104 224 клиенти на „Топлофикация София” с обезщетения заради аварията през февруари

  • 16 март 2017 15:20

  • 2006
  • 2
104 224 клиенти на „Топлофикация София” с обезщетения заради аварията през февруари
© Getty Images/Guliver (aрхив)

Февруарските сметки за парно и топла вода от днес са достъпни онлайн и в Центровете за обслужване на клиенти. В изпълнение на нормативните изисквания и на базата на разработената от дружеството Методика за изчисление на обезщетенията за клиентите, утвърдена от Столичен общински съвет с Решение №124 от 23.02.2017г. 104 224 абонати, засегнати преди месец от аварията в топлорайон "София Изток" получават обезщетения, които са отразени във февруарските сметки. Това съобщиха от пресцентъра на "Топлофикация София".

Още в края на миналия месец служители на "Топлофикация София" разлепиха във входовете на засегнатите сгради съобщения, в които бяха посочени количествата приспадната топлоенергия и сумите за обезщетение, изчислени за всяка отделна абонатна станция, съобразно броя дни без топлоподаване или с влошено такова. Клиентите имаха възможност в рамките на две седмици да се запознаят с данните и при необходимост да получат допълнителна информация от дружеството.

Според данните на изчислителния център на “Топлофикация София” през февруари 2017г. средната месечна температура е била +3,1 градуса С, докато през същия месец на 2016 г. средната месечна температура е била + 7,5 градуса С. Предвид по-студеното време през февруари тази година клиентите са потребили 418 452 МВтч топлинна енергия, докато през месец февруари в предходната година са отчетени 343 456 МВтч.

От потребената през миналия месец топлинна енергия за клиентите на топлорайон "София Изток" е сторнирана енергията, която е била с влошени показатели и въпреки, че е била доставяна до клиентите в дните на аварията (при временните възстановявания на топлоподаването, когато не всички потребители са получавали достатъчно топла вода или качествено отопление) и съответно е отчетена от общите топломери в засегнатите сгради, тя не е начислена в сметките на потребителите и няма да бъде включена в изравнителните сметки.

Методиката за изчисление на обезщетенията е осъществена в няколко стъпки, отбелязани в месечните съобщения, които клиентите ще получат и клиентите могат да ги проследят в месечните съобщения, които ще им бъдат доставени в следващите дни. Напомняме, че обезщетения ще получат само потребителите от кварталите, засегнати от аварията в топлорайон „София Изток”.
- От 28 работни дни през м. февруари са извадени дните с влошено или изцяло липсващо топлоподаване за съответната абонатна станция, Тези дни не участват при формирането на прогнозната сметка на клиентите за месеца. Всички данни относно работните дни на абонатната станция и начислените количества енергия са посочени в информационната част на месечната фактура в раздел І, т.1-6
- От показанията на общия топломер в абонатната станция е сторнирано цялото количество енергия с влошени показатели, доставяна до клиентите при временните възстановявания на топлоподаването в дните на аварията Това количество е отразено в месечните фактури на отделен ред със знак минус и не участва както в разпределението на потребената енергия за месеца, така и в изравнителната сметка.
- На всички засегнати от аварията клиенти без топлоподаване или с влошено такова до 48 часа не са начислени прогнозните количества топлинна енергия за отопление и топла вода за целия период, независимо, че някои сгради може да са били без топлоподаване по-малко време.
- На клиентите с прекъснато или влошено топлоподаване за повече от 48 часа не се начислени прогнозни количества енергия за отопление и топла вода за целия период на липса на качествено топлоподаване
- Засегнатите клиенти с над 48 часа прекъсване, допълнително получават обезщетение (неустойка) за липсата на топлинна енергия в периода след 48-я час до окончателното възстановяване на топлоподаването.
Изчислението на индивидуалното обезщетение за тези клиенти е извършено чрез пресмятане на количеството недоставена топлинна енергия в абонатната станция за съответния брой дни, след което това количество е умножено по действащата към момента цена на топлинната енергия. Получената обща сума за обезщетение е разпределена за всеки имот според неговия дял от общото потребление и е отразено като неустойка на отделен ред в месечната фактура на съответния клиент. За база на направените изчисления са взети данни за потреблението през януари 2017 г., тъй като климатичните условия са били най-близки. Напомняме на абонатите, че обезщетението /неустойката/ е прихванато от общото месечно задължение на съответния абонат за м. февруари. Сумите за обезщетение няма да се изплащат на каса или по банков път.

Съгласно Решение № 124 в срок до 15 април 2017 г. „Топлофикация София” ЕАД ще внесе в Столичен общински съвет информация за реално начислените обезщетения.
 

Последвайте канала на

Десислава Станева
2006 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
Веселин Василев

2017.03.16 | 15:41

1
КЕФ - ама ги осъдете и с обезщетенията и пропуснатите ползи!!!
Веселин Василев

2017.03.16 | 15:41

2
Смърт на монополистите.

Добави коментар

Водещи новини