Професионален шофьор: Завоят край Своге вкарва автобуса в насрещното

  • 28 август 2018 19:55

  • 11323
  • 4
Професионален шофьор: Завоят край Своге вкарва автобуса в насрещното
© Булфото

Ограничението на скоростта във фаталния участък на пътя край Своге от 40 км/ч вече е намалено на 30 км/ч. Това на практика подкрепя твърдението на жителите на Своге, че предходното ограничение не е било адекватно.

За завоя, на който стана трагедията в събота, отдавна било ясно, че е сред най-опасните участъци в Искърското дефиле, твърдят жителите на града. Професионален шофьор на друг автобус потвърди с експеримент техните твърдения. Много от хората в Своге нееднократно са подавали сигнали за опасния участък, на който стана катастрофата. Казват, че досега никой не ги е чул. Местните жители са гневни, че мантинелата не е поставена адекватно. Смятат, че бордюрът е помогнал на автобуса да прескочи спиращото съоръжение. Друг от сигналите на хората от Своге – завоят е много зле конструиран и всички тежки машини влизат в насрещното.

Своге е наводнен от дъжд минути преди тежката катастрофа, отнела живота на 17 души. Затова хората от града са убедени, че аквапланинг, а не грешка на шофьора е причината за трагедията. Когато вали, водата минава като река, а колата не можеш да я контролираш, върви, където си иска, каза пред камерата на БТВ Лилия Георгиева. Освен това всички камиони с ремаркета влизали в насрещното при фаталния завой, защото не могат да го вземат, обясни Костадинка Петрова.

Експеримент с рейс, който има подобни на фаталния автобус габарити, ще покаже верни ли са техните твърдения. Зад волана сяда инструкторът с 18-годишен стаж Владимир Василев. Той минава през завоя в рамките на ограничението от 40 километра в час. Автобусът действително влиза в насрещното движение. На този завой, дори на сухо време е много трудно да не се влезе в насрещното платно, обясни инструкторът. На следващия завой – отново, за да го вземе, трябва да влезе в насрещното и да се блъсне в камиона, който се задава отсреща. Василев е категоричен, че колегата му, който е бил зад волана на фаталния автобус, не е карал с над 50 километра, както твърди прокуратурата.

На същото мнение е и друг водач на рейс – Борислав Димитров. Той показва, че тахошайбата няма как да отчете с конкретна точност в кой момент е развита скоростта от 53 километра. Твърде вероятно било тя да е вдигната преди завоя, а тахошайбата не можела да засича до секунда. „Той тези 53 км може да ги е вдигнал преди това на правия участък. На тахошайбата може да се види минималната и максимална скорост по цялото дефиле, но точно за определения завой, няма как да има точност от тахошайбата”, каза Борислав Димитров. И двамата шофьори твърдят, че ако се влезе в този завой с 53 километра в час, пътниците биха изпадали от седалките.

За утре е насрочен протест на жителите на Своге, които ще продължат да изразяват недоволството си заради липсата на реакция от институциите, въпреки множеството им сигнали, че пътят е опасен. Техните искания са тези опасни участъци, не само по Искърското дефиле и по цялата републиканска пътна мрежа, да бъдат отстранени и държавата да предприеме мерки за тяхното обезопасяване.

Иначе днес по обед екип на фирмата изпълнител на проекта взе допълнителни изследвания на асфалта и пътната настилка. Какви са резултатите от проверката на „Трейс”, все още не се знае.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
11323 4

Свързани новини

Коментари 4

Добави коментар

2018.08.28 | 20:58

1
mi nai dobre da go namalqt na nula 0 km v chas. Taka nqma da ima proizshestviq.

2018.08.28 | 21:28

2
Тоя боклук Юлиан Пашов настройва хората срещу правителството, пък всъщото време го еват от БСП за пари. Той е долен педал

2018.08.28 | 22:03

3
Тук става въпрос за професионален шофьор с 30 години стаж и всички категории за управление. Човекът е взел психо теста на 5ти август, ГТП също му е изтекъл за не повече от 2 семици. Карал е с 50 километра, което е по закон рарешеното.
Какво обаче му се случва? Изкарват го виновен, разбира се.
- Първи сценарий. Имало било силен дъжд и порой. А то нямаше такъв. По нашите медии.
- Втори сценарий. Автобуст се преобърнал през мантинелата. Оказа се, че такава е нямало защото е била повредена от тир. По нашите медии.
- Трети сценарий. Автобусът се бил запалил. Колко удобно, ще се заличат следите и доказателствата. Да ама не. Има свидетели. По нашите медии.
- Четвърти сценарий.Не бил спазвал ограничените от 40 километра. Ми то такова ограничение няма, по закон е така. Временно е намалена максималната скорост, само дето това временно е станало за постоянно. След многото други катастрофи. Пак по нашите медии.
- Пети сценарий. Пазим го да не се самоубие. Или го пазим за да го самоубием ако не се съгласи да е виновен. Вече е с обвинение, лично столичното следствие се зае със случая и го скри от цяла България. По нашите медии пак.

Както се оказва, няма да ни го покажат преди да го осъдят и да не може да си каже истината спокойно. Трябва да е виновен.

2018.08.28 | 23:05

4
Е фирмата "TRACE" нали е на банския бандит....нема как шофера да е невинен! за Винету

Добави коментар

Водещи новини