-
06 март 2019 13:43
- 266
- 0
Общо 287 583 клиенти са били обслужени в приемните на териториалното поделение на Националния осигурителен институт (НОИ) в София-град през последните 10 месеца. Това показва справка от електронната система за управление на административното обслужване, която беше въведена в регионалната структурата на институцията в началото на май 2018 г. Данните сочат, че за периода на функциониране на системата най-голям е броят на потребителите, ползвали услугите във връзка с изменение на вече отпусната пенсия.
Точно 66 400 лица са си изтеглили билет от билетоподаващото устройство с желанието да се възползват от това свое право или да получат повече информация по темата. Сред най-често заявяваните услуги са още консултациите и справките, свързани с обезщетенията за временна неработоспособност и майчинство - над 36 000 души са посетили приемната с въпрос от тази сфера. Подаването на заявление за отпускане на нова пенсия също е сред услугите, към които има най-голям интерес – документи за пенсия са подали 26 603 лица.
Само с 300 по-малко са пожелалите да им бъде издаден персонален идентификационен код (ПИК) на НОИ. Справката отчита още, че въпреки сериозната натовареност на служителите при най-популярните услуги, средното време на изчакване и средното време на обслужване при тях се движат между 3 и 7 минути. От внедрената за първи път възможност за онлайн запазване на час за прием в столичното териториално поделение на НОИ през изследвания период са се възползвали над 1300 потребители.
Електронната системата за управление на административното обслужване на НОИ включва билетоподаващо устройство, указващо предлаганите услуги и реда за прием. От него клиентът получава билет с номер и описание на избраната услуга – отпускане на нова пенсия или промяна на вече отпусната, временна нетрудоспособност, преценка на правото за обезщетение за безработица, майчинство и др. Към системата е монтирано комбинирано светлинно табло с гласови функции, което насочва клиента към гишето, на което ще бъде обслужен според своя предварителен избор.
Системата отчита моментната натовареност на служителите и насочва клиента към точното гише, на което да бъде обслужен.
Практиката по въвеждането на системата в структурите на НОИ в страната датира още от 2009 г. Първото териториално поделение, което внедри подобен подход към административното обслужване, беше териториалното поделение на НОИ в Плевен. След него към машинното модериране на клиентопотока прибягнаха в Пазарджик (2014 г.) и Бургас (2017 г.). От 2018 г., освен в София, електронно управление на опашките подпомага обслужването на потребителите на услуги и в регионалния офис на НОИ в Хасково.
Последвайте канала на
Свързани новини
Пенсионер пострада тежко след пропадане в шахта в София (обновена+снимки 18+)
24 октомври 201811:42
Надзорният съвет на НОИ утвърди проектобюджета на ДОО за 2019-а
15 октомври 201819:22
НОИ прекратява програмата за профилактика и рехабилитация
11 октомври 201810:45
На 8 октомври започва изплащането на пенсиите
02 октомври 201814:27
Разходите на НОИ за най-възрастните са 6,5% от БВП през 2017 г.
02 октомври 201814:15
БСП: Чистим свастики, а СО и МВР допускат пред "Св. Александър Невски" свободна продажба на фашистки символи
16 септември 201816:13
Част от столичния квартал "Младост" остана без ток заради скъсан кабел
27 август 201912:25
Търсят се приемни семейства в София
22 март 201915:49
Димитър Манолов за скандала в НОИ-Силистра: Системата е изключително стабилна
13 март 201918:34
ЦСКА - София увеличи драстично капитала, за да реши сериозен проблем - собствениците наливат нови 20 млн. лева в клуба
Съставите на Тотнъм и Ливърпул
Борнемут прекърши Ман Юнайтед на "Олд Трафорд", "червените дяволи" с пореден исторически провал
На полувремето: Реал Мадрид 3:1 Севиля, красиви голове и много положения на "Бернабеу"
Победната серия на Челси приключи на негостоприемния "Гудисън Парк"
Кметът на София подписа договора за "Герена"
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Проф. Кантарджиев с препоръка: Избягвайте кихащите и кашлящи "герои"
22 декември 202417:14
Започна ремонт на "Кулата" заради влизането ни в Шенген
22 декември 202415:28
Почина ключова личност на Прехода
22 декември 202415:31
Предпразнично скочиха цените на тези храни
22 декември 202415:42
Германските имиграционни власти са предупреждавали за заподозрения от Магдебург
22 декември 202415:56
Киев: Москва екзекутира петима украински военнопленници
22 декември 202416:24
Путин заплаши Украйна с нови разрушения
22 декември 202415:12
Вълна от опити за палежи залива Русия
22 декември 202415:50
Лили спечели 3 милиона от последния си концерт
22 декември 202415:19