Петокласниците у нас трудно осмислят и оценяват текстовете, които четат

  • 17 декември 2015 15:28

  • 1479
  • 1
Петокласниците у нас трудно осмислят и оценяват текстовете, които четат
© Булфото

Петокласниците у нас трудно осмислят и оценяват текстовете, които четат. Това е един от основните изводи от Националното външно оценяване на учениците. Сред основните изводи са, че проблеми с четенето имат 18% от учащите си. 7 на сто обаче надхвърлят изискванията на образователното ведомство, информира Нова телевизия.

През месец октомври малко над 5000 петокласници от цялата страна се явиха на първия по рода си изпит по четивна грамотност. Училищата и паралелките бяха избрани на случаен принцип. Близо 20% от петокласниците у нас изпитват сериозни затруднения да разберат и усвоят прочетения от тях текст, сочат резултатите от проучването.

Без затруднения с усвоявания от тях текст са 75% от децата. Само 7 на сто са петокласниците, които демонстрират четивна грамотност над тази, която се изисква за тяхната възраст.

Класацията по градове показва, че най-добре са се справили децата в София, а най-слабо са се представили в Шумен. Първенец по точки е Варна, следвана от Смолян. В дъното на класацията е Пловдив.

Момичетата са се представили по-добре от момчетата. Оценките от този изпит няма да бъдат вписвани в дневниците и бележниците на учениците. Подобен изпит ще се проведе и за деветокласниците, но датата ще бъде определена през втория учебен срок.

Последвайте канала на

Novini.bg
1479 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар

2015.12.27 | 16:34

1
aha...a vie tezi tekstove 4eli li ste gi,zashtoto spored men edinstvenite koito namirat smisal v tqh sa avtorite im,nito edin ot koito si nqma i nai malko ponqtie ot pisane na u4ebnik za deca,no za tova puk vsi4kite sa s dosta seriozni vrazki v ministerstvoto...!!! A 4e celta vi e da napravite ot decata ni poslushni poluidioti,tova otdavna e qsno na vsi4ki!!!

Добави коментар

Водещи новини