-
07 юли 2024 13:54
- 1013
- 1
Отказът на таксиметровите шофьори да връщат ресто на клиентите им може да бъде разгледано като нелоялна търговска практика. Това обясни основателят на „Ние, потребителите“ Габриела Руменова в ефира на Радио Фокус. Тя уточни, че става дума за случаите, в които има повторяемост на това поведение от страна на един и същи водач на такси или на дадена компания.
Руменова се позова на Закона за защита на потребителите и подчерта, че всеки търговец трябва да изпълнява своята дейност професионално и добросъвестно.
„В конкретния случай това означава шофьорите да са си набавили достатъчно количество монети и банкноти, за да имат възможност във всеки един момент да връщат на клиентите си точно толкова, колкото им дължат. Те ежедневно упражняват тази дейност, имат представа хората с какви пари идват, какво им връщат. Ако се наложи, периодично може допълнително да се снабдяват с още“, коментира тя и призова при повече жалби Комисията за защита на потребителите да разглежда тези случаи за евентуално наличие на нелоялна търговска практика, която да бъде санкционирана и забранена.
Другата компетентна институция, към която хората могат да се обръщат, е ИА „Автомобилна администрация“. При ескалиране на ситуацията пък да се звъни на 112 или на полицията. „Но най-сигурният коректив на дейността на търговците, най-голямата санкция идва от клиента“, изтъкна тя и призова хората да дават отпор на подобни практики.
„Независимо от мотива на потребителя да ползва таксиметрова услуга – бърза, търси комфорт или друго, той трябва да я получи със съответното качество и коректност. Апелирам към всички, когато им се дължи ресто, а с едно или друго обяснение то не им се връща, да настояват в диалог с шофьора това да се случи, да го предупредят, че иначе ще информират таксиметровата компания и ще сезират отговорните институции, а при необходимост - действително да го сторят.“, посочи Руменова.
Тя препоръча да се правят снимки с данните за името на водача на автомобила и номера му, за да може после, заедно с евентуално издаден касов бон, да се приложат към официална жалба. „Когато клиентите информират фирмата, а контролните органи извършат необходимите проверки, ще се разбере и дали това е практика на отделния шофьор или политика на компанията“, добави експертът.
Руменова разказа и за друга некоректна практика на таксита – след като чуят адреса, посочват твърда сума и ако клиентът не приеме, отказват да го закарат. Така постъпва и водачът на следващото такси. „Ето затова е важно потребителите да не се съгласяват с никакъв вид практики, които им се струват нечестни, съмнителни и незаконни, да ги парират с поведението си.“
Тя препоръча пазарът на таксиметровите услуги да бъде подложен на специален мониторинг, тъй като по думите и не всички компании и шофьори са некоректни, а изрядните също като потребителите страдат от нелоялните практики на недобросъвестните. „Институциите трябва да бъдат чувствитени към проблемите на потребителите и да прилагат всичките си правомощия и цялата строгост на закона, за да установяват нарушенията, да ги санкционират и забраняват. Ако не го правят, а гражданите са активни до един момент, те ще спрат да бъдат такива, след като виждат, че няма адекватна реакция.“, каза още тя.
Според нея би могло да се помисли дали не са необходими законодателни промени в общия закон или в специален, така че шофьорите на таксита да бъдат задължени да разполагат с достатъчна наличност на монети и банкноти за връщане на ресто и/или пък абсолютно всички да приемат безкасови плащания.
Последвайте канала на
Свързани новини
Такситата в Пловдив поскъпват
03 юни 202414:29
Таксиджия окачи табела за стоянка на таксита на бул. "Черни връх" в София
21 май 202409:09
Протест на таксита в София заради закриването на стоянки
14 май 202408:06
Таксиметрови шофьори в Благоевград се оплакват от липса на достатъчно места
01 април 202408:22
По-скъпи таксиметрови услуги ще плащат в Силистра от 1 март
29 февруари 202415:17
Броят на такситата в Сливен се увеличава от 340 на 360
21 февруари 202409:51
1000 евро глоба за гръцките таксиджии за отказ от използване на ПОС терминал
26 септември 202406:16
Десет от Ботев (Пловдив) шокираха Левски
Огромна сензация! Тотален крах за ЦСКА - София преди дербито с Левски
Две “бомби” изравниха Реал Мадрид с Барселона, но финалът не беше щастлив
Генчев: Не можем да върнем времето назад и да променим резултата
Томаш: Върнахме се в първи клас! Всеки един трябва да осъзнае къде е
Ливърпул увеличи поне за малко преднината си след трудно гостуване на Кристъл Палас, Алисон се контузи
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Екс военен министър описа три варианта за израелски отговор срещу Иран
05 октомври 202417:50
Н. Пр. Йоси Леви Сфари: Ако Иран нападне с ядрено оръжие, светът ще бъде много по-опасен
05 октомври 202419:52
Израел ще отвърне на Иран, когато настъпи подходящият момент
05 октомври 202421:53
Радев: Поклон пред подвига на цар Самуил и неговите храбри войни
05 октомври 202420:14
Прокурорът по делото срещу Джейхан Ибрямов: Светнали са му и ръцете, и парите
05 октомври 202419:49
Гаджев, ГЕРБ: Основният проблем за националната ни сигурност е засиленият миграционен натиск
05 октомври 202418:46
Ганев, политолог: Няма да има изненади на предстоящия вот
05 октомври 202417:15
Лекари се борят за живота на майка и двете ѝ деца след катастрофата край Карнобат
05 октомври 202419:43
Мицкоски: Българските политици искат да вкарат темата за РС Македония в предизборната кампания
05 октомври 202417:48
2024.07.07 | 14:32