Изделията с индивидуални щампи не могат да бъдат върнати на търговеца

  • 20 ноември 2024 13:43

  • 208
  • 0
Изделията с индивидуални щампи не могат да бъдат върнати на търговеца
©

Изработените по индивидуални параметри стоки не могат да бъдат върнати в 14-дневен срок, дори когато са закупени от електронен магазин. Законът за защита на потребителите предвижда няколко изключения от правото на отказ от онлайн покупка, сред които са персонализираните стоки, поради хигиенни съображения, риск от нарушаване на авторски права и др.  

В ефира на Bulgaria ON AIR основателят на некомерсиалния проект „Ние, потребителите“ Габриела Руменова посочи, че в този период на годината са актуални офертите за избаротване на изделия по поръчка за семейството, за подарък на близък и т.н. – брандирането им по желан от клиента начин. 

Тя разказа за конкретен случай, при който електронен търговец е оставял заблуда у потребителите относно наличието на право на отказ от покупка на облекла след изписването на имена и текстове по избор на клиента върху предварително представени модели. 

„На един електронен магазин, който предлага домашни облекла със зимни мотиви, имаше отправена покана за поставяне на персонализирана щампа. В раздела за доставка пишеше, че артикулът може да бъде върнат в 14-дневен срок. Попитах в телефонно обаждане валидно е ли е това право за изработени по индивидуални параметри стоки. Те обясниха, че не, защото е изработено по индивидуални параметри и после няма как да бъде продадено. Това съответства със законодателството, но не е упоменато никъде, а дори е написано изрично, че може да се върне в 14-дневен срок и така със сигурност потребителите биха се заблудили. Не всеки знае за това изключение от правото на отказ. Търговецът пое ангажимент да коригира заблуждаващите текстове“, коментира Руменова. 

В студиото на „България сутрин“ Габриела Руменова предупреди, че отново е актуално създаването на платформи, в които уж брандове провеждат анкети за предоставяне на награди, а всъщност събират лични данни. Последовател на „Ние, потребителите“ изпратил сигнал по повод такъв случай. „Брандът обещава 1000 лв. награда, ако отговорят само на четири въпроса. Отдолу има над 200 коментара, които също са фалшиви, но подкрепящи тази инициатива: „Мислех си, че е шега“, „Мислех, че това няма да се случи, но подаръкът дойде при мен“, „Много съм щастлив, има ли още анкета, в които да се включа?“ и т.н.“ разказа още тя.

Последвайте канала на

Десислава Станева
208 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини