-
18 декември 2019 15:56
- 409
- 2
През следващите години ще направим промяна на изпитните материали, така че да ги насочим към меренето на умения и свързването на знания. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев Красимир Вълчев е министър на образованието и науката. Роден е на 9 юни 1975 г. От септември 2009 по време на изслушването си в Комисията по образвание.
,,Това, което реализираме като промяна след приемането на Закона за предучилищното училищното образование, е компетентностния подход, той включва не само приемане на списъка от ключови компетентности, но и една цялостна промяна, която обобщаваме под тези две думи. Тази промяна се случва в останалите страни или се е случила. Тя има за цел в по-голяма степен да фокусира образователните системи не само върху предоставянето на знания, но умения и изграждането на отношения към заобикалящия свят. Има за цел да направи този преход към поколенческите характеристики на днешните деца и да съобрази образователните системи с това, че те учат по различен начин, с различна мотивация и са необходими различни методи", посочи още министърът.
Той отчете, че през 2006 г. Съвета на министрите по образованието приемат препоръката за ключовите компетентности.
,,Някои страни още тогава са започнали да реализират компетентностен подход. Част от европейските страни започват тези промени впоследствие, тя инспирира промени в образователните системи", допълни Вълчев.
Той поясни, че компетентностния подход ориентира образованието към умения.
,,Прави се опит в много по-голяма степен да се свържат знания и умения в различните дисциплини. Днес наборът от комптентности, който трябва да придобият учениците е по-голям от броя на традиционните дисциплини, затова е необходимо на едно вплитане,особено на свързващи хоризонтални компетентности в различните учебни дисциплини. По-важното в случая е, че образователните системи се фокусират към по-бързото трансформиране на знания и умения и в по-голяма степен се фокусират към интереса на учене на учениците", коментира просветният министър.
Той посочи, че първоначалните му оценки за някои учебни програми показват, че не позволяват да се реализира ефективно компетентностният подход.
,,Това е свързано и с това на какво изпитваме и оценяваме децата. По този начин казваме какво е ценно и какво трябва да знаят. Ако ги изпитваме на това колко повече са наизустили, то и те това правят. За това ги подготвят учителите, затова учат и учениците'', завърши той.
Последвайте канала на
Свързани новини
Празник на "Ивайло" за стогодишнината на Етър - гледайте на живо!
Гонзо: С Чеферин си казахме доста неща, трябва да решим проблема с хулиганството
Левски публикува финансов отчет за 2023 година
Официално: Чави продължава като треньор на Барселона
Ботев към БФС: Искаме някого от международните съдии на България да ръководи мача с ЦСКА - София
Григор Димитров разказа за марковата си победа над Джокович в Мадрид
Коментари 2
Добави2020.01.20 | 18:59
Знания, умения,разбиране...горките деца!...Че и за учителите!...Промени, програми,,изисквания...нямат край..
Добави коментар
Водещи новини
Окончателно: Отложиха с година либерализацията на пазара на ток за бита
25 април 202415:48
Денков: Пеевски може да говори много неща, но той е доказано корумпираният
25 април 202417:50
Проф. Вълчев за отстраняването на Желязков: Показаха на Борисов и Пеевски, че не могат да правят всичко в тази държава
25 април 202417:53
Ледени късове покриха магистрала "Тракия" край Чирпан
25 април 202415:05
Срещу 20 000 лв. - пуснаха двама от престъпната група на Динко от Ямбол
25 април 202416:38
Температурите в страната слабо ще се повишат
25 април 202415:40
Полша предупреди Путин: Война с НАТО ще завърши с неизбежно поражение на Москва
25 април 202415:19
Беларус: Предотвратихме атака с дронове от Литва. Вилнюс: Не сме предприемали враждебни действия
25 април 202416:35
Испанските власти освободиха по погрешка най-издирвания наркобарон в Европа
25 април 202416:32
2019.12.18 | 16:34
Вълчев неграмотнико ,първо знанието и след това умението герберско суджукско говедо