите или учебното съдържание целенасочено създават предразсъдъци или предизвикват дискриминация. Има обаче много ясна тенденция те да не противодействат по никакъв начин нито на формиращите се предразсъдъци, нито на вече съществуващите такива”, коментира още Игов. Всеки трети учител изпитва трудност в преподаването на деца от ромски произход и такива със специални образователни потребности. Според близо половината от изследваните учители ромските деца много трудно се приобщават, а една четвърт от преподавателите вярват, че те трябва да се обучават отделно. Както „Монитор” вече писа, над 80% от учителите смятат, че учебниците не отговарят на възрастовото развитие на децата, сочат още данни от проучването. В прогимназиалната степен най-лошо е положението в учебното съдържание по химия и физика. 36,8% от анкетираните учители смятат, че то не е пригодено за възрастта на децата, следвано от физическото възпитание и историята. “Училището не отговаря на потребностите на децата При това не само на едно равнище, а във всякакви сфери и области. Става дума както за максималистични изисквания по различни предмети като писане по български, задачи с неизвестни по математика, нормативи по физическо, така и по отношение на физическото им и психическото им развитие”, коментира още Иван Игов.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
1862 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини