Тежка жп катастрофа се разминала на косъм тази нощ?

  • 19 август 2014 19:09

  • 8050
  • 6
Тежка жп катастрофа се разминала на косъм тази нощ?
© Булфото (архив)

Tежка железопътна катастрофа се е разминала на косъм в малките часове днес, разказаха пред „Клуб Z” високопоставени служители на БДЖ.

Инцидентът на практика е повторение на обстоятелствата от жестоката трагедия при Калояновец, при която загина машинистът Венко Тодоров, твърдят те. При отпътуването от гара Карнобат в 3,22 ч. през нощта влакът от Бургас за София е бил насочен с редовен изходен сигнал по грешна линия към Лозарево от ръководителя движение на гарата. Само наблюдателността на машиниста, който е забелязал несъответствие с изходните стрелки, е предотвратила заплаха за живота и здравето на над 200 пътници във влака. При катастрофата в Калояновец оцелелият помощник-машинист Христо Тиляшев също твърди, че причината за инцидента е в сигнализацията. Тогава той посочи, че предупредителният сигнал е бил различен от входния. Затова влакът се е движел с нормалната скорост за прав участък от 100 километра в час.

Сегашния инцидент край Карнобат се случва на същата жп линия, на която е и Калояновец. Железният път бе ремонтиран с пари от оперативна програма „Транспорт” и пуснат в експлоатация преди броени месеци. Сега обаче все повече железничари се питат за какво са похарчени стотиците милиони евро. „Прикрива се фактът, че автоматичната локомотивна сигнализация не работи. В противен случай племенникът ми можеше да е жив”, каза бившият шеф на БДЖ Иван Иванов. След трагедията в Калояновец ескалира напрежение между релсовата компания НК „Железопътна инфраструктура” и БДЖ. Двете компании взаимно си прехвърлят отговорността. Според НКЖИ вината е на машинистите, а според служителите на превозвача техен колега е загинал точно заради неработеща сигнализация.

„Нищо извънредно не се е случило. Нямало е опасност за безопасността на движението”, коментира главният ревизор по безопасността в НКЖИ Бисер Минчев. Той потвърди за инцидента на гара Карнобат и призна, че вината за него наистина е на ръководителя на движение на гарата от тяхната компания. Минчев обаче уточни, че в Карнобат има и втори изходен сигнал, който е светел в червено и е нямало как влакът да продължи да се движи по грешната линия. Според версията на НКЖИ техният служител допуснал грешката, сам я е поправил и е сигнализирал машиниста да се върне.

Любопитна подробност при инцидента обаче е, че машинистът на влака Бургас – София е отказал да продължи пътуването, докато не бъде съставен акт за случая в Карнобат. От НКЖИ са отказвали да документират случая черно на бяло и затова композицията е престояла 73 минути на гарата в града.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
8050 6

Свързани новини

Коментари 6

Добави коментар

2017.12.28 | 00:51

6
Няма вече държава, всичко се руши и корабът потъва, спасявайте се, 'емиграция' е ключовата дума!

2015.05.03 | 00:20

4
В неделя се прибирах с влак от Бургас до София. Ръчната спирачка на единия от вагоните беше блокирала и светеше червено, но на пук на всичко... влака тръгна. През по- голямата част от пътя вътре в салона миришеше на изгоряло... Явно това си е традиция, защото чух да си говорят, че и вчера било така. Смятайте... А когато има жертви. Тогава почват да се правят проверки. В България никога няма виновни :Х Ние сме виновни, че търпим.

2015.05.03 | 00:20

5
ПС ; Търпим да си правят ташаци с нас и да си играят с животите ни...

2015.05.02 | 21:09

2
A mi sega
Кой е

2015.05.03 | 00:19

3
Ако искате да видите всичко на този и на онзи свят пътувайте с БДЖ.

2014.08.19 | 22:53

1
Момчета , не забравяйте моя почин!

Добави коментар

Водещи новини