Маркет Линкс с прогноза за местните избори в Кърджали и Сливен

Данните от проучване на „Маркет Линкс” за електоралните нагласи преди местните избори в Кърджали и Сливен, направено по поръчка на БТВ, показва намерения за висока избирателна активност.

42% от хората в Кърджали заявяват, че ще гласуват на предстоящите местни избори на 27 октомври. 44% са отговорили, че е по-вероятно да гласуват, а 8% е по-вероятно да не гласуват.

То е проведено сред 362 пълнолетни лица в периода 26 септември - 2 октомври по метода на прякото лично интервю.

Кандидатът на ДПС Хасан Азис получава 51% подкрепа. Кандидатът на ГЕРБ Никола Чанев е на второ място с 20% подкрепа. Трети е Милко Багдасаров от БСП с 12% подкрепа.10% не знаят за кого да гласуват, а 5% заявяват, че няма да гласуват.

„В Кърджали имаме един феномен, който не е често срещан в България. Там Хасан Азис кандидатства за пети мандат. Това е един от най-стабилните електорални резултати през годините. Той ще разчита отново на тези около 18 000 гласа, които получава на последните избори. Много вероятно е да спечели кметското място още на първия тур”, коментира социологът от „Маркет Линкс” Добромир Живков.

Относно нагласите за общинския съвет, отново първи са ДПС с 55% подкрепа. Втори са ГЕРБ с 19%, а трети БСП с 11% подкрепа. Като цяло картината ще бъде същата като тази на изборите през 2015 г, заключи социологът.

Висока избирателна активност се очертава на предстоящите местни избори в Сливен. 52% от хората са заявили, че ще гласуват. 32% са заявили, че е по-вероятно да гласуват, а 7% е по-вероятно да не го направят.

Проучването е проведено сред 300 пълнолетни лица в периода 26 септември - 2 октомври по метода на прякото лично интервю. Очертава се балотаж между първите двама кандидати за кметския стол – Стефан Радев от ГЕРБ, който получава 31% подкрепа, и Кольо Милев от БСП – с 26% подкрепа. Трети е Йордан ЛечковЙордан Лечков Йордан Лечков Янков е известен български футболист. Роден на 9 юли 1967 година в град Стралджа. от „Нова алтернатива”, който получава 6% подкрепа.

16% не знаят дали ще гласуват, а 8% няма да гласуват. „Разликата, която е отчетена в нашето проучване, не трябва да се взима категорично предвид, защото тя е в рамките на статистическото отклонение. На практика резултатът в момента може да е изравнен. Динамиката на кампанията ще покаже накъде ще се развият нагласите”, уточни социологът от „Маркет Линкс”.

Той допълни, че битката в Сливен все още не е предрешена.Относно общинския съвет нещата стоят по същия начин. ГЕРБ са първи с 32%, следвани от БСП с 26%, „Нова алтернатива” с 6%, Движение „Заедно за промяна” с 4%.

 

Коментари

  1. 2019.10.09 | 08:40

    Червените социолози от маркет линкс СЪНУВАТ и МЕЧТАЯТ за измисленото в централата на Спосрано 20 процентно число за БСП!

    НИКОГА! Максимум 15 -16% за червените бопклуци!

    БСП в провинцията е пред ЗАКРИВАНЕ!

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Избори

още

Анкета

Трябва ли да спрем Северна Македония по пътя ѝ за началото на преговори за членство в ЕС?

Трябва ли да спрем Северна Македония по пътя ѝ за началото на преговори за членство в ЕС?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.