КЗП разкрива най-честите заблуди при намаления и промоции

  • 18 септември 2017 10:57

  • 3141
  • 1
КЗП разкрива най-честите заблуди при намаления и промоции
©

Комисията за защита на потребителите /КЗП/ разкрива най-честите заблуди при намаления и промоции.

Сред прилаганите от търговците хитрости при сезонни намаления на облекла е поставянето на големи надписи на витрините на магазините с внушителни проценти отстъпки, които обаче се оказва, че важат за много ограничен асортимент от предлаганите групи артикули или за единични бройки. В други случаи не е достатъчно ясно при какви условия потребителят може да се възползва от анонсираното намаление или пък отстъпките не се прилагат така, както са обявени. В последните години десетки подобни практики са прекратени след намесата на контролния орган.

Има и други капани при правенето на промоции и намаления, които Комисията установява и забранява целогодишно и които могат да се срещнат и по време на сезонните акции. Например, разпространяването на рекламни брошури, в които не са посочени коректно обхванатите от кампанията стоки или пък се дава подвеждаща информация за съществени характеристики на предлаганите намалени артикули.

Поставянето на послания като "супер цена", "акция", "промо" и пр. върху етикетите в магазините е още един популярен подход, с който търговците внушават на клиентите, че им предлагат по-изгодни покупки. Само по себе си това не нарушава правата на потребителите в случай, че артикулите се таксуват на обявените цени. Невинаги обаче е така, посочват от КЗП.

Последвайте канала на

Нора Виткова
3141 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар

2017.09.19 | 08:20

1
Най-големите и най-чести заблуди са тези, за КЗП. Една от многобройните паразитни институции,на държавна хранилка!

Добави коментар

Водещи новини