-
18 декември 2024 07:30
- 1892
- 3
Клиентка попаднала на предварително пакетирани пресни гъби шийтаке без данни за срока им на годност. Консултантите в голямата търговска верига, където са се продавали зеленчуците, обяснили липсата на този важен реквизит с аргумента, че стоката се доставя и продава ежедневно и поради това, според тях, не е необходимо да има срок на годност. За случая информират от онлайн платформата “Ние, потребителите”, където е постъпил сигналът.
“Влизам и взимам една тарелка пресни гъби шийтаке и като човек, който се занимава с детско хранене (работя в детска ясла), исках да видя до кога е срокът на годност. Такъв нямаше. Тръгнах да търся някой, който да ми каже до кога е годността. Потърсих управителя. Нямало го. Стигнах до информацията. Обяснението беше, че тъй като ги получавали всеки ден, не било необходимо да има срок на годност. На това аз се изсмях и казах, че за получената днес стока никой няма как да докаже, че е продадена. Казаха, че се заяждам, а аз им отвърнах, че всеки продукт трябва да има срок на годност. Прецених, че не е необходимо да им цитирам наредби. Става въпрос за гъби. И старата гъба може да е отровна. Там минават и възрастни хора. Грабнаха ми гъбите от ръцете и ми казаха, че нямало да ми ги продадат. Възмутих се много.”, разказва дамата пред “Ние, потрелителите”.
От там разясняват, че в подобни случаи трябва да бъде сезиран специализираният контролен орган – Българска агенция по безопасност на храните (БАБХ), която вчера обяви началото на засилени проверки по празниците. Но подсещат и потребителите да бъдат внимателни и не само да търсят информация за срок на годност, а и да се запознават и да спазнат стриктно условията за съхранение на хранителните продукти, тъй като от това зависи запазнето на техните качества и безопасност.
“Около празниците има и много хранителни продукти на промоция. Важно е да се информираме защо това е така. В противен случай може по небрежност сами да си навлечем неприятност. Например, да купим намалена стока, която е с изтичащ срок на годност далеч преди времето, в което ще се консумира”, препоръча по Дарик основателят на “Ние, потребителите” Габриела Руменова.
Трябва да внимаваме и за разместване на стоките. Понякога търговците умишлено се опитват да ни подведат, като обявяват намаление на по-малко атрактивните стоки, но в търговската зала до техния етикет с отстъпка поставят по-скъпите с цел да се заблудим, обърна внимание Руменова и апелира: “Ние, като потребители, също е редно да се стремим да не разместваме стоките, защото при такъв поток от хора за търговците може да се окаже трудно да подреждат свовременно всичко разместено и това да заблуди клиентите след нас. Да гледаме внимателно стоката, която купуваме, и етикета за нея.”
Институцията, която следи за коректното обозначаване на цените на стоките при осъществяването на търговия с крайни потребители, е Комисия за защита на потребителите.
Последвайте канала на
Коментари 3
Добави2024.12.18 | 10:15
2024.12.18 | 11:49
Добави коментар
Водещи новини
Главчев: Пари за инвитро процедури има, не са дадени за земеделци
18 декември 202411:17
Депутатите приеха как ще се изписват парламентарните групи на електронното табло в зала
18 декември 202411:40
25 постоянни комисии в 51-ото НС
18 декември 202412:37
Спаси София за Емил Бранчевски: Действията му съвпадат напълно с интересите на нашите политически противници
18 декември 202412:03
Токът за бита поскъпва средно с 9% от 1 януари?
18 декември 202412:46
Да удължат ли учебната година?
18 декември 202411:36
"Пълна мистерия, никой не го е виждал": 24 часа без следа от 13-годишния Ники от Конаре
18 декември 202412:40
Пиян мъж преби дъщеря си с точилка, шамароса и сина си
18 декември 202412:20
Вежди Рашидов: С Маргарита Михнева имахме романтична история, ще я изпратя в последния ѝ път
18 декември 202411:46
2024.12.18 | 08:14