-
06 март 2019 13:43
- 266
- 0
Общо 287 583 клиенти са били обслужени в приемните на териториалното поделение на Националния осигурителен институт (НОИ) в София-град през последните 10 месеца. Това показва справка от електронната система за управление на административното обслужване, която беше въведена в регионалната структурата на институцията в началото на май 2018 г. Данните сочат, че за периода на функциониране на системата най-голям е броят на потребителите, ползвали услугите във връзка с изменение на вече отпусната пенсия.
Точно 66 400 лица са си изтеглили билет от билетоподаващото устройство с желанието да се възползват от това свое право или да получат повече информация по темата. Сред най-често заявяваните услуги са още консултациите и справките, свързани с обезщетенията за временна неработоспособност и майчинство - над 36 000 души са посетили приемната с въпрос от тази сфера. Подаването на заявление за отпускане на нова пенсия също е сред услугите, към които има най-голям интерес – документи за пенсия са подали 26 603 лица.
Само с 300 по-малко са пожелалите да им бъде издаден персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ. Справката отчита още, че въпреки сериозната натовареност на служителите при най-популярните услуги, средното време на изчакване и средното време на обслужване при тях се движат между 3 и 7 минути. От внедрената за първи път възможност за онлайн запазване на час за прием в столичното териториално поделение на НОИ през изследвания период са се възползвали над 1300 потребители.
Електронната системата за управление на административното обслужване на НОИ включва билетоподаващо устройство, указващо предлаганите услуги и реда за прием. От него клиентът получава билет с номер и описание на избраната услуга – отпускане на нова пенсия или промяна на вече отпусната, временна нетрудоспособност, преценка на правото за обезщетение за безработица, майчинство и др. Към системата е монтирано комбинирано светлинно табло с гласови функции, което насочва клиента към гишето, на което ще бъде обслужен според своя предварителен избор.
Системата отчита моментната натовареност на служителите и насочва клиента към точното гише, на което да бъде обслужен.
Практиката по въвеждането на системата в структурите на НОИ в страната датира още от 2009 г. Първото териториално поделение, което внедри подобен подход към административното обслужване, беше териториалното поделение на НОИ в Плевен. След него към машинното модериране на клиентопотока прибягнаха в Пазарджик (2014 г.) и Бургас (2017 г.). От 2018 г., освен в София, електронно управление на опашките подпомага обслужването на потребителите на услуги и в регионалния офис на НОИ в Хасково.
Последвайте канала на
Свързани новини
Пенсионер пострада тежко след пропадане в шахта в София (обновена+снимки 18+)
24 октомври 201811:42
Надзорният съвет на НОИ утвърди проектобюджета на ДОО за 2019-а
15 октомври 201819:22
НОИ прекратява програмата за профилактика и рехабилитация
11 октомври 201810:45
На 8 октомври започва изплащането на пенсиите
02 октомври 201814:27
Разходите на НОИ за най-възрастните са 6,5% от БВП през 2017 г.
02 октомври 201814:15
БСП: Чистим свастики, а СО и МВР допускат пред "Св. Александър Невски" свободна продажба на фашистки символи
16 септември 201816:13
Част от столичния квартал "Младост" остана без ток заради скъсан кабел
27 август 201912:25
Търсят се приемни семейства в София
22 март 201915:49
Димитър Манолов за скандала в НОИ-Силистра: Системата е изключително стабилна
13 март 201918:34
България чака своя съперник за баража в Лигата на нациите - вижте вариантите
България с тежко изпитание в Подгорица
Набелязаният от ЦСКА - София африканец не иска в България
Може ли Хебър да изненада Спартак (Варна)?
Официално: Ман Сити обяви новия договор на Гуардиола
„Моят отбор“: САЛАХаресайте си капитан от Ливърпул
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
НА ЖИВО: Депутатите пак се скараха за председател на НС, Борисов рисува
22 ноември 202410:00
Петков: ГЕРБ да оттеглят своя кандидат и да отпушим парламента. Всичко друго е безобразие
22 ноември 202409:31
Лена Бориславова: ГЕРБ показаха, че не желаят да поемат отговорността на първата политическа сила
22 ноември 202409:22
ДБ преди петия опит за избор на председател на НС: Няма да подкрепим Силви Кирилов
22 ноември 202409:26
Биков за избора на председател на НС: Докато всичко не е изяснено, е по-добре да си стоим в тази ситуация
22 ноември 202409:41
Радостин Василев разкри как МЕЧ ще гласува днес в 51-вото НС
22 ноември 202408:50
Цвета Рангелова: Ще подкрепим Силви Кирилов, ако нашият кандидат Петър Петров не отиде на балотаж
22 ноември 202408:59
Тошко Йорданов за кандидатурата на Силви Кирилов: Ако БСП го решат, ще постъпят умно и отговорно
22 ноември 202409:52
Харизанов: Радев започва да задава темпа на събитията, може да работи в различни сценарии
22 ноември 202408:46